Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leuhka työkaveri

Vierailija
06.10.2013 |

Mitä ajatuksia teissä herättää työkaveri, joka joka päivää kehuu kuinka hänellä on rahaa tai vaihtoehtoisesti kehuu miestään ja muita perheenjäseniään? Itse en juuri ota kantaa hänen puheisiinsa, mutta en enää jaksaisi kuunnella tätä samaa laulua. Viimeisin juttu on haluaa kovasti esittää olevansa työssäkin minua parempi. Minulla on kuitenkin huomattavasti korkeampi koulutus kuin hänellä vaikka teemme samaa työtä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jatkuva päteminen on ajan mittaan niiiiin rasittavaa! En todellakaan ole helposti kateellinen, ja olen itse tyytyväinen omaan elämääni kaikinpuolin, mutta minua ärsyttää juuri eniten se toisen jatkuva päteminen, kaikessa. Jos kerron, mitä tahansa asiaa mitä minulle on tapahtunut, niin aina tältä pätijältä heruu kommenti, että hänellä on vielä hienompi hankinta (ja pitkät perustelut perään miksi hänen hankintansa on parempi kuin minun), tai kommenti, miten hän taas osasi lapsen kanssa hoitaa asian hienommin&fiksummin kuin minä (kun kerron mitä lapsen kanssa tapahtui ja mitä tehtiin). KAIKESSA pitää aina päteä ja päästä sanomaan, miten hoiti/osti asian paremmin kuin muut.

On ihan eri asia kertoa iloisena siitä esim. että pitkään säästetty sohva on nyt hankittu ja vieläpä alennusmyynnistä sopivalla hinnalla, kuin että kerrot sen saman asian pätemällä ts. samalla mollaamalla toisten ratkaisuja/ostoksia ja korostamalla miten MINÄ osasin taas paremmin asian hoitaa, ihan naurettavuuksiin asti. Pätijä pätee pienissäkin asioissa, ei anna tilaa muille ja muiden onnistumisille, vaan vie energian ja huomion aina itseen. SE on rasittavaa.

Vierailija
22/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs kumpi itse mieluummin olisitte. Se jonka mielestä kaikki on kurjaa ja aina asiat huonosti, vai että kaikki on niin hyvin ja ihanaa, että siitä on kiva kertoa muillekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:56"]

Onko seuraava siis positiivisuutta vai leuhkimista? MINULLA on iso talo toisille, jotka asuvat vuokralla. MINULLA on iso, hieno auto/useampia autoja toisille jotka kulkevat bussilla. Minulla on rahaa tähän ja tähän kalliiseen vaatteseen ja merkkilaukkuun, jonka juuri ostin. Mielestäni on myös epäkohteliasta.

[/quote]

Kirjallisella ilmaisullasi et ainakaan voi leuhkia.

Vierailija
24/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:15"]

Miettikääs kumpi itse mieluummin olisitte. Se jonka mielestä kaikki on kurjaa ja aina asiat huonosti, vai että kaikki on niin hyvin ja ihanaa, että siitä on kiva kertoa muillekin?

[/quote]

Eli jos et leuhki ja leveile työkavereillesi, niin sinulla on kurjaa ja kaikki asiat huonosti............? :DD Jep jep, aivan varmasti, voit uskotella itsellesi mitä haluat.

Muuten, useimmiten ne, jotka eivät ole aina suuna päänä leveilemässä laukuillaan tai velka-autoillaan, ovat niitä aidosti varakkaita ja hyväitsetuntoisia.

Vierailija
25/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:18"]

Tiedän tunteen..huoh.

Meidän osastolle siirtyi hiljattain henkilö, kuka on...noh, todella itsekeskeinen ja leuhka, mutta ei taida itse edes huomata sitä. Joudun työskentelemään tämän henkilön kanssa samassa työhuoneessa ja olen i-han lop-pu!

Hänellä on niin suuret ja itseään ylistävät jutut. Kaikessa paras, tehnyt aina kaiken suuremmin ja hurjemmin, tietää kaikesta enemmän ja on parempi - myös jo kuulemma senkin takia, että on minua korkeammin koulutettu.

Koskaan en hänen juttujaan kommentoi, mutta silti hän ei tajua olla hiljaa! Alan olla jo ihan hermoraunio, sillä haluaisin vain keskittyä TÖIHINI, en hänen leuhkajuttuihinsa.

Paitsi, että ehkä kohta kommentoin se verran, että hän ei kylläkään ole korkeamman koulutuksensa takia minua parempi. OIemme nimittäin samassa työtehtävässä ja saamme samaa palkkaa, mutta minä tosin häntä 10 vuotta nuorempi  ja hän vasta hiljattain yleni tähän hommaan ;)

Mietin, että kehtaanko sanoa pomolle tilanteesta? Nautin työstäni ja olen siinä hyvä, mutta rasittava työkaverini häiritsee keskittymistäni ja koko tilanne on alkanut vaikuttaa työviihtyvyyteeni...

[/quote] Olette kuin kaksi kaakkattavaa kanaa ja viela pitaisi pomokin sotkea juttuihinne. Mita valia silla on etta toinen luulee olevansa korkeammalla siella lantakasan huipulla, taputa kasiasi ja huuda hurraata seuraavalla kerralla. Jeee, good for you!

t.sivullisen mielipide.

Vierailija
26/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:27"]

Olette kuin kaksi kaakkattavaa kanaa ja viela pitaisi pomokin sotkea juttuihinne. Mita valia silla on etta toinen luulee olevansa korkeammalla siella lantakasan huipulla, taputa kasiasi ja huuda hurraata seuraavalla kerralla. Jeee, good for you!

t.sivullisen mielipide.

[/quote]

Kaakattavaa kanaa? :D 

Tosiaan... Mutta minkäs teet jos toinen ei tajua lopettaa leuhkimistaan, vaikka toinen istuu hiljaa katse kiinni tietokoneen ruudussa näppistään näpytellen ;)

Muutenhan leuhkasta ei tarvitsisikaan töissä välittää, kunhan olisi vain menemättä samaan aikaan syömään/kahville ja olisi tekemisissä vain ja ainoastaan työasioiden verran. Mutta miten välttelet, kun toinen istuu metrin päässä ja EI TAJUA lopettaa, vaikka käytännössä puhelee yksin?

Puoli vuotta vasta takana ja olen ihan hajalla. Yritän nykyään jopa mennä töihin ennen seiskaa aina, kun mahdollista toivoen, että leuhka ilmaantuisi paikalle vasta hieman ennen ysiä. Ja kyllä olen ihan tosissani miettinyt asiasta keskustelemista pomoni kanssa. Tämä tilanne kuitenkin vaikuttaa työhyvinvointiini ja -viihtyvyyteeni, joten kohta ihan oikeasti aion ehdottaa järjestelyitä työhuoneiden suhteen... 

Vierailija
27/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 19:56"]

Onko seuraava siis positiivisuutta vai leuhkimista? MINULLA on iso talo toisille, jotka asuvat vuokralla. MINULLA on iso, hieno auto/useampia autoja toisille jotka kulkevat bussilla. Minulla on rahaa tähän ja tähän kalliiseen vaatteseen ja merkkilaukkuun, jonka juuri ostin. Mielestäni on myös epäkohteliasta.

[/quote]

Tuo on lähinnä tahditonta ja ajattelematonta. Itse asun omillani (opiskelen, ja saan töistä ehkä max 100e/kk palkkaa joten kuukausibudjetti on sitä 700-800e luokkaa) ja minun luonani kävi hiljattain eräs kaveri joka asuu vielä kotonaan ja käy töissä, tietenkin tilillä vielä yo-lahjarahojakin. No tämä kaveri sitten selitti koko luonani oloajan joko ostamastaan kalliista korusta, omista mieskuviostaan ja siitä kuinka hänellä on rahaa (näytti vieläpä kuittia minulle kun oli nostanut seinästä rahaa). Lisäksi hän ei tuonut minulle mitään (ei sillä että odottaisinkaan, mutta yleensä on ollut kohteliasta kylään tullessa tuoda vaikka leipää tai jotain muuta pientä, lähinnä ajatuksen tasolla ja kiitoksena yöpaikasta - k.o. henkilö siis säästi hotelliyön olemalla minun luonani yötä), mutta söi ja joi ilolla mitä tarjosin, veti aamupalaksikin vielä oikein tuplamäärän. Kyllä näin vyötä kiristelevänä opiskelijana tälläiset tahdittomasti ja ajattelemattomasti toimivat ihmiset pistää ketuttamaan. Joten ymmärrän.

Mutta tulee kuitenkin erottaa nämä positiiviset ihmiset (eli ihmiset jotka kuulostavat siltä kuin leuhkisivat, mutta kuitenkin kuuntelevat myös sinun juttujasi ja huolia) näistä oikeasti ajattelemattomista ja leuhkista ihmisistä, joiden elämä tuntuu pyörivän vain sen oman navan ympärillä. :)

Vierailija
28/28 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 20:27"]

Olette kuin kaksi kaakkattavaa kanaa ja viela pitaisi pomokin sotkea juttuihinne. Mita valia silla on etta toinen luulee olevansa korkeammalla siella lantakasan huipulla, taputa kasiasi ja huuda hurraata seuraavalla kerralla. Jeee, good for you!

t.sivullisen mielipide.

[/quote]

Kaakattavaa kanaa? :D 

Tosiaan... Mutta minkäs teet jos toinen ei tajua lopettaa leuhkimistaan, vaikka toinen istuu hiljaa katse kiinni tietokoneen ruudussa näppistään näpytellen ;)

Muutenhan leuhkasta ei tarvitsisikaan töissä välittää, kunhan olisi vain menemättä samaan aikaan syömään/kahville ja olisi tekemisissä vain ja ainoastaan työasioiden verran. Mutta miten välttelet, kun toinen istuu metrin päässä ja EI TAJUA lopettaa, vaikka käytännössä puhelee yksin?

Puoli vuotta vasta takana ja olen ihan hajalla. Yritän nykyään jopa mennä töihin ennen seiskaa aina, kun mahdollista toivoen, että leuhka ilmaantuisi paikalle vasta hieman ennen ysiä. Ja kyllä olen ihan tosissani miettinyt asiasta keskustelemista pomoni kanssa. Tämä tilanne kuitenkin vaikuttaa työhyvinvointiini ja -viihtyvyyteeni, joten kohta ihan oikeasti aion ehdottaa järjestelyitä työhuoneiden suhteen... 

[/quote] Miksi sen jutut sinua noin kaivavat ja vaivaavat? Kuten sanoin vastaa: hyva, hyva, ihanaa, upeeta, high five. Ei se kauaa jaksa kun et nayta olevasi kateellinen ja rupea panemaan paremmaksi. Taitaa kuitenkin olla kysymys siita kuka kiekaisee korkeammalta.

t.sivullinen