Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se nyt ihan kamala juttu tai vaarallista olla lievästi ylipainoinen

Vierailija
02.09.2020 |

Etenkin jos vatsanympärys on ihan terveellisissä mitoissa eli alle 80 cm. Kaikki pyöreys vain sattuu itselläni olemaan lantiossa ja reisissä ja elän mielestäni ihan terveellisesti. Pituus siis 164 ja painoa 70 kg, ja kyllähän tuo läskiltä kuulostaa noin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksisi on 26. Ei tuo nyt kovin paha terveyden kannalta voi olla, jos vyötäröllä tosiaan ei ole ylimääräistä ja jos suunta ei ole ylöspäin. 

Vierailija
22/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi,että pieni ylipaino on parempi kuin jatkuva ruuan kontrollointi.

Ai, ylipainon vaihtoehto on jatkuva ruuan kontrollointi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi,että pieni ylipaino on parempi kuin jatkuva ruuan kontrollointi.

Kyllähän sitä ruokaa joutuu kontrolloimaan aikuisiällä, tai ainakin kiinnittämään huomiota ruuan laatuun, jos ei harrasta himona liikuntaa tai tee ruumiillista työtä.

Vierailija
24/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästäsi. Jos olet yli 40 ja pysynyt tuollaisena jo pitkään, fine. Jos taas 20, niin huonolta näyttää (tulet todennäköisesti lihomaan reippaasti lisää). 

Olen 45, ja samoissa ollut koko aikuisikäni (ja yhtä pitkään henkisesti kamppaillut asian kanssa)

Tuon ikäiseksi ihan hyvä. Itse olen 171 / 74, 44 v. eli vähän plösö siis, mutta mitä väliä? Jos vanhempi nainen on liian rasvaton, niin tulee osteoporoosikin helpommin. Enkä nyt ymmärrä, miksi edes tuon ikäisenä täällä tällaisia kyselet. Enemmän teinit näistä huolestuu. 

Vierailija
25/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä ruokaa joutuu kontrolloimaan aikuisiällä, tai ainakin kiinnittämään huomiota ruuan laatuun, jos ei harrasta himona liikuntaa tai tee ruumiillista työtä.

Ei joudu, jos ruoka on sopivaa.

Vierailija
26/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kyllä.

Vierailija
27/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että olemme kaikki erilaisia? Toiset tulevat kylläisiksi helpommin kuin toiset. Ja siksi ne toiset joutuvat miettimään mitä syövät, joka päivä, tai ovat läskejä. 

Vierailija
28/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin kyllä.

Aivan, niille, jotka eivät tiedä, mitä kannattaa syödä.

Vierailija
29/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että olemme kaikki erilaisia? Toiset tulevat kylläisiksi helpommin kuin toiset. Ja siksi ne toiset joutuvat miettimään mitä syövät, joka päivä, tai ovat läskejä. 

Tietenkin olemme erilaisia, mutta ei se poista sitä, että kannattaa syödä itselleen sopivaa ruokaa, niin ei tarvitse jatkuvasti tarkkailla syömisiään.

Vierailija
30/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästäsi. Jos olet yli 40 ja pysynyt tuollaisena jo pitkään, fine. Jos taas 20, niin huonolta näyttää (tulet todennäköisesti lihomaan reippaasti lisää). 

Olen 45, ja samoissa ollut koko aikuisikäni (ja yhtä pitkään henkisesti kamppaillut asian kanssa)

Tuon ikäiseksi ihan hyvä. Itse olen 171 / 74, 44 v. eli vähän plösö siis, mutta mitä väliä? Jos vanhempi nainen on liian rasvaton, niin tulee osteoporoosikin helpommin. Enkä nyt ymmärrä, miksi edes tuon ikäisenä täällä tällaisia kyselet. Enemmän teinit näistä huolestuu. 

Kurja asenne. Eikö omalla terveydellä, voinnilla ja peilikuvalla ole väliä?

Rasvaprosentti saa mennä kyllä todella alas että osteoporoosin riski tulee. Joten sitä vaaraa ei vielä ole.

Vierailija
31/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika paha juttu. Jos saat kpronan niin joudut tehohoitoon tai kuolet.

Joo, näin käy kaikille naisille, jotka yli 60 kg. Parempi ehkä hypätä jo kaivoon. 

Vierailija
32/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja asenne. Eikö omalla terveydellä, voinnilla ja peilikuvalla ole väliä?

Rasvaprosentti saa mennä kyllä todella alas että osteoporoosin riski tulee. Joten sitä vaaraa ei vielä ole.

Minulla on hyvä asenne, nautin elämästä ja hyvästä ruuasta ja välillä viinistä, sinulla taas taitaa olla pipo kireellä. Näytän hyvältä ja olen terve, muita kysymyksiä? :)

Vierailija
33/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin siksi kun olen ollut tällainen jo teininä. Joku henkinen asia jäänyt päälle.

Vierailija
34/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olemme erilaisia, mutta ei se poista sitä, että kannattaa syödä itselleen sopivaa ruokaa, niin ei tarvitse jatkuvasti tarkkailla syömisiään.

Hohhoijaa, anna olla jo, et näytä ymmärtävän. 

Vierailija
35/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos tuon ikäisenä murehtii vielä painoa. Olen 31 enkä ole muutamaan vuoteen miettinyt painoa noin. Tosin olen äiti, vaimo yms, eli ehkä se onkin huono juttu?

Olen oppinut rakastamaan itseäni, vaikka painoindeksi taitaa olla 28. Moni on pyytänyt treffeillekin sen jälkeen kun rakastuin itseeni ensin.

Muutenkin, jos hirveästi laihdut niin kollageenitaso laskee samalla, ja kasvot näyttävät usein vanhemmilta.

Kuuntele itseäsi, jos olo on epämukava niin laihduta, jos ei niin opi pitämään itsestäsi.

Vierailija
36/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä nyt kovinkaan ylipainoinen ole, jos ei itseäsi haittaa niin anna olla.

Vierailija
37/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa yazio, se kertoo mitä syöt liikaa. Minulla pysyi kalorit ruodussa, mutta rasvaa söin liikaa. Tein päätöksen vähentää rasvan määrää ja laihduin aika helposti 6kg. Lisäsin tähän vain 30min pyörälenkin n. 4x viikossa.

Vierailija
38/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino ollut jo pitkään tuo, niin mitä väliä? Et ole mikään megaläski. Lähinnä siis, jos itse haluat laihtua. Mutta jos olet aina ollut tuon painoinen ja nyt 45 v. rupeat laihduttaa, niin se tulee tod.näk. olemaan yhtä jojoilua ja se vasta epäterveellistä onkin. 

Vierailija
39/39 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika paha juttu. Jos saat kpronan niin joudut tehohoitoon tai kuolet.

Aika suoraviivaisesti ennustettu...

Niinhän se on uutisissa kerrottu. Pienikin ylipaino nostaa koronan vakavan muodon riskiä valtavasti.