Voi prkl! :( Antibioottikuuri loppui ja sairastuin välittömästi uudelleen...
Eli olen nyt potenut melkein kaksi kuukautta kauheaa flunssaa ja yskää. Kävin lääkärissä ja todettiin poskiontelontulehdus. Sain antibiootit kahdeksaksi päiväksi. Jossain noin neljännen pillerin kohdalla elämä alkoi taas voittaa ja tunsin itseni paljon terveemmäksi.
Söin kuurin loppuun ja menin töihin, kuurin loppumisesta oli kulunut yksi vuorokausi ja sairastuin uudelleen... Järkyttävä yskä, nenä vuotaa ja päätä puristaa ihan hullun lailla, varmaan taas ne poskiontelot..
En voi käsittää! Pitäisi olla nyt töissä, en voi olla enää sairaslomalla kun sairastelin ennen antibiootteja jo ihan kunnolla. Kuume on noussut taas ihan kamalaksi, en voi nukkua yöllä kun tuntuu että pää räjähtää.
Sainkohan liian lyhyen kuurin vai miten tää on ees mahdollista. Minulla on ollut elämäni aikana useita poskiontelontulehduksia, eivätkä ne KOSKAAN ole uusineet antibioottikuurin jälkeen. Pääsenköhän maanantaina lääkäriin jos epäilen itse suoraan että kyse on taas poskiontelontulehduksesta?
Anteeksi sekava viesti.
Kommentit (14)
Poskiontelontulehdus ja 8:n päivän antibioottikuuri? Kyllä todellakin on liian lyhyt, minä olen saanut samaan vaivaan aina kahdeksi viikoksi antibiootteja.
Jos on kunnolla töhkää poskionteloissa niin huuhtelu onteloon nenän kautta vietävän neulan kautta paras hoito, auttaa kipuunkin heti kun paine poistuu. Ei ole miellyttävää mutta sen väärti.
Vaivasi on voinut kroonistua. Minulle kävi niin joitakin vuosia sitten. Sairastin yhden vuoden aikana kymmenen poskiontelotulehdusta, vaikka ontelot yleensä punkteerattiin terveyskeskuksessa ja sen lisäksi sain antibiootit, jotka kaikki söin kiltisti loppuun. Minulla on taipumusta allergisuuteen ja tiehyet nenä- ja poskionteloiden välillä olivat niin ahtaat, että ne hankaloittivat parantumistani. Pääsin sitten nenäleikkaukseen, jossa isonnettiin tiehyitä. Sen jälkeen on ollut helppo tyhjentää ontelot omin konstein, kun lima rupea painamaan onteloita. Yleensä menen saunaan hetkeksi, nappaan antihistamiinin naamaan ja huuhtelen nenäontelot nenäkannulla puhtaaksi. Sänkyyn varaan paljon nenäliinoja ja niistelen loput limat kyljelläni makaamalla.
Pakkohan sinun on mennä takaisin lääkäriin, jos sinulla on kuumetta jälleen. Saunaan ei saa mennä kuumeisena, sillä se rasittaa elimistöä, mutta kokeile antihistamiinitemppua ja höyryhengitystä. Myös nenäkannu on hyvä, luonnonmukainen apuväline kaikenlaisen nuhan hoitoon. Nenäkannuja saa apteekista.
tai sinulla on virustartunta ei bakteeri joten ei auta toi antibiootti, tai mikä se eka lääke oli? oletko kokeillut synoclairia apteekista, auttaa paremmin kuin antibiootti poskiontelovaivoihin.
Miksi ihmiset syö antibioottia johonkin flunssaan? ei pitäisi...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:18"]
tai sinulla on virustartunta ei bakteeri joten ei auta toi antibiootti, tai mikä se eka lääke oli? oletko kokeillut synoclairia apteekista, auttaa paremmin kuin antibiootti poskiontelovaivoihin.
[/quote]
Jos tuo olisi totta ei ap:n olo olisi helpottanut kuurin aikana !
Saamasi kuuri ei ole ollut tarpeeksi laajakirjoinen jotta parantuisit, tarvitset punktion ja laajakirjoisemman antibiootikuurin. Lääkäriin mars heti maanantaina .
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:28"]
[/quote]
Tuskin kukaan pelkkään flunssaan syökään, mutta poskiontelontulehdukseen kyllä. Tiedän kyllä että ko. sairautta vähätellään täällä palstalla, mutta voihan se hoitamattomana aiheuttaa vaikka mitä ikävää.
Sitä paitsi olo paranee kun tulehdus saadaan kuriin. Minä en tajua MIKSI ei syötäisi antibiootteja...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:24"]
[/quote]
Tuskin kukaan pelkkään flunssaan syökään, mutta poskiontelontulehdukseen kyllä. Tiedän kyllä että ko. sairautta vähätellään täällä palstalla, mutta voihan se hoitamattomana aiheuttaa vaikka mitä ikävää.
Sitä paitsi olo paranee kun tulehdus saadaan kuriin. Minä en tajua MIKSI ei syötäisi antibiootteja...
[/quote]
No sanos mitä se voi sitten aiheuttaa? En ole koskaan kuullut että kukaan olisi poskiONTELOtulehdukseen (ei ontelon, idiootit) kuollut.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
No sanos mitä se voi sitten aiheuttaa? En ole koskaan kuullut että kukaan olisi poskiONTELOtulehdukseen (ei ontelon, idiootit) kuollut.
[/quote]
Onko sinulla normaalia laajempi tietämys kuolleisuustilastoista? Kroonistunut poskiontelotulehdus voi levitä pään muihinkin onteloihin. Hoitamatonta bakteeritulehdusta ei ole hyvä pitää. Ja toisekseen, poskiontelotulehdus on hyvin ikävä ja kivulloinen vaiva. Jos ap ei ole koskaan käyttänyt nenähuuhtelukannua, niin suosittelen sen hankkimista ja jatkuvaa käyttöä. Minulla oli aikoinaan pari antibioottikuuria vaativa poskiontelotulehdus joka vuosi, kunnes aloin käyttää nenähuuhtelukannua. Eipä ole enää tullut niitä oireita. Muuten kyllä nenä on tukkoinen allergian vuoksi, muttei ole päässyt tulehtumaan. Antibioottikuurin kanssa olisi hyvä käyttää myös antihistamiinia. Mutta tämä nenähuuhtelukannu on paras hoitokeino ja ehkäsykeino myös.
Mainitsit että sinulla on ollut useita poskiontelon tulehduksia, ja olet ilmeisesti niihinkin syönyt antibiootit?
Bakteerit ovat voineet tulla vastustuskykyisiksi antiobiooteille, tämähän on useiden antibioottikuurien ongelma. En väitä siis että juuri sinä olet syönyt hirveät määrät antibiootteja, mutta niitä kun määrätään ihmisille niin helposti, niin ne menettävät tehoaan, kun bakteerit muuttuvat vastustuskykyisiksi. Sinun kannattaisi kysellä, onko jotain millä voi estää useita uusiutuvia tulehduksia. Joku mainitsi tuon nenäleikkauksen, mutta myös elämäntaparemontista on usein paljon hyötyä! Lääkärithän ei näitä mielellään kerro, koska ovat nimenomaan LÄÄKEtieteen alalla, eli mieluummin lääkitään kuin kerrotaan potilaalle miten hän voi ennaltaehkäistä tauteja (vrt. TERVEYStieto). Kannattaa siis aina itse vaatia ohjeita, miten nämä usein toistuvat taudit voi välttää! Tarkkaile stressitasoa, ruokavaliota, liikunta yms. Monesti ratkaisu löytyy sieltä, jos joku tauti uusii jatkuvasti lääkkeistä huolimatta. Toivottavasti pääset tästä tulehduskierteestä!
Meillä ei työterveysasemalla saa antibiootteja poskiontenontulehdukseeln. Jos on paha, saa lähetteen punkteeraukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei varmaan ikinä oo ollut poskiontelotulehdusta.
Voit ostaa antibioottikuuri et heidän online-kuuleminen tämä apteekki on lisensoitu Britannian hallitus http://www.europetabs.com
Antibiootti on tappanut elimistöstäsi kaikki pöpöt, hyvät ja huonot ja sen jälkeen on viruksella oiva sauma iskeä ja sait uuden (tällä kertaa) virustaudin.