Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatko juoda pari kun olet yksin kotona lasten kanssa

Vierailija
05.10.2013 |

Siinäpä se. Kyse siis 1-2 siideriä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein uskalla. Mitä jos tapahtuukin jotain ja joudutaan vaikka lähtee yöllä äkillisesti lääkäriin? Siis sim. lapselle joku ahdistuskohtaus tms. Vaikka toisaalta meidän lapsilla ei ole ikinä semmosia edes ollut. 

Muutenkin oon vähän tiukkis, otan yleensäkkin kotona vaan pari, jos lapset paikalla vaikka olis kaksi aikuista. Enkä ota ennenkun lapset nukkuu kun korkeintaan avaan ensimmäisen. 

En yhtään tykkää siitä että känniset touhuaa lasten kanssa.

ap

Vierailija
2/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskallan.. Enkä mä kännissä ole jos yhden juon. Tai toisestakaan, vaikkakin mulla se jää siihen yhteen aina, kun tulee jo väsy..

Jos nyt oot pari juonut niin soita taksi. Ja jos on oikeesti kiireellisestä kyse niin eihän sillon lähetä muutenkaan itse kuskailemaan vaan soitetaan ambulanssi paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, vaikka koko viinipullon. Tiedän, että osaan toimia lasten kanssa. Voin myös tarvittaessa lähteä heidän kanssaan vaikka lääkäriin, vaikka hengitys haisiskin. Tiedän, että käyttäydyn järkevästi ja vastuullisesti.

Vierailija
4/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen yh ja tulisi kalliiksi tai olisi hankalaa soittaa esim mummo paikalle aina kun haluan juoda esim lasin viiniä. 

Vierailija
5/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta nykyäänhän lääkärin pitää tehdä lastensuojeluun ilmotus jos vanhempi vie lapsen humalassa lääkäriin, vaikka vaan pari nauttineena.

Vierailija
6/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 23:12"]

Niin mutta nykyäänhän lääkärin pitää tehdä lastensuojeluun ilmotus jos vanhempi vie lapsen humalassa lääkäriin, vaikka vaan pari nauttineena.

[/quote]

Pitääkö siis lääkärin ensin puhalluttaa vanhempi ja vasta sitten alkaa lasta tutkimaan. Pari alkoholiannosta ei välttämättä näy päälle mitenkään. 

Vierailija
7/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä juo, jos kerran humallut 1-2 oluesta lastensuojeluilmoituksen verran.

Vierailija
8/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmh, kyllä minä ainakin uskallan juoda. Todennäköisyys siihen, että lapselle tulee jotain sellaista, joka vaatii äkillistä sairaalahoitoa on pieni. Ja jos jotain kävisi, en koskaan ole siten humalassa, etten pystyisi pitämään hänestä huolen. Ja jos jotain tulisi, minua ei hävettäisi viedä lasta taksilla tai lanssilla sairaalaan, kosken pysty itse ajamaan. Jos tämä on lastensuojeluilmoituksen paikka, niin sitten on. Oma vanhemmuus-itsetuntoni on hyvä, enkä usko sen mahdollisen ilmon johtavan mihinkään, koska lapsella on hyvä ja tasapainoinen perhe-elämä parista lauantaikaljasta huolimatta.

Vierailija
9/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn. Tosiaan korkeintaan kaksi olutta. Sen enempää en kuitenkaan nauttisi.

Kerran meillä mieheni kanssa kävi niin, että minä nautin juhlissa 3 annosta, mies selvinpäin. Lapsi sitten piti lähteä kuskaamaan lääkäriin aikamoista vauhtia, siellä alkoi kestämään aika kauan, joten minä jäin lapsen kanssa odottamaan lääkäriä ja mies lähti hakemaan lapselle maitoa ja sosetta.  (n.7kk vanha). Sillä välin tulikin hoitaja ja minä olin aivan paniikissa, aattelin että nyt ne haistaa ja tulee ilmoitus. Kerroin sitten totuuden mukaisesti, että ehdin juoda 3 annosta, mies selvinpäin ja lähti hakemaan ruokaa. Ei se hoitaja olla moksiskaan, naureskeli vain, että joskus sattuu tällaisiakin tilanteita. En ollut humalassa, eikä mies todellakaan ollut.

Vierailija
10/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Saavat minun puolesta tehdä. Jatkokeskusteluissa kävisi kuitenkin ilmi, etten ole alkoholisoitunut äiti, jonka lapset jäävät vaille hoivaa, ruokaa ja huolenpitoa. Kotiinkin saisi tulla koska vain, keskellä yötä tai päivää. Ei ole mitään salattavaa. Ihan hyvin voisin sanoa, että lipittelin siinä illan kuluessa sen pullollisen viiniä, kun ipanat nukkuivat.

Vierailija
11/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä sitten? En ymmärrä tätä hysterisointia lastensuojeluilmoitusten suhteen.

Voin juoda illan kuluessa pullollisen viiniä, vaikka olisinkin lapsen kanssa kahden kotona. Jos lähtö tulisi sairauden takia keskellä yötä, niin ellei tosiaan olisi ambulanssikeikka, niIn taksilla lähtisin. Ja saisivat aivan vapaasti puhalluttaa/tehdä lastensuojeluilmoituksen Lastenklinikalla tmv. Luulenpa, että se olisi tuollaisessa tilanteessa se pienin murheistani lapsen hengenhädän edessä! en tiedä millaiset seuraukset ilmoituksella käytännössä edes olisi? Tulisivatko tekemään kotikäynnin? Jäisikö jonnekin rekisteriin merkintä vaikka kaiken todettaisiin olevan OK? Kertokaa joku, joka tietää.

Työni puolesta tiedän sen, että terveyspuolella tehdään ainakin surkean vähän rikosilmoituksia esim. väkivallan takia, vaikka diagnoosi olisi täysin selvä. Osin tämän takia en todellakaan usko, että lastensuojeluilmoituksia tehtäisiin aloittajan kuvaamissa tapauksissa yhtään hanakammin. Ja tosiaan: entä sitten vaikka tehtäisiinkin?

Vierailija
12/21 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 22:52"]

Siinäpä se. Kyse siis 1-2 siideriä.

[/quote]

En ole ikinä kokenut tarvetta juoda yksin kotona. Miehen kanssa voidaan juoda viinipullo niin, että itse juon siitä max 24cl.

Mä olen humalahakuinen juhlajuoja, ja ryypiskelen silloin, kun on oikeasti joku juhlatilanne, eikä lapsia paikalla.

Vierailija
13/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Voisin periaatteessa juoda kaksi annosta alkoholia ollessani lapsen kanssa kahden kotona. Syistä että:

1. Mulla on hyvä viinapää. Vaikka olen aina juonut melko vähän ja harvekseltaan, olen painava, aika lihaksikas, mulla on hyvä peruskunto ja ilmeisesti luonnostaan hyvä alkoholinsietokyky. En juovu herkästi enkä tule humalaan, jos en erikseen yritä ja juo teräviä. Kaksi annosta alkoholia ei vaikuta minuun oikeastaan mitenkään, jos en kumoa niitä ykkösellä viiden minuutin sisään pienet pohjat alla.

2. Ei ole korttia eikä autoa. Jos lapselle sattuu jotain yllättävää, sairaalaan lähdetään ambulanssilla tai taksilla riippumatta siitä, mitä olen juonut. Niin kännissä, että en pystyisi hoitamaan käytännön asioita ja pitämään huolta toisesta (tai itsestäni) hätätilenteessa en ole ollut kertaakan tähänastisessa elämässäni.

Vierailija
14/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutten mä näe järkeä juoda noin vähän. Siitä ei ole mitään iloa. Että mieluummin sitten juon kunnon kalsarikännit.

Jos tulee lähtö, niin sitten se tulee. Jos tulis sossut, niin sitten nekin tulis. Toki turhaa harmiahan niistä sitten olis. Kun kuitenkin olen ihan huolehtiva ja hyvä äiti.

Mä luulen, että meidän kylällä ei tulis sossuja vaikka menisin vinkkupullon lotasseenakin lääkäriin lapsen kanssa. Täällä on oikeita ongelmaperheitä niin paljon.

Mun lapsetkin ovat teinejä.

Vierailija
15/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi niin koskaan.

Vierailija
16/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin lasten kanssa, niin otan max. yhden annoksen. Jos vetäisen esim. 2 siideriä nopeasti, niin kyllä se huppelin tekee, ja minusta tuntuu paremmalta olla täysin selvin päin ollessani yksin lapsista vastuussa. En ajattele lääkäriin menoa tai ls-ilmoituksia  - kyllähän nyt hätätilanteessa lääkäriin pääsee ambulanssilla tai taksilla eikä silloin parilla siiderillä ole mitään merkitystä. Vaan mietin ihan sitä koriarkea ja illan sujumista. Jos lapset vaikka heräävät, niin mieluummin vastassa on selväpäinen äiti kuin "hilpeä".

Vierailija
17/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mutta vain yhden, koska kahdesta jo humallun.

Vierailija
18/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskallan ottaa 2,max 3 siideriä. Lasten nähden en koskaan juo yhtä olutta/siideriä enempää,mutta kun lapset on nukkumassa,usein miehen kanssa otetaan parit. Jos jotain kävisi niin ambulanssi/taksikeikka sitä sitten tulisi. Eilen join 2 kpl Happy Joe siidereitä,ei tuntunut missään mutta autoahan en olisi noiden jälkeen ajaa ja mies kaksi isoa olutta. Kännissä ei todellakaan oltu, ja kyllä me nuo parit uskalletaan viikonloppuisin ottaa.... Olisipa kiva jos koskaan ei voisi paria olutta/siideriä ottaa. Meidän lapset ei koskaan ole yökylässä tai niitä tulla kotiin hoitamaan. ( 1 ja 3 v lapset. ) aika ankeata olisi elämä. Ja joo,mulla se alkoholi on rentoutumiskeino...eilen illallakin miehen kansaa katseltiin leffaa,syötiin hyvin,otettiin ne parit ja poltettiin kynttilöitä. Meidän kaksinkeskistä aikaa kun niitä tukiverkkoa ei ole.

Vierailija
19/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä. Vauvaikäisen kanssa en ottaisi (enkä ole ottanut) yhtään, osin jo siksi että toleranssi olisi ollut hyvin matala alkoholille raskausajan ja imetysajan täydellisen absolutismin vuoksi. Tod.näk. siis jo parista annoksesta olisin ollut huppelissa. Nykyään voin hyvin ottaa 1-3 siideriä, eikä tunnu "missään" (rentoutuneempi olo vain). Tuon enempää en ota, ellei mies ole kotona (selvänä). Lapset 5v ja 8v.

Vierailija
20/21 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, mutta en näe tarvetta. Voin olla selvinpäin kotona ja ottaa kunnolla, kun menen ulos.