Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Terapeuttisi on samaa mieltä kanssasi, ja se on ongelma

Vierailija
17.08.2026 |

"Psykoterapeutti saattaa pelätä asiakkaansa haastamista. Se selittää, miksi kukaan tuntemani terapiassa käyvä ei ole itse se hankala tyyppi." https://www.hs.fi/nakemys/art-2000012205976.html

Mun kokemus tuttavapiirissäni on ollut se että nää terapeutit myötäilee usein nimenomaan niitä ihmisiä joita pitäis haastaa ja haastaa niitä ihmisiä jotka päinvastoin tarvis validointia omille tunteilleen ja kokemuksilleen. On helppoa haastaa epävarmaa ihmistä joka näkee helposti omat vikansa ja vastaavasti myötäillä vahvan persoonan omaavaa ihmistä joka ei useinkaan näe vikaa itsessään. Päinvastoin toimiminen vaatisi terapeutilta enemmän vaivaa ja rohkeutta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttämisen ja epäaidon tukemisen kulttuuri on kääntynyt itseään vastaan. 

Missä on terapeuttien ammattitaito?

Palstallakin huomaa että oikeanlaista tukea ei haluta ottaa vastaan eikä rehellisyys mene ymmärrykseen.

Vierailija
2/5 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstallakin huomaa että oikeanlaista tukea ei haluta ottaa vastaan eikä rehellisyys mene ymmärrykseen.

Oon huomannut että moni terapeutti on yllättävän sokea omille vinoumilleen. Psykoterapeutti Jussi Pajuniemi puhuikin jokin aika sitten Instagram-tilillään siitä miten terapeutti tuo aina myös oman virtaheponsa huoneeseen niin sanotusti. Eli käytännössä terapeutin oma ego on aina yhtälailla kuvioissa mukana eikä terapeutti ole siitä aina riittävän tietoinen. 

- ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut että moni terapeutti on yllättävän sokea omille vinoumilleen. Psykoterapeutti Jussi Pajuniemi puhuikin jokin aika sitten Instagram-tilillään siitä miten terapeutti tuo aina myös oman virtaheponsa huoneeseen niin sanotusti. Eli käytännössä terapeutin oma ego on aina yhtälailla kuvioissa mukana eikä terapeutti ole siitä aina riittävän tietoinen. 

- ap 

Tämäkin on totta, olen itsekin törmännyt tällaisiin ihmisiin.

Vierailija
4/5 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me itseasiassa juteltiin mun äidin kanssa just taannoin tästä aiheesta. Hän sanoi minulle että miksi sinä et ala tekemää näitä psykologin hommia koska sinä olet niin taitava siinä maailmassa. Minä sanoin suoraan äidilleni että minä en pysty tehdä sitä koska minä en myötäile ihmisten vääriä ajattelumalleja joten minä olisin varmaan aika "huono" työssäni koska kukaan ei tykkäisi minusta eikä suostuisi tulemaan toista kertaa. Minä panostan aina henkilön omaan sisäiseen kasvuun ja siihen että henkilö ottaa itse vastuuta omista tunteistaan ja ajatuksistaan ja sanoistaan jne. Se on liikaa ihmisille ketkä haluavat kuulla vaan helpot vastaukset ongelmiinsa, enkä minä ala kenenkään ihmisen sylkykupiksi että minulle voi vaan tulla kaataa ongelmat tietyin väliajoin ilman omaa panosta ja minä vaan nyökyttelen että kyllä se siitä. 

Vierailija
5/5 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhat paskaa ja muuten rikokset, valheet, lavastukset ei kuulu mihinkään terapiaan sitten vtun pellet! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän