Mies, minkälaisista asioista päättelet naisen olevan älykäs?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa olla tarvittaessa valittamatta - aistii koska se ei enää hyödytä ketään.
Hyvä, iso pyöreä peppu - ehdoton
Osaa keskustella jotakin politiikasta (koska siitä näkee onko yhtään kartalla maailman menosta, puoluekannatuksella ei niin väliä)
Osaa nauraa itselleen - ja puolisollekin. Tätä ei yllättävän moni osaa..
T. Akateeminen mies
Perseen koko ja muoto ei liity älyyn mitenkään.
Eihän kysymys ollut kohdistettu älykkäille miehille. kukin tavallaan. Iso prse on vieläpä helppo hankkia, lähes väistämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa olla tarvittaessa valittamatta - aistii koska se ei enää hyödytä ketään.
Hyvä, iso pyöreä peppu - ehdoton
Osaa keskustella jotakin politiikasta (koska siitä näkee onko yhtään kartalla maailman menosta, puoluekannatuksella ei niin väliä)
Osaa nauraa itselleen - ja puolisollekin. Tätä ei yllättävän moni osaa..
T. Akateeminen mies
Perseen koko ja muoto ei liity älyyn mitenkään.
Eihän kysymys ollut kohdistettu älykkäille miehille. kukin tavallaan. Iso prse on vieläpä helppo hankkia, lähes väistämätön.
Olet oikeassa. Isoa persettä ei voi väistää.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy tällä paskapalstalla, eikä keuli huuhaa-akateemisuudellaan
Sinä itse ilmeisesti käyt 😁
Valmistunut matemaattis-luonnontieteellisessä, lääketieteellisestä tai Aallosta (ei taidehöpö)
Eloisat silmät, väitöskirjan tekijä tai tehty väitös, nopeat hoksottimet, innostunut.
Vierailija kirjoitti:
Valmistunut matemaattis-luonnontieteellisessä, lääketieteellisestä tai Aallosta (ei taidehöpö)
Tai biotieteellisestä..
Niiin isot tissit että niillä saa auringonpimennnyksen aikaseksi jopa sitten kun tulee sen temperamenttinsa kanssa sängyssä vastaaan ja happea ei saa kun kyyyti on kovaa ja tajukankaaalle.
Siitä, että se ymmärtää kaiken kuulemansa ja osaa sekä haluaa olla utelias sekä kiinnostunut asioista. Tylsämieliset naiset eivät osaa olla ja heitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on sanonut että olen älykäs koska osaan monia asioita, esim. puhua kolmea kieltä, soittaa pianoa ja leipoa hyvin ja laittaa ruokaa. Katson kymmenen uutiset joka päivä ja luen sanomalehden. Osaan keskustella erilaisista asioista enkä usko jos joku valehtelee. Mieheni on sanonut että älykäs nainen ei ala raivoamaan kesken keskustelun vaikka joku on eri mieltä, en siis tee niin, koska olen älykäs. Mieheni ei tykkää tyhmistä eikä yksinkertaisista naisista. Jos katsoo esim. Temppareita niin on sellainen. Minä katson dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia. Älykkään pitää kyetä itsenäiseen ajatteluun. Minulla on usein myös omia mielipiteitä, ja osaan etsiä Googlella väittämiä mielipiteitteni tueksi. Mieheni on onnekas koska hänellä on älykäs nainen. Naisen pitää olla älykäs eikä saa olla tyhmä! Tätä mieltä mieheni on!
Yksi asia: tehtävänannossa kysyttiin vastauksia miehiltä. Kuinka älykäs mielestäsi olet, jos tämä perusvaatimus meni heti metsään?
Voi sua, milläs todistat sukupuolen näin anonyymisti? Alkaa nämä idiotismit hiukan ärsyttää:)
Ei muuten pidä paikkaansa että älykäs nainen olisi aina kovin hyvin käyttäytyvä! Nimenomaan älykäs on monasti niin nokkela (ainakin omasta mielestään) että voi rähjätä ja turhautua muihin ja näyttää sen. Voi olla myös päälle puhuva ja hyökkäävä. Manipuoloiva yms.
Älykäs myös voi pamauttaa mielipiteensä vähän töksäyttäen. Niin nainen kuin mieskin.
Rauhallisuus ja loogisuus ei siis vielä ole mikään tae älykkyydestä vaikka voi olla sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies sanoo minua älykkääksi. Kertoi että ei olisi ikinä huolinut tyhmää tai yksinkertaista naista.
Mies sanoi, että ihmisen täytyy olla sivistynyt; pitää tietää ja ymmärtää politiikkaa, taloutta, historiaa, kulttuuria, kuten kirjallisuutta, musiikkia, luonnontieteitä jne.
Pitää pystyä myös loogiseen ajatteluun, pystyä keskustelemaan ja nojautua väitteissään tieteisiin ja faktoihin, ei tunteeseen.
Myös tietty kriittisyys on älykästä, että näkee asioiden taakse eikä esim niele kaikkia väitteitä esim valheuutisia. Älykäs ihminen osaa väitellä ja perustella näkemyksiään faktatiedolla ja tutkimustuloksilla.
Älykäs ihminen on kiinnostunut asioista ja seuraa ajankohtaisia asioita, lukee paljon ja seuraa uutisia ja sanomalehtiä.
Tätä oma mieheni on sanonut
Mun mies sanoi joskus tämän saman: "Kertoi, ettei olisi ikinä huolinut tyhmää tai yksinkertaista naista".
Tarkoitettu varmasti kohteliaisuudeksi, kukapa ei nyt haluaisi kuulla toiselta olevansa älykäs, mutta samalla tunkee naisia tavallaan tasan kahteen luokkaan. Vihaan tätä kahtiajaottelua: joko olet kriittinen, looginen ajattelija, sivistynyt nainen tai sitten aivoton isotissinen bimbo, jota kiinnostaa vain meikkaaminen ja shoppailu.
Minusta osoitus älykkyydestä pitää sisällään ainakin nämä asiat, oli kyse sitten miehestä tai naisesta:
- huumorintaju
- osaa nauraa myös itselleen
- antaa toisten olla sellaisia kuin ovat
- ei yritä muuttaa kumppaniaan, vaan hyväksyy myös hänet sellaisena kuin on
- ei puhu pahaa muista ihmisistä
- osaa poimia oleelliset asiat keskusteluista ja kirjoitetusta tekstistä
- osaa kirjoittaa oikeita lauseita, eikä käytä sanoja kuten ”enään” ja ”siittä”
- joka toinen sana ei ole kirosana
- ei tupakoi tai tuhoa terveyttään muilla aineilla, kuten vaikkapa liiallisilla herkuilla
- kunnioittaa muita ihmisiä, mutta ei kumarra vain sen takia, koska ”tuo on lääkäri”
- koulutus ei välttämättä kerro älykkyydestä yhtään mitään ja tiedän useita monia korkeakoulututkintoja perselihaksilla hankkineita
Vaimoni on älykäs ja siksi viihdyn hänen seurassaan mainiosti.
V*ttu te ymmärrä ihmisyydestä ja älykkyydestä hevonv*ttua.
Sivistynyt, empaattinen, seuraa maailman tapahtumia, tuntee kirjallisuutta ja nauttii musiikista (ei todellakaan tarvi olla klassista, mutta ei pelkkää nykymusiikkiakaan). Ymmärtäää asiota, perus- ja vähän pidemmälle menevän matematiikan, ei ole liian äärimmäinen mihinkään suuntaan. Ei suhtaudu someen eikä ulkonäköön liian innokkaasti..ajattelee aidosti omilla aivoillaan.
Tiesittekö että esim. Courtney Loven ÄO on noin 160? Eli älykäs nainen voi olla monenlainen. Myös räväkkä, päihteisiin menevä yms.
Toki Love on rauhoittunut. Hänen haastattelujaan on aina ilo kuunnella. Hän on todella fiksu, toisin kuin moni luulee.
No Kurt Cobainille tuskin muu olisi kelvannutkaan.
Frances Bean taitaa olla superälykäs!
Harrastuksista.
Miun mielipiteellä ei tietenkään ole väliä, ku en ole ikinä seurustellut, mutta jos nainen harrasta kirjojen lukemista bilettämisen tai meikkaamisen sijaan, niin saattaapi olla, että hän on viisaampi. :) Pitää muistaa et on erilaista viisautta. Mie oon hyvä šakissa, mutta olen arka ja todella ujo. Sosiaaliset taidot on myös viisautta! Muistakaa se, naiset. :) M25