Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatteko pitää rajoja voimakastahtoiselle lapselle?

Vierailija
03.10.2013 |

Te, keillä on äänekäs, helposti tulistuva ja voimakastahtoinen lapsi, miten jaksatte pitää sopivia rajoja hänelle? Luovitteko ja missä asioissa, katsotteko jotain läpi sormien välttääksenne raivoisat kiukunpurkaukset? Kertokaahan, miten jaksaa pitää positiivinen ote voimakastahtoisen lapsen kasvatuksessa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Toimiva Perhe -kurssille!!! Suosittelen lämpimästi! Antoi konkreettisia neuvoja hankaliin tilanteisiin.

Vierailija
22/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koitamme ohjailla häntä niin ettei synny konflikteja. En halua nujertaa ketään. Se on vielä pahempi jos vanhempi nujertaa, kuin jos maailma lyö halolla päähän, ainakin minun mielestäni. Vanhemmalta voi hakea lohtua, maailmalta ei.

Tietty se on selvää, että ei saa satuttaa ketään ja noin, mutta muuten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 1-vuotias vielä mitään kuria tartte. Höh. Sehän on vielä ihan vauva! Menee sanoilta voima jos niitä tuhlaa 1-vuotiaaseen.

Vierailija
24/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse lapsena samanlainen, niin olen pärjännyt hyvin. En provosoidu tai lähde taisteluun mukaan. Olen rauhallinen ja turvallinen, mutta luja. Asiat keskustellaan kunhan kiukku ensin laantuu. Nyt on fiksu murkkuikäinen.

Vierailija
25/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on voimakastahtoinen ja tempperamenttinen lapsi, joka koulussa käyttäytyy hyvin ja kotona sitten välillä huudetaan.

Lapsi on kuin äitinsä pienenä. Pitkälle pääse sillä kun pitää ruoka- ja nukkuma-ajoista kiinni, toimii sekä äidillä että tyttärellä 😊

Vierailija
26/26 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en aina jaksa, tosin lapsi on vasta 1-vuotias. Varmaan pitäisi jo nyt alkaa pitää tiukkaa kuria, mutta kun ei sellainen hitto soikoon ole noin pienen kanssa hyödyllistä. Ei hänellä ole mitään kykyä ymmärtää sääntöjä, syy-seuraussuhteita tai ylipäätään sitä miksei jotain asiaa saa tehdä. Lapsella on tosin 5-vuotias velipuoli, joka on myöskin tooodella jääräpäinen ja voimakastahtoinen. Hänen kanssaan meillä pidetään ehdottoman tiukka kuri, koska muuten homma menee ihan pelleilyksi ja kaikilta menee hermot. Mä vaan olen niin hellämielinen, kun on oma lapsi kyseessä... Ei kai saisi olla, koska odotettavissa voi olla ihan samaa kuin veljellään. Mutta ehkä tässä ehtii.. Tietenkään kaikkea ei anneta periksi, mutta yritän sopeuttaa rajojen asettamisen ikätasoon. 5-vuotiaalta kuitenkin voi vaatia ihan eri käytöstä kuin 1-vuotiaalta.

1 v on vielä vauva, mitä ihmeen kuria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi