Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettele mäkilähtö,Kiitos!

Vierailija
04.10.2013 |

Olin juuri Skoda-kuskin takana Helsinginkadun ja Sturenkadun risteyksessä. Valoi vaihtui mutta tätipä ei saanut Skodaansa risteyksen yli ennen kuin oli puolen tusinaa kertaa autonsa sammuttanut epäonnistuneen lähdön seurauksena. 

Ei ollut hääppönen ylämäki mutta kun ei onnistunut niin ei onnistunut. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa..... 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä, mikä siinä on vaikeaa. Eikös se ole oikeastaan helpompaa käsijarrun kanssa? Miksei ihmiset käytä käsijarrua?

Vierailija
62/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:55"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 13:39"] Mäkilähtöavustin on jees:) Eli kun mäessä nostat jalan jarrulta, auto ei lähde muutamaan sekuntiin valumaan vaan on rauhassa aikaa stemmailla kaasun ja kytkimen kanssa. [/quote] Kuka jaksaa polkea vielä vuonna 2015 jotain kytkinpoljinta? [/quote] Kuka on niin laiska, ettei jaksa edes vaihdetta vaihtaa itse? On kyllä saamatonta porukkaa. [/quote] Omassa automaattivaihteisessa autossa voi kyllä laittaa laatikon manuaalimoodiin, jolloin niitä vaihteitä voi vaihtaa itse. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin mateleva ruuhka + manuaali. Käypäs joskus kokeilemassa automaattia, niin et manuaalia enää koskaan valitse. [/quote] Automaatilla ajaessa häviää tietty tuntuma ajamisesta, siksi en itse vaihtaisi automaattiin. Onhan se tavallaan mukavaa ajoa, mutta paljon tylsempää.

[/quote]

Olet tainnut ajaa vain huonoilla ja vanhoilla kuminauhamaisilla automaateilla.

Siihen on ihan syy, että esim. melkein kaikki taksit ovat automaatteja. Ei paljon ajava jaksa sitä polkemista ja veivaamista.
[/quote]

Olen ajanut työkseni sekä automaattia että manuaalia ja tykkään edelleen henkilökohtaisessa käytössä enemmän manuaalista. Johonkin taksiajoon voisinkin ottaa automaatin, johan siinä kytkinjalkakin kramppaa muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsijarru käyttöön!

Mäkilähtöavustin on suoraan saatanasta. Välillä nappaa kiinni, välillä ei. Tuntuu että mäen jyrkkyydellä ei ole tuolle Belzebuubin keksinnölle mitään väliä. Ja sitten joutuukin loivassa ylämäessä ylikaasuttamaan, että auto edes liikahtaisi. Ei vittu!

Pylly.

Vierailija
64/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi sulla ei selvästikään ollut kiire minnekään eli oli aikaa odotella skoda-kuskin perässä, kun sulla on aikaa tulla aiheesta tänne mussuttamaan.

Vierailija
65/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssiajossa oli ihan kauheeta pelata käsijarrun ja kytkimen kanssa. Muutaman kymmenen vuoden jälkeen ylämäkilähdöt ei tunnu niin pahoilta. Paitsi jos käsijarru ei toimi.

Vierailija
66/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos automaatista! en tAJUA Kuin joku jaksaa jotain manuaalivaihteita ronkalilla :D

t. mies

Vierailija
67/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:30"]

Luojalle kiitos automaatista! en tAJUA Kuin joku jaksaa jotain manuaalivaihteita ronkalilla :D

t. mies

[/quote]

Itse en kiitä satuolentoa, vaan ZF Friedrichshafen AG:n insinöörejä.

Vierailija
68/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:56"]

Nämä autoketjut ovat tosi viihdyttäviä. Ollaan niin polleana, kun itse osataan tehdä mäkilähtö ja ajaa kiihdytyskaistalla. Seuraavaksi joku varmaan ilmestyy kehumaan taskuparkkeraustaitojaan.

[/quote]

Niinpä. Itse muistan vieläkin elävästi sen, kun v. 83 sain kortin ja ekoja kertoja ajoin kaupungissa. Jännitti niin perkeleesti ajaa velipojan volvo amazonilla, joka oli ihan erilainen ajettava, kuin autokoulun uusi bemari. Onneksi silloin oli 80-lätkä, niin ihmiset ymmärsi, että tumpelohan siinä harjoittelee.

Ja meille kyllä opetettiin kässärilähtö mäestä. 

Mutta olen kyllä tumpeloinut aikuisempanakin. Autoon tuli vikaa ja se oli silti saatava pois keskustasta. Sammui vähän joka mutkassa ja risteyksessä ja monen starttauskerran jälkeen lähti aina liikkeelle. En huomannut katsoa silloin, oliko aaveella otsikkoa "keski-ikäinen ämmä ei osannut ajaa keskustassa, pysyisivät pois meidän autoilijoiden tieltä"

Vierailija
69/69 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:30"]

t. mies

[/quote]

Komppaan.

Ja ei ole mennyt tuntuma manuaalivaihteistolla ajamiseen. Hyvin sujuu sekin

t.nainen