Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomessa yksityisiä sairaaloita, jotka tekevät sektioita?

Vierailija
18.07.2006 |

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelkästään rahalla saa ja autolla pääsee sectioita ei varmaankaan, sillä täytyyhän äidin hengen riskeeraamiseen olla jokin edes sinnepäin syy

Vierailija
2/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta pelkästään rahalla saa ja autolla pääsee sectioita ei varmaankaan, sillä täytyyhän äidin hengen riskeeraamiseen olla jokin edes sinnepäin syy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan häät, lomamatka tai töihin paluun ajankohta eivät ole

Vierailija
4/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs edes tiedätte ap:n tilannetta/motiiveja? Mitäs jos hän on vaikkapa joku rikas rouva, jolle on kunnallisellakin puolella -syystä tai toisesta- suositeltu sektiota synnytystavaksi ja hän haluaisi mieluummin mennä tekemään sen yksityiselle. Kauhea tuomitseminen täällä alkaa ilman mitään taustatietoja asiasta...

Vierailija
5/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksiin vastauksia eikä mitään henkilökohtaisuuksia, eihän ap edes kysy kysymystään minä muodossa, eihän ap välttämättä ole edes raskaana, tosi tuomittavaa joo

Vierailija
6/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sen sijaan häät, lomamatka tai töihin paluun ajankohta eivät ole

Vierailija
7/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin sektion saat ihan kunnallisessakin sairaalassa, kun vain tuot pelkosi esiin, pidät puolesi etkä anna periksi. Minulle on synnytyslääkäri sanonut, että ketään ei Suomessa pakoteta synyttämään alakautta. Itse olen synnyttänyt alakautta enkä pelännyt yhtään, mutta ymmärrän kyllä, jos pelko estää synnyttämisen. Silloin on parempi leikata. Pelko lisää kipuja ja hidastaa synnytyksen kulkua.

Jos et luota kunnallisen puolen lääkäreihin, voit pyytää jonkun yksityisen gynekologin mukaan synnytykseesi rahakorvausta vastaan turvaaman oikeuksiasi. Minulle kerran eräs yksityisgynekologi kertoi, että sellainen maksaa 3000 markkaa (oli vielä markka-aika silloin). Itse en tarvinnut tällaista palvelua, mutta ihan tiedoksesi, että täällä Helsingissä ainakin sellaistakin palvelua saa.

Vierailija
8/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pokkana yksikin äiti selitti, että onhan se kivampi kun on esikoisen ensimmäisessä kevätjuhlassa ilman isoa mahaa, niin saa nauttia juhlasta täysillä.

Tarinoita oli vaikka minkälaisia ja terveydenhuoltohenkilökunta kertoi, että sektioita yritetään tilata omaan kalenteriin sopiville päivämäärille, milloin mistäkin syystä.

Tuskin tähän dokumenttiin oli palkattu raskaana olevia näyttelijöitä, jotta saataisiin aikaan harhakäsityksiä.

Olen samaa mieltä, että se on kaukana monen arkitajuisesta maailman menosta, mutta kyllä tällaisia ihmisiä kuitenkin löytyy enemmältikin, ja synnytyssairaaloiden viesti oli, että lisääntymään päin ollaan menossa.

Ja arvaatkaapa vaan, mikä vaikutus tällaisilla elintasosektioilla on siihen, miten jotkut saavat sitten pelkosektion. Nämä elintasosektiohaluiset kun käyttävät monesti pelkoa verukkeena ja samaa järjestelemää kuin oikeasti synnytyspelkoiset ihmiset. Tästähän joku synnytyslääkäri kommentoi, että pitäisi lopettaa kokonaan pelkosektiot.

Vierailija
9/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taitaa olla vielä niitä harvoja valtioita euroopassa jossa sektioon tarvitaan lääketieteellinen syy. Hirveetä holhoomista. Toki sektio on leikkaus mutta erittäin yleinen sellainen ja eiköhän jokainen nainen tiedä synnytyksen sekä sektion riskit. Molemmissa on omansa. Jokaisella kuuluisi olla valinnan vapaus kuinka synnyttää. Ihme että kauneusleikkauksiin pääsee suomessa ilman lääketieteellistä syytä. onhan niissäkin riskinsä. Tosin ei lapsen henki kyseessä mutta kuitenkin. Olen synnyttänyt alakautta ulkomailla kaksi kertaa ja molemmatkäynnistetty minun päätöksestä. Toinen jopa RV 38. ei taitaisi onnistua suomessa :)

Vierailija
10/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalle tulee aika kalliiksi lasten ja mahdollisen puolison perhe-eläke

Vierailija
11/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän ois se prosetti luku? 0,0001% Oliko se 3 naista jotka kuoli viime vuonna tai jotain. Enkä usko et vaikka sektio olisi valinnainen niin kovin moni sitä siltikään haluaisi? Vai luuletko et synytis sektio jonot? hmmm. LOL

Vierailija
12/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pelko on syy, samoin rankka tai muuten kamala edellinen synnytys.

Vierailija:

Vierailija
13/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut ainakin pakotettiin synnyttämään alateitse, vaikka pelkäsi kuollakseni! Olisi luullut sen jo riittävän mutta ei! Eikä sekään riittänyt sektioon syyksi että lapsi oli perätilassa! Että näinkin voi käydä, vaikka olisi KAKSI lääketieteellistä syytä sektioon! Onneksi kaikki sujui hyvin, mutta toista kertaa en alateitse synnytä.

Ap:lle vastaisin, että tuttuni on saanut sektion Helsingissä ainakin ihan vain siitä syystä että sen halusi. Hän kyllä siitä maksoi jotakin ja se tehtiin yksityisesti. En vain muista enää paikkaa missä se tehtiin.

Vierailija
14/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkoveritulppa tappaa äitejä eniten synnytyksessä ja lapsivuodeaikana, sektiossa keuhkoveritulpan riski terveellä ihmisellä on 26 kertainen alatiesynnytykseen nähden

Vierailija
15/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikäköhän ois se prosetti luku? 0,0001% Oliko se 3 naista jotka kuoli viime vuonna tai jotain. Enkä usko et vaikka sektio olisi valinnainen niin kovin moni sitä siltikään haluaisi? Vai luuletko et synytis sektio jonot? hmmm. LOL

Vierailija
16/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin reilu neljäkilosen perätilavauvan hätäsektioitu äiti.

Vierailija
17/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äitikuolleisuus sectioissa on moninkertainen alatiesynnytyksiin nähden

Yhteiskunnalle tulee aika kalliiksi lasten ja mahdollisen puolison perhe-eläke

sektiokuolleisuuteen lasketaan mukaan myös hätäsektiot. Tällöin siis alatiesynnytyksessä on mennyt jotain vikaa ja LAPSI TAI ÄITI OLISI KUOLLUT JOKA TAPAUKSESSA. Näin ollen nämä kuolemantapaukset tilastoituvat sektioihin.

Sektiolla yritettiin pelastaa molempien henki. Aina se ei valitettavasti onnistu.

Vierailija
18/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos et luota kunnallisen puolen lääkäreihin, voit pyytää jonkun yksityisen gynekologin mukaan synnytykseesi rahakorvausta vastaan turvaaman oikeuksiasi. Minulle kerran eräs yksityisgynekologi kertoi, että sellainen maksaa 3000 markkaa (oli vielä markka-aika silloin). Itse en tarvinnut tällaista palvelua, mutta ihan tiedoksesi, että täällä Helsingissä ainakin sellaistakin palvelua saa.

Ihan tismalleen samat yksityispraktiikkaa pitävät gynethän siellä kunnallisessa sairaalassa on synnytyksiä hoitamassa. Tulevatko he siis rahan voimalla valvomaan omaa työtään?

Vierailija
19/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. sairaalalasaretti. fi/

tuolta klikkaatte " gynekologia" siellä lukee selevällä suomenkielellä että tekevät keisarinleikkauksia. Siskoni on siellä leikattu.

Vierailija
20/36 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitteko et ennän naisia kuolee ehkäisypillereiden aiheuttamaan veritulppaan vuosittain kun sektioon! Tupakointi ja hormonaalinen ehkäisy eivät sovi yli 35-vuotiaille. Löytyy myös kaksikymppisiä jotaka ovat kuolleet tähän yhdistelmään.