Jännä ilmiö havaittu julkisissa, kun jollain on kasvomaski, hänen viereen mennään istumaan ilman maskia!
Eli ilmeisesti nämä maskittomat tietävät että maski suojaa muita, joten nämä itsekeskeiset maskittomat änkevät julkisissa maskikasvoisten viereen, koska ovat silloin itse varmemmassa turvassa, mutta voivat edelleen lähikontaktilla aiheuttaa sen, että tartuttavat nämä vieressään istuvat maskikasvoiset.
Kyllä ihmiset on itsekkäitä i d ioo tteja.
Kommentit (22)
Otan maskin pois jos tulee viereen ja alan rykimään.
No ehkä ne istuvat viereen ihan muuten vain, eivätkä ajattele nimenomaan sitä maskia.
Enpä ole moista huomannut. Liikun Jokeribussilla. Siinä on sen verran vähän matkustajia, ettei vierekkäin tarvitse istua.
Maskilla siis saa uusia kavereita jopa jääkylmässä Suomessa. Ihan kiva.
Tämä juuri on eliitin tavoite. Että me alamme koko ajan vaan enemmän asettua toisiamme vastaan.
Bussissa joutuu istumaan siihen, missä vapaa paikka sattuu olemaan.
Ruuhkabusseissa ei ainakaan meidän kaupungissa vapaita istumapaikkoja ole aina ollenkaan.
THL voisi suosittaa maskipakkoa julkisiin!
Bussissa ei istuta nyt tuntemattoman viereen
Pidetään ne turvavälit!!
Mulla taas ei ole maskia ja välillä maskilliset tulevat lähelle istumaan. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole moista huomannut. Liikun Jokeribussilla. Siinä on sen verran vähän matkustajia, ettei vierekkäin tarvitse istua.
Arthur Fleck -bussi?
Vierailija kirjoitti:
Tää, on kyllä huomattavasti matkustajat vähentyneet!
Maskilliset tulevat juttelemaan esim pysäkeillä tai kaupassa/rapussa kyselevät jotain (minulla ei ole maskia).
Muistakaa tärkein eli turvaväli!
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän maskia ja päästän viereeni ainoastaan toisen maskillisen. Maskittomat menkööt muualle.
Käsivoiminko aiot estää?
Kun ihmiset alkoivat vältellä joukkoliikennettä, niin HSL vähensi vuoroja. Talouden ehdoilla mennään, turvavälejä ei voida pitää pk-seudulla. Olen miettinyt autosta luopumista, mutta tässä tilanteessa ei taida kannattaa.
Maskilliset tulevat istumaan ihan taakse bussissa, vaikka tilaa on paljon.
On tapahtunut juuri se, mistä varoiteltiin: maski luo väärää turvallisuudentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
THL voisi suosittaa maskipakkoa julkisiin!
Se suositus on jo olemassa
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ne turvavälit!!
No minkäs teet jos bussi on yli puolet täysi? Ei voi katollakaan matkustaa. Tän vuoksi niitä maskeja suositellaan, kun ei ole mahdollista pitää riittävää etäisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ne turvavälit!!
No ei tietysti istuta jos on mahdollista olla istumatta, mutta jotkut vuorot nyt vaan ovat aika täysiä. Siksi ne maskit olisivatkin niin tärkeitä, kun turvavälejä ei voida aina pitää.
Minä käytän maskia ja päästän viereeni ainoastaan toisen maskillisen. Maskittomat menkööt muualle.