Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni lapsistasi olivat vahinkoja?

Vierailija
02.09.2020 |

Ja kuinka monta lasta sinulla on yhteensä. Itse olen 28N ja on yksi 9v lapsi joka oli vahinko. Tosi stressaavaa on yrittää opiskella ku on lapsikin.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampi lapsi on vahinko, niin jotain vikaa varmaan elämänhallinnassa...

Vierailija
42/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla hyvä homma nuo yllätykset, kun eihän meitä kohta täällä pohjolassa enää sikiä lainkaan, jos kaikki suunnitellaan liian tarkkaan.

Ollaan turhan Kenties suunnitelmallisia. Lapset kuuluvat elämään...Tähän ihan tavalliseen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenn15v poika ja äitini onn37. Hän sanoi että olin vahinko mutta ehkäisyä ei käytetty joten tiesivöt mahdollisuuden. Onko äidilläni elämänhallinnassa ongelmia? Hänellä on vain yksi lapsi.

Vierailija
44/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Yksi vahinkoraskaus kyllä on.

Vierailija
45/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla hyvä homma nuo yllätykset, kun eihän meitä kohta täällä pohjolassa enää sikiä lainkaan, jos kaikki suunnitellaan liian tarkkaan.

Ollaan turhan Kenties suunnitelmallisia. Lapset kuuluvat elämään...Tähän ihan tavalliseen elämään.

Samaa mieltä. 1/2 "vahinko", seuraava sitten suunnitellusti perään. Jos ensimmäinen ei olisi tullut vahingossa, en tiedä olisiko yhtään lasta.

Järjellä ajatellen ei koskaan tunnu olevan oikea hetki lapselle, aina joku asia huonosti. Olin opiskelija ja opinnot tietenkin venyi lasten takia, mutta työelämän alettua olisi ollut vielä hankalampi jäädä kotiin. Pätkätöitä tai eteneminen kiinni oikeasta ajoituksesta. Opiskelijan oli helppo sopeutua pieniin tuloihin, muusta ollut kokemusta. Nyt tuntuisi hirveältä kituuttaa pienemmillä tuloilla. Ja on asuntolainat ja muut menot ihan eri luokkaa kun nuorempana.

Eli aivan mahtava vahinko nyt jo yläasteella! Ja äiti päässyt etenemään uralla kun tehnyt äitiysloman sijaisuuksia kun muut äidit lisääntyneet (ehkä) harkitummin kun ovat jo päässeet hyvään asemaan.

Vierailija
46/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, tai sitten ei. Varmaankin monella ihmisellä on myös eri käsitys siitä, mikä on vahinko ja mikä ei. Yhdellä mun peruskoulun luokkakaverilla oli liuta sisaruksia. Hänen äitinsä sanoi (ei siis tietenkään mulle, vaan mun äidilleni) olevansa sellainen, että kun miesten housuilla huitaisee, tulee raskaaksi. Sitä en tietenkään tiedä, mitä tämä käytännössä tarkoitti, oliko käytössä ehkäisyä tmv. He olivat kuitenkin sellainen normaali, hyvä perhe. Tuosta lausunnosta voi kuitenkin päätellä, että lapsia ei varsinaisesti suunniteltu, mutta ei heidän tuloaan kauheasti yritetty estääkään. En tiedä! 

Vierailija
47/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia kaksi. Minulla esikoinen oli vahinko. On nyt 6 vuotias.

En kyllä pidä vahinko ilmauksesta. Siinä on jotenkin niin negatiivinen sävy. Mielummin puhun yllätysvauvasta. En kadu, parasta mitä minulle on tapahtunut. ❤

N29

Olitpas nuori kun esikoisesi syntyi.

Niin olinkin, mutta ap ei ollut.

Vierailija
48/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lapsia saa tulla maailmaan. Suomessa on lapsikato, joten hyvä, että tehdään Suomeen lisää lapsia.

Ai jaa, onko joku varasto minne nämä ei toivotut voi tuoda. kun ne ei ole kivoja?

Vierailija
49/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle raskaus oli suuri yllätys, kumppani valehteli, ettei voi saada lapsia, oli tutkittu (muka).

Voitteko ymmärtää tällaista?

Vierailija
50/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lapsia saa tulla maailmaan. Suomessa on lapsikato, joten hyvä, että tehdään Suomeen lisää lapsia.

Ai jaa, onko joku varasto minne nämä ei toivotut voi tuoda. kun ne ei ole kivoja?

Ei ole varastoa, mutta kotimaisiin adoptioihin on pitkä jono!

Vierailija
51/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. 1/2 "vahinko", seuraava sitten suunnitellusti perään. Jos ensimmäinen ei olisi tullut vahingossa, en tiedä olisiko yhtään lasta.

Järjellä ajatellen ei koskaan tunnu olevan oikea hetki lapselle, aina joku asia huonosti. Olin opiskelija ja opinnot tietenkin venyi lasten takia, mutta työelämän alettua olisi ollut vielä hankalampi jäädä kotiin. Pätkätöitä tai eteneminen kiinni oikeasta ajoituksesta. Opiskelijan oli helppo sopeutua pieniin tuloihin, muusta ollut kokemusta. Nyt tuntuisi hirveältä kituuttaa pienemmillä tuloilla. Ja on asuntolainat ja muut menot ihan eri luokkaa kun nuorempana.

Eli aivan mahtava vahinko nyt jo yläasteella! Ja äiti päässyt etenemään uralla kun tehnyt äitiysloman sijaisuuksia kun muut äidit lisääntyneet (ehkä) harkitummin kun ovat jo päässeet hyvään asemaan.

Onko tuollaisella 'hyvällä asemalla' suurtakaan väliä? Tärkeintä on mielekäs työ ja toimeentulo.

Vierailija
52/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vahinko, joskin ihan tyytyväisiä taisivat vanhemmat sitten olla.

Vierailija
53/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle raskaus oli suuri yllätys, kumppani valehteli, ettei voi saada lapsia, oli tutkittu (muka).

Voitteko ymmärtää tällaista?

Mun ystävälle sanottiin, että hän ei tule saamaan biologisia lapsia, se on yksinkertaisesti mahdotonta (hänellä on PCOS). Tuli kaksi lasta luonnollisesti, ilman hedelmöityshoitoja.

Vierailija
54/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme luottaneet varmoihin päiviin ja se oli toiminut hyvin jo kaksi vuotta. Sitten eräänä päivänä oli akti kesken ja mies kysyi voiko tulla sisään, vastasin etten muista onko varmat päivät. Tuli kuitenkin ja nyt on 3kk ikäinen vahinko tuossa imemässä tissiä. Ensimmäinen lapsi

Vierailija
55/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme luottaneet varmoihin päiviin ja se oli toiminut hyvin jo kaksi vuotta. Sitten eräänä päivänä oli akti kesken ja mies kysyi voiko tulla sisään, vastasin etten muista onko varmat päivät. Tuli kuitenkin ja nyt on 3kk ikäinen vahinko tuossa imemässä tissiä. Ensimmäinen lapsi

Rakastako kuitenki lasta vai onko ei-toivttu?

Vierailija
56/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä kysymys. Aivan kuin täällä palstalla olisi paljon ihmisiä, joilla on vahinkolapsia, kun vanhemmat eivät ole osanneet pitää huolta ehkäisystä. Kohta varmaan vielä kysyt, kuinka monella on ä pä riä.

Noin puolet lapsista on vahinkolapsia.

Vierailija
57/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/2 tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja raskauden havaitsin vasta rv12. Ei ollut oikein mitään oireita ja kierukan takia ei normaalistikaan tullut menkkoja. Yhtenä päivänä tuli vaan jotenkin hassu olo ja ostin raskaustestin, vaikka olin varma etten ole raskaana. Jo pari päivää testin jälkeen olin ultrassa jossa paljastui kaksoset. Olen iloinen että heidät päätin pitää, mutta kyllä mä silti vahingoksi heitä sanoisin, en tietenkään heille itselle.

Vierailija
58/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo abortista kuullut? Tai jos ei onnistu niin adobtiosta? Ei niitä lapsia ole pakko pitää ja toivottavasti ei pidetä jos ne "ei oo kivoja".

Normaali vahinkolapsen pitänyt haluaa pitää sen lapsen ja rakastaa sitä ihan yhtä paljon kuin tekemällä tehtyä.

Vierailija
59/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo abortista kuullut? Tai jos ei onnistu niin adobtiosta? Ei niitä lapsia ole pakko pitää ja toivottavasti ei pidetä jos ne "ei oo kivoja".

Normaali vahinkolapsen pitänyt haluaa pitää sen lapsen ja rakastaa sitä ihan yhtä paljon kuin tekemällä tehtyä.

En minä ainakaan kauheesti välitä vahinkolapsestani. En sitä kerro hänelle mutta olis elämä parempaa ilman.

Vierailija
60/61 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän