Mitäs mieltä tälläisestä nimestä? Muutosehdotuksia?
Kommentit (40)
Mielestäni tuo on melkoinen prinsessanimi. Itse vaihtaisin Amelian Amaliaan, koska se on mielestäni parempi nimi. :)
Ehdotetuista etunimistä ei yksikään kolahda.
Amalia, jotenkin tulee eläin mieleen.
Ehkä se alkaa olla kohta sittenpäätetty :)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 19:02"]
Tai Javona/Javonna Ida Amelia
-2
[/quote]
Mikä? Javona? Sehän on kuin joku saippua tai ghettochick. Kas kun et kirjoita JaVonna.
Jemima Ida Amelia olisi ihana, Jemima tarkoittaa kyyhkystä :)
Jemina Iida Amelia
tykkään nimistä, jotka löytyy kalenterista. Sieltäkin löytyy nylyisin vaikka mitä!
miten haluat sen lausuttavan, mä sanoisin aina jenina ida amelia
jos haluat että sanon jeniina tai jenniina
tai iida
tai amalia
niin laita niin
Jenina sekoittuu helposti Jeminaan. Ehdotan Jemina Ida Ameliaa tai Jenna Ida Ameliaa.
Jeminaa ensin mietittiin, mutta Jeninassa olisi "tarinakin" eikä ole niin yleinen kuin Jemina. Kuitenkaan ei kamalan erikoinen.
Nimi lausuttaisiin Jenina Iida Amelia, eli niinkuin kirjoitetaankin, Ida vain 2:lla i:llä
ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 20:01"]
Nimi lausuttaisiin Jenina Iida Amelia, eli niinkuin kirjoitetaankin, Ida vain 2:lla i:llä
ap
[/quote]
Ei siis kirjoiteta niinkuin kirjoitetaan! Miksi turhaan sanot, että näin on, vaikka heti perään kiellät?
YLEENSÄ jos nimi kirjoitetaan Ida tai Nea, lausutaan aina Iida ja Neea eli nuo "harvinaisemmat" nimet lausutaan kuten myös kirjoitetaan. Ja kovin usein ei tarvitse edes koko nimeään lausua.
ääh,, ei jaksa selittää.
ap
Etunimen täytyy alkaa J-kirjaimella.
Ap
Miten olisi Jenia? Itse tunnen tämän nimisen tytön.
Molemmista tulee mieleen teiniäiti joka työntää ruskeaa lasta rattaissa itä-Helsingissä.
Ensin luin Jemina Ida Amelia, ääneen kun kokeilin tuli Jenina Ida Anelia...
Jeena Ida Amelia?