Käyttää poikasi sukkahousuja?
Meillä ei ole ikinä käyttänyt, koska minusta ne olivat jo lapsena epämukavat ja miehen mielestä kuuluvat vain tytöille!
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 09:59"]
ap nyt yrittää väen vängällä saada loputtoman pitkää jankutusketjua aikaiseksi. Pisteet siitä, että aihe on vähän harvinaisempi. Vuosien varrella on liiankin moneen kertaan mälkytetty parketit, laminaatit, mauttomat sisustukset, viuhkat, Ikea-kalusteet vs. Artek ja niin edellleen.
Mutta mua ainakin kyllästyttää jo tässä vaiheessa.
[/quote]
Jep. Jankuti-jank...
Kannattaiskos Ap-hyvän hankkia joku harrastus. Saisi purettua liikoja höyryjä.
Meillä ei käyttänyt vauva-ajan jälkeen. Moni sanoo, että käyttää päiväkoti-ikäisellä ja vain ulkoillessa. Meinaatteko, että päikyn tädit vaihtaa teidän pilteillenne sukkahousut aina sisähousujen alle, kun mennään ulos ja taas sisälle tullessa purkaa ne sieltä sisähousujen välistä pois? Meillä ei ollut sukkiksia eikä pitkiä kalsareita nimenomaan päiväkodissa, koska tuplahousuilla olisi tullut sisällä kuuma. Laitettiin sitten sisähousujen päälle välihousut (fleece, villa) kovemmilla pakkasilla.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 09:12"]
Meillä ei ole ikinä käyttänyt, koska minusta ne olivat jo lapsena epämukavat ja miehen mielestä kuuluvat vain tytöille!
[/quote]
No eiks tää kysymys sitten pitäis olla että käyttääkö lapsesi sukkahousuja eikä että käyttääkö poikasi. Jos siis sukkahousut ylipäätään ovat mielestäsi niin epämukavat ettei sellaisia voi lapselle pukea.
Onko siis niin, etta poikia ei saa laittaa karsimaan edes kuvitelluista epamukavuuksista pukeutumisen suhteen, mutta tyttojen pitaa vaan sopeutua kaikkiin natteihin, kahlitseviin vaatekappaleisiin?
Ja joo, todellakin on koko vauvaikansa kayttanyt. Ei meilla ainakaan oo koskaan sukat pysyneet vauvoilla jaloissa, ja ne potkuhousut on liian loperoita ja leveita, eika vauvojen jalat pysy niissa lahkeissa. Ma kaytan itsekin paivittain sukkahousuja, eika ne musta ole epamukavat. Jos valuu, niin pistan miehen bokserit siihen paalle. Ja vauvallahan on body pitamassa sukkiksia ylhaalla.
Minusta sukkikset on hirmu söpöt meidän rimpulalla ja pysyvät jalassakin pitkiä kalsareita paremmin :) Tarhaan voisin tosi kovilla pakkasilla laittaa sukkikset collegeiden alle, mutta meilläkin ollaan kuumaverisiä, joten jos niitä käytetään, niin käytetään ihan vaan pelkiltään ja yleensä kotosalla. Sukkiksten päälle on todella helppoa sujauttaa ulkohousut eikä tarvitse tunkea sataa punttia kenkiin. Meillä käyttäjänä 3v poika.
Poika ei todellakaan käyttänyt sukkiksia koskaan. Yök mikä ajastuskin.
Miksi pidatte sukkahousuja naisten vaatteena? Eiko teita haittaa se, kuinka eparationaalista ja epaloogista se on? Etta otatte itsestaanselvyytena sen, etta kun talleen on ollut tapana olla, niin talleen nyt vaan on, ja mitaan syita ei tarvitse olla muita kuin tottumus.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 10:03"]
No se jos mikä on noloa, että lapset ovat sisällä pelkissä sukkahousuissa. Tosiaan sellaista sukkahousua ei mulle ole tullut vastaan, jotka eivät olisi epämukavat, eli joko kiristävät, valuvat, hiostavat, kutittavat ,tai kaikkea tuota samaan aikaan. Ehkä sitten olen yksinkertainen -tuplamaisteri kuitenkin, joten tuskin älyllisestä yksinkertaisuudesta on kyse...
Ap
[/quote]
Tuokin vähän riippuu minkä alojen maisteri, käsienheiluttelu tieteitä yliopistolta löytyy vino pino. Mutta en ole kyllä ihan niinkään varma, ettei kyse olisi myöskin älyllisestä yksinkertaisuudesta: edelleen tuohon vertaukseesi nykyjajan korsetista: jos et sinä osaa jotain vaatetta käyttää tai vaikka se sinun mielestäsi tuntuisi kuinka epämukavalta, älä ajattele, että sama vaate on muiden mielestä yhtä epämukava. Kaikki eivät ajattele tai ole kuin sinä.
Meidän 16 v. poika käyttää sukkahousuja. Lainailee niitä siis mun laatikosta, kun kuulemma ovat niin kivat jalassa.
Kyllä meillä 2v käyttää. Vauvana en laittanut pojalle, mutta kun oppi liikkumaan, niin koin sukkahousut hyviksi. Tosiaan ei jää muhkuroita nilkkoihin ja helppo vaan vetästä ulkohousut päälle. Pojalla muutenkin paksut jalat, niin tosi vaikea ahdata kenkiä jalkaan, jos välissä on sukat+housut.
Kesällä ei käytä, mutta siis syksyllä/talvella kerraston tapaan. Ja itse olen kokenut Tutan sukkahousut hyviksi; mukavan paksuja ja pehmoisia. Ei sellaisia karheita kutittavia.
Tälläisia meillä. Oikein poikamaisia ja ei siis liukuesteitä:
http://www.reimashop.fi/Kategoriat/Outlet/Tutta/Asusteet/Tutta%C2%AE-sukkahousut/p/617037-781
No meillä käyttää kyllä nelivuotias poika sukkahousuja. Musta on kätevä vaate ja itse olen aina tykännyt sukkahousuista (lähinnä siis sellaisista lämpimistä puuvillaisisista/villaisista vähän lämpöisemmistä pidän itsekin). Viihdyn itse mekoissa mutta poika käyttää noita sukkiksia ihan housujen kanssa, joskus pienempänä ollut kyllä joskus tunikakin päällä hällä.
Poikani on myös ollut tosi paljon sisällä paidassa ja sukkiksissa. Nykyisin pyrin huolehtimaan, että olisi muualla kuin kotona housut sukkisten päällä kun on jo vähän isompi ja harva tuon ikäinen enää sukkiksissa kulkee mutta pienempänä musta sukkikset oli mukava ja kätevä vaate. Poika ilmeisesti itse viihtyy pelkissä sukkiksissa koska päiväkodissa oli usein riisunut ulkoa tullessa housut ja oli sukkikset päällä kun häntä sieltä haettiin. Kätevintä sukkiksissa on musta se, että nilkat ei jää paljaiksi ja itse en tajua miten ovat muka epämukava vaate.
Kirkkaita ja iloisia värejä meillä käytetään paljon. Myös vaaleanpunaista löytyy pojan vaatekaapista.