Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomessa yksityisiä sairaaloita, jotka tekevät sektioita?

Vierailija
18.07.2006 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesithän, että näihin hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamiin kuolemiin liittyy joko perinnöllinen tai itseaiheutettu trombofilia lähes sadassa prosentissa tapauksia, joissa kyseessä on alle 40-vuotias nainen

joillain paikkakunnilla ehkäisypillereitä ei anneta teini-ikäisillekään tekemättä ensin veren hyytymistekijätutkimuksia

n. 3% Suomen väestöstä on geneettisesti trombofilejä

tekijöitä ei tutkita rutiinisti, koska katsotaan, että dna tutkimukset tulevat yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin " jälkien korjaaminen"

erilaiset hyytymishäiriöt ja niiden kombinaatiot aiheuttavat suurimman osan laskimoveritulpista ja leikkaukset, avoruhjevammat tms. ovat selkeästi suurempia riskejä näille ihmisille kuin ehkäisyvalmisteet

ehkäisyvalmisteet eivät siis ole veritulppakuolemien syy vaan hyytymistekijät, niin kuin leikkauksissakin tai alatiesynnytyksissä, riskit ovat vain synnytyksissä ehdottomasti korkeammat kuin ehkäisyvalmisteiden käytössä. Näin ollen kannattaa ehdottomasti ehkäistä eikä synnyttää lainkaan, jos haluaa säästyä veritulppariskiltä, ja ehkäistäkin mieluusti ei-hormonaalisesti : )

Vierailija
22/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa euroopan maissa ei edes määrätä ehkäisypillereita tupakoiville 30-vuotiaille naisille. Suomessa tämä kysymys ohitetaan olan kohautuksella. Siinä on suurempi riski kuin sektiossa. Ei suomesa olla kaikessa edellä käviöitä tai tiedetä et kaikki on oikein mitä suomessa tehdään. Asioista voi ja saa ottaa itse selvää. Lääkäri/sairaahoitaja ei ole kaikkitietävä jumala. En vain luota suomalaiseen tervedenhuoltoon täysin. Uskon ja luotan ihmisen itsemääräämis oikeuteen. Ihanaa asua maassa jossa voi tehdä valintoja koskien terveyttä. Vähän aikaa sitten täällä just puitiin lapsen kuolemaa koska hän ei päässyt selkäydin hoitoon. Maa jossa asun järjestyisi tämä asia päivässä. Minulla on yksityinen vakuutus, yksityiset lääkärit jotka töissä maan suurimassa sairaalassa ja jopa napanuora verta säilöttynä lapsiani varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedettäisiin esille kuolematilastot tyräleikkauksista, nielurisanpoistoista, umpisuolileikkauksista, sydänleikkauksista jne., niin ei kukaan enää uskaltautuisi yhtään mihinkään.

Taitaa olla totta että naiset todella ovat se tyhmempi sukupuoli kun näin helpoin ja yksinkertaisin keinoin saadaan vedätettyä. Perspektiiviä peliin, arvon naiset.

Vierailija
24/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole edes tehty sektiota mutta en pidä sitä sen kummempana riskinä kuin esim rinta implanttien laittoa. Jälkimmäisen aion tehdä pika puoliin ja ei pelota.

Vierailija
25/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle ei ole edes tehty sektiota mutta en pidä sitä sen kummempana riskinä kuin esim rinta implanttien laittoa. Jälkimmäisen aion tehdä pika puoliin ja ei pelota.

Vierailija
26/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni laskimoveritulppa ja valtimoveritulppa ovat eri asioita ja tupakointi aiheutti näitä valtimoveritulppia. Kaikissa leikkauksissa on (laskimo)veritulppariski koholla, mutta näkisin riskin oton mielekkäämmäksi, mikäli potilas on muutoin kuolemanvaarassa kuin se, että leikkaus itse aiheuttaa kuoleman vaaran. Jos sille siis ei ole perusteita.

Kauneuskirurgia on yksi olemassa olevista kirurgian muodoista kyllä, sillekin löytyy monenlaisia lääketieteellisiäkin perusteita, jolloin ne kuuluvat myös sv-korvauksen piiriin.

Itseni on vaikea ymmärtää käynnistelyitä tai sektioita, mikäli niihin ei ole lääketieteellistä syytä, miksi vaarantaa joko oma tai lapsen terveys? Miksi se pitäisi yleisesti hyväksyä? Miksi minun pitäisi maksaa rahaa siitä, että joku haluaa mieluummin synnyttää nyt kuin myöhemmin tai joku voisi lähteä Pääsiäissaarille miehen vuosiloman aikoihin?

Vierailija
27/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei siis suomalaisia..?

Vierailija
28/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tämä vain ei ole mahdollista edes rahalla mikä on minusta väärin. Muiden siis veronmaksajien ei pitäisi joutua kärsimään näistä päätöksistä vaan ihmisellä itsellään pitäisi olla tämä mahdollisuusa maksaa siitä. Kanntan että nämä palvelut siirrettäisiin täysin yksityspuolelle. Itse en voisi kuvitellakkaan synnyttäväni julkisella puolella normi sairaalassa. Suotakoon tämä mielipide minulle. Minusta on ihanaa että voin ottaa oman lääkärini ja kätilöni synnytykseeni ilman että se on kenenkään kukkarosta pois.

Vierailija
29/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi olen synnyttänyt alakautta, ihan omasta tahdostani ja aion niin tehdä jatkossakin, jos sellainen tilanne eteen tulee. Mielestäni kukaan ei voi päättää naisen puolesta, synnyttääkö hän, vai valitsee sektion.

Vierailija
30/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En jaksa tapella kunnallisella puolella, en ole syönyt enkä nukkunut kuukausiin kunnolla pelkoni takia, voimani ovat ihan loppu.

Tuohan vaarantaa jo sikiön terveyden! Mikä ihme tässä suomalaisessa terveydenhuollossa mättää?? Muista, että siitä sektiosta saa kela-korvauksen.

Vierailija
31/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on jo sentään yksityiset neuvolatkin.

Vierailija
32/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan veroista ja siitä kuinka hyvin asiat on suomessa. Tämä ei pidä paikkaansa. Suomessa on vikana vaan se et kun ei tahdo saada edes rahalla hoitopalveluita. Tarvitaan lähete ja siltikään yksityiset ei tahdo hoitaa. Samaa mieltä et naisille itsemääräämis oikeus koskien synnytystä. Tämä pitäisi päteä myös muilla osa alueilla. Suuria yksityisiä sairaaloita ei vain ole. HYKS:iin pitäisi päästä rahalla jonojen ohi, tietyllä prosetti osuudella.

Vierailija
33/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomessa tämä vain ei ole mahdollista edes rahalla mikä on minusta väärin. Muiden siis veronmaksajien ei pitäisi joutua kärsimään näistä päätöksistä vaan ihmisellä itsellään pitäisi olla tämä mahdollisuusa maksaa siitä. Kanntan että nämä palvelut siirrettäisiin täysin yksityspuolelle. Itse en voisi kuvitellakkaan synnyttäväni julkisella puolella normi sairaalassa. Suotakoon tämä mielipide minulle. Minusta on ihanaa että voin ottaa oman lääkärini ja kätilöni synnytykseeni ilman että se on kenenkään kukkarosta pois.

Käytetään niitä verorahoja juoppojen ja narkkareiden parantoloihinkin, miksei sitten sektioihinkin.

Suvaitsevaisuutta peliin. Millaisetkohan mahtaisivat naisten olot olla, jos naiset pääsisivät päättämään. Taitaisi työläisnaiset synnyttää vieläkin saunan lauteilla kun päättävän elimen naiset varaisivat pelkästään itselleen oikeuden kivunlievityksiin sun muihin.

Nainen on naiselle peto, aina vaan.

Vierailija
34/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muuten halua maksaa mitään metroja enkä teiden kunnossapitojakaan, varsinkaan niiden teiden, joita en itse käytä.

Minäminäminäminäminä...

Vähänpä jäisi ihmisille palveluita, jos saisi vaan ne mistä itse on valmis maksamaan ja joihin itsellä on sitä maksukykyä.

Vierailija
35/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli perätilassa. Sanoivat suoraan, että alateitse synnytetään. Olin ok asian kanssa, kunnes otin itse tietoa perätilasynnytyksestä ja sen riskeistä vauvalle. Järkytyin. Soitin sairaalaan aj sain keskusteluajan. Lääkäri pelotteli minua sektion vaaroista, tuli sellainen olo, että jos valitsen sektion, tapahtuu jotain pahaa 90% todennäköisyydellä. Valitsin toki näillä pelotteluilla alatiesynnytyksen, enhän halunnut vahingoittaa lastani.

Raskaus meni reippaasti yli ja koska synärini ei käynnistele perätiloja, laittoivat sektioon. Itkin päätöstä kauhusta kankeana lääkärille. Pelkäsin sektiota hirvittävästi. Lääkäri, ei sama kuin aikaisemmin, oli ihmeissään peloistani. Sanoi, että kyseessä on rutiinileikkaus, josta ei pidä olla huolissaan. Sanoi vielä, että suunniteltu sektio on yliaikaiselle lapselle paras mahdollinen tapa syntyä, paljon vähemmän traumaattinen sekä äidille että lapselle.

Olin todella ymmälläni saamastani informaatiosta. Miksi ihmeessä toinen lääkäri pelotteli minua liioitellusti? Toki jokainen normaalilla järjellä varustettu ymmärtää, että sektio on leikkaus ja siihen sisältyy omat riskinsä, mutta miksi piti viimeisillään olevaa äitiä ahdistaa kauhukuvilla. Ilmeisesti halusi taivutella minut alatiesynnytykseen, moraalitonta mielestäni. Päätöksen olisi pitänyt olla omani, ei manipuloitu.

Leikkaava lääkäri totesi sitten nostaessaan 4 kiloisen poikani ilmaan, että olipa onni, että meni yli, tämä ei olisi mahtunut tulemaan alakautta. Pelottelija lääkäri sanoi, että vauvani on siro, noin 3200g, joten tulee alakautta kuin saippuapala. Just joo.

Ensi kerralla tiedän mitä vaatia, jos vauva perätilassa.

Vierailija
36/36 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan vielä tänään ja maksan oman sektioni, ettei vaan yhteiskunnan tarvitse maksaa minulle pelkosektiotani.

En jaksa tapella kunnallisella puolella, en ole syönyt enkä nukkunut kuukausiin kunnolla pelkoni takia, voimani ovat ihan loppu.