HIHATON PAITA työhaastatteluun?
Heippa,
menen huomenna työhaastatteluun (ensimmäiseen sitten vuoden 1991 jälkeen), kääk! Nyt on aikamoinen vaateongelma. Kuuma sää rajoittaa melko paljon pukeutumista.
Voiko mielestänne haastatteluun mennä hihattomassa paidassa? Oma mielipiteeni: Ei voi. MUTTA nyt on kesä ja kuuma ja iho ruskettunut ja ko. paita on itseasiassa tunikamallinen pitkähkö " toppi" , siisti, ei avokaulainen.
Haen toimistoassistentin töitä. Olen reilusti yli 3-kymppinen. Minusta toppi on siisti ja hyvännäköinen, mutta onko olemassa joku ehdoton PUKEUTUSMISSÄÄNTÖ että EI HIHATTOMASSA TYÖHAASTATTELUUN?
Haastattelija on toimihenkilöiden rekrytointiyritys (toimialapalvelu, joka etsii asiakkailleen työntekijöitä).
Mielipiteitä? Asiantuntijoita?
Kommentit (4)
Vaikka eivät kai mitkään säännöt sitä kiellekään. Aikoinaan olin työpaikassa, jossa hihattomia ei saanut pitää. (Ei tosin ollut toimistotyötä.) En senkään takia uskaltaisi pukeutua.
Ja sain paikan! Olen opettaja, koulumaailmassa on kyllä aika rentoa. Muilla aloilla tietysti omat kuvionsa.
Päädyin toisenlaiseen asuun (onneksi on alennusmyynnit), ei tarvitse olla epävarma ainakaan.
Itse en menisi hihattomassa paidassa työhaastatteluun. Laittaisin ainakin hihattoman paidan päälle jakun ja ottaisin sitten pois jos haastattelijakin olisi rennommassa vaatetuksessa. Tosin kyllä nuo rekrytointifirmojen ihmiset on yleensä ihan rennosti pukeutuneet, mutta pelaisin varman päälle kuitenkin. Lisäksi toimistoissa yleensä on tehokas ilmastointi, joten pitkähihainen ei sikälikään ole liikaa.