Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni ei anna tyttärensä syödä normaalisti

Vierailija
04.10.2013 |

Olimme tänään siskoni luona syömässä ja aika tarkasti hän säännöstelee tyttärensä aterioita. Tytär siis harrastaa taitoluistelua ja siskon mielestä tyttö ei saa syödä liikaa, että ei lihoisi. Tyttö on muutenkin jo hoikka, ei yhtään ylimääräistä kiloa. Ehkä olen väärässä, mutta mielestäni urheilua harrastava kasvava nuori tarvitsee enemmän kuin 1500 kcal/pv. (Sisko kuulemma laskee tyttärensä kalorit päivittäin.)

Laitoin omalle kaksi vuotiaalleni ruoka-annoksen, jonka jälkeen siskon tyttö olisi ottanut itse keittoannoksensa. Äitinsä kuitenkin tempaisi kauhan tytön kädestä ja laittoi tytölle sitten samankokoisen annoksen kuin itse laitoin pari vuotiaalleni. Kasviskeiton lisäksi tyttö sai lasillisen rasvatontamaitoa, mutta edes leipää ei saanut ottaa.

Luulisi kuitenkin lukioikäisen nuoren itse osaavan päättää syömisistään ja valmentajan asiahan se kai pääosin on ohjeistaa harrastukseen sopivan ruokavalion noudattamisessa. Ainakin oman kiekkoa pelaavan poikani joukkueella on ravitsemusterapeutti puhumassa välillä oikeanlaisesta ravinnosta ja ruokamääristä.

En enempää asiaa siskolta kysellyt tai keskustellut hänen kanssaan, koska ottaa yleensä nokkiinsa pienemmästäkin asiasta. Ottaisi keskustelun kuitenkin arvosteluna ja siitä seuraisi taas, että ei pitäisi mitään yhteyttä. Toisaalta en tunne ketään muutakaan taitoluistelua harrastavaa, joten en tiedä, kuinka tarkkoja sen lajin parissa ollaan lihomisen suhteen. Kuulostaa vaan niin mahdottoman tiukalta tuollainen ruokaan suhtautuminen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin tässä tarinassa ei vain täsmää, en tiedä mikä, mutta jokin...

Vierailija
22/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään kilpaurheilevaa tyttöä, joka söisi normaalisti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tyttörukka saa koulussa ottaa ruokansa ja syödä rauhassa. Tuntuu vähän vinksahtaneelta jos lukioikäinen ei saa syödä niinkuin hyvältä tuntuu. Ymmärtäisin sen että yletöntä herkkujen syöntiä rajoitettaisiin, mutta tuo kuullostaa jo sairaalta kontrolloinnilta, oli sitten kyseessä luistelija tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi