Mikä Ylellä mättää? Naisjuontajat sekoilevat ja palavat loppuun
Viime viikon uutisia Ylen naisjuontajista:
Susanna Laine avautuu väsymyksestä Ilta-Sanomissa (lähde MeNaiset-lehti) ja samoin tekee tänään Iltalehdessä Riikka Porttila (lähde Anna-lehti). Toinen sai paniikkikohtauksia töiden vuoksi ja toinen kertoo romahtaneensa eteiseen töiden jälkeen. Onko työ liian vaativaa? Miksi ne kuluttaa juontajat siellä näin loppuun? Eikö siellä kiinnitetä työhyvinvointiin ja työssäjaksamiseen mitään huomiota?
Lujaa tuntuu menevän Rosa Kettumäelläkin, Ilta-Sanomien runkkarijutun mukaan.
Kommentit (18)
Miehet porskuttaa, naiset tippuvat kyydistä. Ei ole ylen miesjuontajat antaneet vastaavia haastatteluja.
Persut olemassaolollaan ahdistaa, kun uutiset on heidän puolella.
Vikaa on vähän koko työelämässä nykyisin. Nämä tapaukset tulevat julkisuuteen koska henkilöt tunnetaan. 99,999 prosenttia vastaavista tapauksista ei tule julkisuuteen.
Maikkarin uutisistakin se yksi lähti lätkimään kun ei enää jaksanut.
Ruudun kautta heihin iskeytyy näkymättömiä iilimatoja, jotka imevät kaiken energian. Kun poistuu julkisuudesta, iilimadot eivät enää löydä ja takertuvat johonkin muuhun kohteeseen.
Justiinhan oli se tutkimus missä selvisi että jopa johtotason ihmisistä miehistä suurin osa päättää itse työnsä sisällön ja työaikansa, kun taas naisista selvä vähemmistö pystyi tekemään niin. Miehillä on takaraivossa se luulo että naisia pitää jotenkin vahtia ja käskyttää vaikka se on juuri päinvastoin. Yleisesti ottaen miehet ovat niin, joihin ei voi luottaa että tekevät työnsä itse eivätkä teetä sitä muilla ja mene esim. pelaamaan golfia työaikana. Miehet eivät keskity itse työhön, eivätkä omaan panokseensa vaan siihen että kyttäävät ja käskyttävät muita.
Susanna Laine olisi voinut vähentää juontokeikkoja ja jättää kesäteatterin väliin. Kyllähän sitä väsyy, kun ahtaa itselleen liikaa hommia vaikka ne mieluisia olisikin. Telkkarissakin hän teki Tuttu juttua, työllistihän sekin vielä lisää. Kumma, että hän ei itse tuota tajunnut.
Susanna Laine tekee Puoli seitsemän lisäksi kaikki viikonloput juontokeikkoja. Ei ihme että palaa loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaamani naiset ovat olleet tavalla tai toisella sekopäitä. Luonteenoikkujanne pitää vain kestää, #metoo ja silleen.
#miehilleoikeuselämään
Jos sinä et osaa olla naisten seurassa ahdistelematta heitä, niin ei ihme, että kohtaat sekopäänaisia. Siinä rauhallisinkin nainen kilahtaa, jos yhdelle hyypiölle joutuu tavatessa joka kerta sanomaan, että käyttäydy kunnolla.
Heikompi astia, ei siinä muuta. Paitsi Susanna, jolla oli kanttia päättää itse omista asioistaan eikä siirtyä pysyväksi sairaslomalaiseksi.
Miehethän puolestaan alkoholisoituu stressin myötä, etenkin urheiluselostajat.
Ja tulihan sille Salovaarallekin burnout.
Vierailija kirjoitti:
Tulee tämä mieleen. Sopivatko naisen erityisominaisuudet sittenkin paremmin lastenhoitoon kuin stressaavaan ympäristöön ja näinkin se sitten näkyy. Vaikea pysyä miesten perässä lopulta. Ne näytöt puuttuu vaikka intersektionaalista ohjelmaa senkun pukkaa koko ajan enemmän. Ja aina miesten vika.
https://www.centerkvinnorna.se/nyheter/nyhetsarkiv-2019/2019-08-15-allv…
TieItkö että miehille joudutaan antamaan enemmän potkuja itsehankitun (alkoholismi) työkyvyttömyyden vuoksi?
Ja oletko tosissasi niin urvelo että luulet lastenhoidon olevan stressitöntä?
onhan se aivo pestylle viher piipertäjälle rankkaa kun joutuu kansan tahdon ja todellisuuden kanssa tekemisiin. näin käy kun on minä minä minä ja mun visiot. eikö pitäisi ylellä olla puolueeton toimittaja. akkahan haukkui truppia joka käänteessä persuja jopa vihasi.
No pitää olla kyllä pää kunnossa ja omata omasta takaa yleläinen linja. Tuskin muuten edes paksuhko tilipussi riittäisi selviämiseen.
Ei tuossa muuten pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vikaa on vähän koko työelämässä nykyisin. Nämä tapaukset tulevat julkisuuteen koska henkilöt tunnetaan. 99,999 prosenttia vastaavista tapauksista ei tule julkisuuteen.
Maikkarin uutisistakin se yksi lähti lätkimään kun ei enää jaksanut.
Kuka lähti lätkimään?
niin siis varmaan Aino H:ta tarkotettiin
Eikö Lorentz Backmanillakin ollut joku burnoutin/masennuksen tyyppinen kausi.
Ei ehkä kannata tehdä tästä sukupuolikysymystä.
Eli menevät töihin jollekin alalle ja sitten kun siellä pitäisi tehdä töitä niin se ei ole kivaa ja keksitään tämä ns uupumus. Pakkoko se on käyttää kaikki aika itsensä mainostamiseen somessa jos on jossain ylellä kuukausipalkalla. Kävis töissä ja olisi vouhkaamatta. On tässä oikeitakin vaikeuksia ihmisillä. Ei se työperäinen uupumus tule siitä, että on yksi kesä tai puoli vuotta vähän enemmän töitä.
Kuplassa pysyminen tuntuu teettävän henkistä työtä. Onhan se ymmärrettävää kun katsoo miten käy vähänkin vahingossa varpaitaan kuplan ulkopuolelle vahingossakin asettaneille. Loput oppii ettei kuplasta poistuta jos meinaa tehdä mitään järjellistä työtä loppuelämänsä aikana.