Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä vkonloppu on ollut ihan kamala:´(

Vierailija
06.10.2013 |

Mitään erityistä kamalaa ei ole tapahtunut, mutta onpahan vaan ollut harvinaisen ja erittäin raskas muuten. Psyykkisesti olen muutenkin loppu ja naatti ja sen lisäksi tuo esimurkku ja murkkukin olleet kumpikin ihan paskoja. Joo, siellä kunnon av-äiti nyt älähtää mutta paslkoja mitä paskoja sanon silti!! pelkkää kiukuttelua, kritisoimista, vänkäämistä, vaatimista, arvostelua ja jopa haukkumista.

Tänään iski sellainen epätoivon olo että olisin voinut vetäistä ranteeni auki.

No, huomenna alkaa taas arki, mies töihin ja penskat kouluun, itse jään työttömänä tänne loisimaan, surkeuteeni lillumaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 10-vuotias osaa itse lukea? Esimerkiksi akkaria tmv? Mitä 10-vuotias koostuu "Tieteen kuvalehdestä"?  Eikös isä voisi ennemmin esimerkiksi harrastaa lasten kanssa urheilua, että voisivat vähän purkaa ylimääräistä energiaa.?

Vierailija
22/25 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienet lapset, mutta mulla tulee ekana mieleen että saakohan teidän lapset tarpeeksi liikuntaa ja ulkoilmaa? Pelaaminen on varmasti kivaa ja jollain tasolla kehittävää, mutta ei se terveellistä ole istua pitkiä aikoja koneen ääressä ja se on niin addiktoivaa että tullee kiukkua kun joutuu lopettamaan. Meilläkin Ipad-pelit ja lopettaminen aiheuttaa 4-vuotiaassa kauheita raivareita vaikka kuinka olis sovittu että pelaa vain 20-minuuttia AB.ia. Nyt olen vähentänyt hänen pelaamista pariin kertaan viikossa ja ollaan ulkoiltu paljon. Ei hän edes vaadi pelaamista kun saa purkaa energiaa ulkona.

Pysy tiukkana pelaamisen suhteen, jos lapsi alkaa urputtaa niin uhkaa vähentää  peliaikaa entisestään tai loppuviikko kokonaan ilman. Vänkääminen kuuluu varmaan ikään, mutta se on myös ärsyttävä tapa jolla lapsi saa tahtonsa läpi, tai ainakin huomaa että saa aikuisen vihaiseksi.

Positiivista huomiota jokainen lapsi varmaan pohjimmiltaan haluaa, ja sitä että vanhempi on kiinnostunut hänen ajatuksistaan ja ideoistaan... Jos ei saa tarpeeksi positiivista palautetta niin sitten huomio otetaan väkisin, ikävällä tavalla.

Työttömyys on varmaan rankkaa, mutta itse kotihoidontuella koen että tämä kotonaoleminen on onalla tavallaan hienoa aikaa. Olen enimmäkseen lasten kanssa, mutta saan myös keskittyä itseeni, minulla on enemmän energiaa ja ideoita kuin raskaassa työelämässä ollessa. Itse harrastan uintia, se on ihanan edullinen ja rentouttava harrastus, sopisi varmaan työttömällekin... Käsityöt on myös minulle tärkeä harrastus.

Voisitko ajatella aloittavasi jotain uutta harrastusta tai vapaaehtoistyötä?koita löytää jokin asia joka tuo sinulle iloa. Ja varmasti lasten käytökseen voi vaikuttaa, vaikkei se helppoa ole. Etsi kirjastosta lastenkasvatukseen ja psykologiaan liittyviä kirjoja. Itse sain ainakin vauva-aikana lukemistani kirjoista hyviä vinkkejä vauvani ja taaperon ymmärtämiseen ja tarpeisiin liittyen.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 ei ollut siis lukenut tuota 16 viestiä. Eli harratukset ja positiivinen huomio on ilmeisesti kunnossa. Mä varmaan sitten ottaisin pelit loppuviikoksi kokonaan pois jos olisi ärsyttävää nurinaa ja narinaa peliajoista. Aikuinen määrää, marinaa ole pakko aina kuunnella.

Vierailija
24/25 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna kävisin lääkärillä tutkituttamassa olisiko masennusta, esim työttömyys voi sellaisen laukaista, siihen on saatavilla hoitoa.

Vierailija
25/25 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua. Jotkut kersat vaan on niin rasittavia ja perseestä. Mun vanhempi lapsi on tyhmä kuin saapas, mutta muuten mukava, nuorempi lapsi on fiksu, muttta saatanan rasittava kiukuttelija.

Ja mies, se on taas vittumainen marttyyri.

Ja taas on rentouduttu koko helvetin mukava viikonloppu, ai että kun oli kivaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän