Onko sinulla tallessa lapsesi syntymätodistus?
Jos joku tulee ihmettelemään, että lapsesi on varmaankin kaapattu sinun toimestasi?
Kommentit (18)
Ei ole, mutta luotan Suomen neuvolajärjestelmään - sieltä löytyy sekä äitiys- että lastenneuvolan tiedot, joten eiköhän niistä selviä, että lapsi on minun.
Ekasta on, vuonna 1990 syntyneestä. Toisesta, v2000 syntyneestä ei ole, koska todistusta ei silloin annettu paperisena ollenkaan.
Suomessa ei ole syntymätodistuksia, vaan maistraatista saatava väestörekisteriote ajaa saman asian, mikäli paperia tarvitaan jossain ulkomailla.
Mulla on jo aikuiset lapset ja molemmista on sairaalasta saatu paperinen todistus olemassa jossain tuolla arkistohyllyssä tai jossain laatikossa, mutta on siis kuitenkin, jossain tallessa.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 18:13"]
Ekasta on, vuonna 1990 syntyneestä. Toisesta, v2000 syntyneestä ei ole, koska todistusta ei silloin annettu paperisena ollenkaan.
[/quote]Meilläkin oli syntymätodistus -94 ja -96 syntyneestä lapsesta, mutta -99 syntyneestä ei ole. Olen kuullut että monelle on tullu ongelmia ulkomailla kun lapsista ei suomessa enää saa syntymätodistuksia, mutta niitä vaaditaan monissa maissa kun hoitaa asioita.
Mä olen hoitanut lapseni, kaksoiskansalisen, asioita myös ulkomailla. Kaikki ohyväksyneet laajennetun virkatodistuksen, jossa näkyy vanhempien tiedot.
Kyllä Suomessa syntymätodistukset on.
Kyllä Suomessa on syntymätodistukset, mutta ainakin minun lasteni syntymän aikaan alkuperäinen todistus toimitettiin seurakuntaan tai väestörekisteriin.
Ei meillä ole kenelläkään syntymätodistuksia, ei lapsilla eikä aikuisilla.
Mun lapsen syntymätodistuksesta on kysytty, vaikka esitin lapsen passi...
Minulla on kolmessa eri sairaalassa syntyneitä lapsia ja kaikista on annettu syntymätodistus mukaan.
Minä en ole saanut lapsesta syntymätodistusta, vain maistraatin paperi on tullut. Tänä vuonna lapsi syntyi.
En ole saanut mitään syntymätodistuksia 2008 ja 2010 syntyneistä lapsistani.
TOTTAKAI on , molemmista (-88 ja - 96). Nehän on rakkaita muistoja!
En saanut syntymätodistusta lapselleni vuonna 2001. Ei niitä varmaan enää silloin annettu. Niiden antaminen on varmaankin lopetettu. (Muistan silloin miettineeni, että eipä näköjään tullut syntymätodistusta. Olisin teipannut sen vauvakirjaan.) Oma syntymätodistukseni on tallella.
V 2007 syntyneestä on saatu todistus sairaalasta
,
2007 ainakin saimme todistuksen
.
,
. .
. ,
.
, ,, ,
. ,
.,
,
.
. . .
. .
. ,
.
.
,
.
.
, ,,.
. .
,
.
.
.
007 syntyi nuorin ja on kyllä hänenkin s-todistus saatu sairaalasta.
Ei ole tallessa, saa tulla vapaasti hakemaan