Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Greenpeacen puolustelijoita

Vierailija
04.10.2013 |

Tämä yhteiskunta ei vain voi toimia niin, että jokainen päättää itse, mikä on oikein ja mikä väärin. Laillista järjestystä on noudatettava, muuten on lakia vastaan eli rikollinen, ja ansaiitsee siitä rangaistuksen. Jos "laki on väärä" niin pitää vaikuttaa järjestelmän sisältä lain muuttamiseksi, oikeutta ei voi ottaa omiin käsiinsä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voisit vaikka mennä diplomaatiksi Venäjälle ja muuttaa niiden homojen vastaiset lait, jos olet noin etevä!

Vierailija
2/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenosoittamisen vapaus on kyllä minusta aika oleelliinen perusoikeus. Kieltäisitkö sananvapaudenkin? Ainoa asia mitä saisi tehdä olisi raapustaa numero lapulle muutaman vuoden välein ja sitten seurata sivusta kun mitään ei tapahdu? Aina se vaan toimi niin. Maailmanhistoriasta löytyy esimerkkejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei natsisaksassakaan ois lain mukaan saanu jemmata jutskuja. Natsikortti pelattu!

Vierailija
5/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän näkökantasi loogisuuden, mutta toisaalta meidän planeettamme kärsii ilmastonmuutoksesta tai lähinnä me ihmiset ja eläimet kärsimme seurauksista. Joskus rahalla on niin suuri valta, että siihen ei voi vaikuttaa laillisin keinoin. Kyse on kuitenkin meidän kaikkien elinympäristöstä.

Vierailija
6/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:42"]

Sähän voisit vaikka mennä diplomaatiksi Venäjälle ja muuttaa niiden homojen vastaiset lait, jos olet noin etevä!

[/quote]

Miksi se pitää muuttaa? Venäläiset eivät katso että sitä pitäisi muuttaa. Näin ollen se laki on oikea. Enkä minä ole venäläinen joten minulla ei ole sanottavaa Venäjän sisäisiin asioihin

Vierailija
7/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:55"]

Mielenosoittamisen vapaus on kyllä minusta aika oleelliinen perusoikeus. Kieltäisitkö sananvapaudenkin? Ainoa asia mitä saisi tehdä olisi raapustaa numero lapulle muutaman vuoden välein ja sitten seurata sivusta kun mitään ei tapahdu? Aina se vaan toimi niin. Maailmanhistoriasta löytyy esimerkkejä. 

[/quote]

Mieltä saa osoittaa. Mutta yjksityiselle maalle ei saa mennä, eikä saa estää laillisen toiminnan pyöritystä eikä muutenkaan haitata toisten tekemistä.

Vierailija
8/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo on yhteinen. Kukaan ei pääse saastuttamista tai ilmaston muutosta pakoon. Ei yksi maa voi päättää maailman kohtalosta.

Vierailija
9/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:55"]

[/quote]

Rauhanomainen mielenosoitus on eri asia kuin väkivaltainen hyökkäys toista ihmistä tai hänen omaisuuttaan kohtaan. Kuten vaikka tässä Venäjän tapauksessa.

Vierailija
10/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 18:42"]

[/quote]

Suurin osa venäläisistä tahtoo homostelun ruotuun. Miksi sitä siis pitäisi mitenkään muuttaa?

Lain säätäminen oli Putinilta puhtaasti populistinen veto, jolla hän tavoitteli pönkitystä suosiolleen.

Vierailija
11/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:06"]

Maapallo on yhteinen. Kukaan ei pääse saastuttamista tai ilmaston muutosta pakoon. Ei yksi maa voi päättää maailman kohtalosta.

[/quote]

Jokainen maa voi päättää itse mitä tekee maansa rajojen sisäpuolella. Lue lakia. Saako venäläiset ajaa panssarinsa Helsinkiin ja laittaa tänne omia sääntöjään? Jos ei niin miksi suomalainen saisi päättää mitä Venäjä tekee omassa maassaan?

Vierailija
12/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hyökkäys muuten olisi ollut rikos Suomessakin.

Vierailija
13/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla alueella tapahtuvat ympäristövahingot eivät koske vain Venäjää.

Homostelulla ei ole mitään tekemistä öljynporauksen kanssa.

Hollanti on aloittanut oikeustoimet tavoitteenaan vapauttaa Venäjällä vangittuina olevat Greenpeace -ympäristöjärjestön aktivistit.

"Hollanti aloitti tänään välimiesmenettelyn YK:n kansainvälisen merioikeuden pohjalta", ulkoministeri Frans Timmermans ilmoitti.

Vierailija
14/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihailen ihmisiä, jotka ajattelevat muuta kuin omaa mukavuuttaan. Greenpeacen aktivistit eivät itse hyödy toiminnastaan mitenkään - päinvastoin. Maailma ei muutu lakiteitse aina riittävän nopeasti.

Vierailija
15/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

venäläisiä on 300 miljoonaa. Tuskin kaikki niistä haluaa homostelusta eroon. Sitä paitsi suurin osa ei lainkaan ole tutustunut Arktiksen öljynporaukseen ja on täten jäävejä kommentoimaan.

Jos kiinassa toisinajattelijat vangitaan, sitäkö pitää vaan sietää, koska laki sanoo niin.

Lobbauksella ei ylitetä uutiskynnyksiä. Laittomuuksilla ylitetään. Jopa HS kirjoittaa nykyään Greenpeacesta hienosti.

Vierailija
16/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 19:13"]

Minä taas ihailen ihmisiä, jotka ajattelevat muuta kuin omaa mukavuuttaan. Greenpeacen aktivistit eivät itse hyödy toiminnastaan mitenkään - päinvastoin. Maailma ei muutu lakiteitse aina riittävän nopeasti.

[/quote]

No, siellähän ovat epämukavasti vankilassa. Onnea vaan valinnoille.

Vierailija
17/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun olemaan eri mieltä kanssasi, ap. 

Vierailija
18/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa mieltä. Maailma ei todellakaan muutu ympäristönsuojeluasioissa lainsäädäntöteitse riittävän nopeasti - mahtaako muuttua juurikaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Teollisuuden lobbarit (=rahan voima) pyörittävät lainsäätäjää niin Venäjällä, USAssa kuin Euroopassakin. Greenpeacen harjoitama kansalaistottelemattomuus on tässä tilanteessa erittäin tervetullutta ja arvostan näitä aktivisteja suuresti.

t. eräs juristi

Vierailija
19/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä nauran noille viherpiipertäjille.

Onneksi he eivät päätä mistään.

Minä tarvitsen elämäntyyliini öljyä -griinpiece on viholliseni.

Vierailija
20/50 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kai tajuat, että nämä suuret öljy-yhtiöt saavat rahansa sinulta. Sinulta saamiaan rahoja ne käyttävät politiikkojen voiteluun ja lobbaamiseen. Sinä et koskaan tule olemaan samalla viivalla demokratiassa suuryrityksen kanssa. Suuryrityksen joka käyttää sinun rahojasi sinua vastaan. Etkä sinä voi sille mitään. Et voi lopettaa öljyn käyttämistä. Et voi boikotoida niitä. Et voi vaikuttaa äänestämällä.

Ihan sama jos joku vieras tunkeutuisi kotiisi ja sinä vain tuumaisit, että "Jaa. En viitsi alkaa kenenkään kodissa rettelöimään joten täytyy sitten muuttaa pois".

Öljy-yhtiöillä ei ole mitään moraalista oikeutta saastuttaa meidän kotiamme. Kukaan ei ole kysynyt minulta, että sallinko tämän. Miksi sinä ap vain makaat potkittava maassa ja hoet, että täytyy noudattaa lakia? Se laki ei ole sinun puolellasi etkä sinä ole päättänyt siitä laista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme