Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Negatiivinen koronatesti tulossa pakolliseksi Suomeen matkustaville

Vierailija
02.09.2020 |

Meinaavat tehdä lakimuutoksen... Ei kuulosta kovin järkevältä näin ulkosuomalaisen silmin. Eiköhän tämä johda vaan lentojen loppumiseen kokonaan. Jonkun pikkumaan takia ei kiinnosta tehdä mitään erityistoimia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006621841.html

Itse en ole kiinnostunut menemään ko. testiin niin kauan kun testimetodina on epätarkka ja inhottava nenätesti. Melko varmasti veri roiskuisi joten ei tosiaankaan huvita. En ole juuri edes käynyt missään muualla kuin lähikaupassa ja lenkillä täällä ulkomailla sitten maaliskuun ja silloin olin kolmisen kuukautta melkein kokonaan kotosalla. Nyt kun ulos taas saa mennä vapaammin niin maski käytössä kauppareissuilla. Vaikuttaa siltä että Suomessa on täysi paniikki päällä vaikka tapauksia on huomattavasti vähemmän kuin täällä muualla Euroopassa. Tai sitten ei vaan testikapasiteetti riitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä koska monet tartunnoista tulleet ulkomailta.

Vierailija
2/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, että näin tehdään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, jos Lapin matkailu saatais näin edes jotenkin pelastettua 👍

Vierailija
4/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Aivan järjetöntä. Koronavirus ei ole menossa pois ja sen kanssa on opittava elämään. On paljon ihmisiä, jotka joutuvat jatkuvasti reissaamaan kahden maan välillä. Testien vaatiminen tekee heidän elämästä melko hankalaa, jos testitulos on joka kerta hankittava erikseen.

Vierailija
5/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos tulee pakolliseksi! Jos ei kiinnosta testissä käydä niin ei tänne mikään pakko ole matkustaakkaan.

Vierailija
6/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan nopeasti kyseinen laki saadaan voimaan, jos ensi maanantaina on menossa lausuntokierrokselle? 🤔

Vierailija
7/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos tulee pakolliseksi! Jos ei kiinnosta testissä käydä niin ei tänne mikään pakko ole matkustaakkaan.

Tänne? Moni matkustaa työkseen ensin sinne ja tulee kotiin tänne.

Vierailija
8/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos testi tehdään lähtömaassa ennen esim. lentoa niin voit saada coronan lentokentältä tai lentokoneesta. Ihan yhtä tyhjän kanssa. Mikä tämä coronapaniikki on?

Vierailija
9/10 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, olen myös ulkosuomalainen. Äitiä olen käynyt katsomassa (ja siksikin jo tarkkana kontaktien kanssa), mutta lienee aika hakea hänet pois. Menee hankalaksi. Hänellä on kolme kokopäiväistä työntekijää, mutta tuskin haluavat muuttaa mukana.

Vierailija
10/10 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne? Moni matkustaa työkseen ensin sinne ja tulee kotiin tänne.

Mitä siellä työmatkoilla tehdään? Jos kyse on palavereista, niin mikä estää näiden järjestämisen etänä? Nykyaikana on sen verran toimivaa teknologiaa että mikään ei estä hyödyntämästä sitä, kokousten takia matkustaminen on todella vanhanaikaista.