Käyttää poikasi sukkahousuja?
Meillä ei ole ikinä käyttänyt, koska minusta ne olivat jo lapsena epämukavat ja miehen mielestä kuuluvat vain tytöille!
Kommentit (33)
Juuri vetäisin jalkaan 1,5-vuotiaalle. Kun kohta lähdetään ulos, sukkisten päälle tulee vielä pitkät kalsarit.
Siis otsikon piti kuulua "käytääkö". Puhelimella näpyttely....
Tuo onkin ainoa asia pojan pukeutumisessa, johon miehellä on olut painava sanansa sanottavana - eikä mulla mitään sitä vastaan ole, kun itsekin inhosin sukkahousuja lapsena (ja edelleen)!
Itse asiassa poika ei juurikaan käytä edes kalsareita, koska toppahousujen tai haalarin alle mahtuvat colleget/velourit ja niin on tarjennut kovemmillakin pakkasilla. On aika kuumaverinen ollut aina meidän poika.
Millaisten vaatteiden kanssa oikein käytätte pojalla niitä sukkiksia? Kukkamekon?
Millaisten vaatteiden kanssa? College-housujen. Sukkikset venyvät hyvin siinä missä pehmeät housutkin, eikä nilkka tai sääri jää paljaaksi. Enimmäkseen käytössä on pitkiä kalsareita, mutta joitakin sukkiksiakin vielä. Kukkamekkoja ei ole ostettu, mutta värivalikoimaa vaatteissa on. Pinkkiä ja kaikkea. Poika siis 7v.
Meillä poika käytti jonnekin 3-4 vuotiaaksi sukkiksia. Nyt pari viimeistä vuotta pitkät kalsarit pahimmilla pakkasilla, usein pärjää kuitenkin talvellakin ihan lyhyillä. kää kohta 7v.
Joo, just kukkamekon kanssa. Ap, olet nolo tyyppi. Ja käytät väärän kokoisia sukkahousuja, jos tuntuvat epämukavulta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 09:27"]
Joo, just kukkamekon kanssa. Ap, olet nolo tyyppi. Ja käytät väärän kokoisia sukkahousuja, jos tuntuvat epämukavulta.
[/quote]
Mahdollisesti :D mutku sukkahousut aina joko valuvat tai kiristävät, tai sekä että, niin miten vika voisi olla koossa? Niin ja kutittavat myös. Meinaan että sama muillakin, mutta niitä käytetään vain tavan vuoksi eikä tajuta niiden epämukavuutta.
Eikö lapsillenne tule kuuma, jos on housujen alla sukkahousut? Niin ja meillä on sisälämpötila 18-19, päiväkodissa lämpimämpi, joten tosiaan väitän että dukkikset ovat turhat.
Ei tule kuuma, kun niitä käytetään pakkasella ulkona. Sisällä hilpparoidaan vähemmillä vaatteilla. Kotona lämpötila on meillä 22-23. Sukkahousut ja niiden päälle vedetty body ovat muuten yksi näppärimmistä pukeutumiskeksinnöistä. Ei rullaannu selkäkään paljaaksi. Tämä sentään ei ole käytössä enää kouluikäisillä.
Kyllä meilläkin vauvalla käytetään terällisiä potkuhousuja, mutta ne ovat kalsarikangasta, eivät kiristävät, täysin ihonmyötäiset sukkahousut.
Ap
Vauva-ajan jälkeen ei, minustakin ne ovat tytöille. Eihän miehetkään niitä käytä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 09:33"]
Mahdollisesti :D mutku sukkahousut aina joko valuvat tai kiristävät, tai sekä että, niin miten vika voisi olla koossa? Niin ja kutittavat myös. Meinaan että sama muillakin, mutta niitä käytetään vain tavan vuoksi eikä tajuta niiden epämukavuutta.
Eikö lapsillenne tule kuuma, jos on housujen alla sukkahousut? Niin ja meillä on sisälämpötila 18-19, päiväkodissa lämpimämpi, joten tosiaan väitän että dukkikset ovat turhat.
[/quote]
Taidat olla vähän yksinkertainen. Jos sukkahousut valuvat, silloin ne ovat liian isot, jos kiristävät silloin ovat liian pienet. Eli silloin vika on nimenomaan siinä koossa! Jos et sinä tajua, miten vaatteita käytetään, niin älä nyt oleta että kaikki ovat yhtä tyhmiä. Itse käytän sukkahousuja aika usein kerrospukeutumisessa alimpana kerroksena. Aluskalsarit tai välihousut ovat monesti liian kuumat, mutta sukkahousut toimivat tosi hyvin.
Ei kai niitä sukkahousuja sisällä olessa pueta sinne housujen alle... meillä ainakin vain silloin kun lähdetään ulos. Sisällä ollaan joko pelkillä sukkahousuilla tai sitten housuilla ja sukilla (vähän lapsen iästä riippuen kumpi on käytännöllisempää).
ap nyt yrittää väen vängällä saada loputtoman pitkää jankutusketjua aikaiseksi. Pisteet siitä, että aihe on vähän harvinaisempi. Vuosien varrella on liiankin moneen kertaan mälkytetty parketit, laminaatit, mauttomat sisustukset, viuhkat, Ikea-kalusteet vs. Artek ja niin edellleen.
Mutta mua ainakin kyllästyttää jo tässä vaiheessa.
No se jos mikä on noloa, että lapset ovat sisällä pelkissä sukkahousuissa. Tosiaan sellaista sukkahousua ei mulle ole tullut vastaan, jotka eivät olisi epämukavat, eli joko kiristävät, valuvat, hiostavat, kutittavat ,tai kaikkea tuota samaan aikaan. Ehkä sitten olen yksinkertainen -tuplamaisteri kuitenkin, joten tuskin älyllisestä yksinkertaisuudesta on kyse...
Ap
Kyllä meidän kuopus käytti sukkahousuja. Esim. laskettelussa ne olivat hyvät toppahousujen alla, kun ei jäänyt ruttuja nilkkoihin, kuten kalsareista ja sukista helposti jäi. Nyt ekaluokkalaisena ei enää käytä sukkiksia, eikä tainnut olla enää viime talvenakaan.
Mun äiti oli kauhuissaa pojan sukkiksista, miestä ei haitannut yhtään, kun totesi kuinka näppärät ne joissain tilanteissa olivat.
Käyttää kyllä(3v) tosin mietityttää miten terveellisiä
nuo on kum kivesten pitäisi saada roikkua etteivät lämpene liikaa Ja siihen pitkät kalsarit ois muotoilultaan paremmat. Toki koitan käyttää reiluja kokoja etteivät puristaisi.
Enkä halua jankuttaa enempää kuin tarpeen, vaan havahduttaa kaikki tajuamaan, miten epämukava vaatekappale sukkahousut ovat - kuin nykyajan korsetti suorastaan, jota käytetään vain siksi, että on tapana! Sukkahousujen sopivuudesta vielä, että en muuten ole edes mitenkään erikoisen kokoinen, housut ovat S tai M tai 36 tai 38 ja sopivia housuja mun on erittäin helppo löytää joka vaatemerkistä, joita olen kokeillut.
ap
Käyttää talvella. Ikää 4v.