Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko sisarukset olla läheisiä keskenään, jos ikäeroa on 10 vuotta?

Vierailija
03.10.2013 |

Lapsena eivät varmaankaan toistensa kanssa paljon leiki. Aikuisena ikäero ei merkkaa yhtä paljon, mutta jos ei ole ollut läheinen lapsena, voiko läheisyys syntyä aikuisena?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa pikkuveljeen 8½ vuotta eli ei oikeastaan yhteistä lapsuutta. Aikuisenakin aika etäisiä, sillä olimme äkkiä katsoen hyvin erilaisia, mutta loppujenlopuksi monessa liiankin samanlaisia. Kun veli yllättäen kuoli varsin nuorena, oli se sellainen tälli, etten olisi uskonutkaan.

Vierailija
2/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäeroa "vaan" 7 vuotta, minä 29 naikkonen, hän 22-v nuorimies, ja erittäin läheisiä ollaan. Toisaalta, tunnen monia, joilla on samaa sukupuolta oleva suurin piirtein saman ikäinen sisarus, jotka ovat erittäin etäisiä keskenään. Monesti isomman ikäeron sisaruksilla todellinen läheisyys ja tietty hengenheimolaisuus astuu kuvaan vasta aikuisiällä, näin ainakin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia tiedän joilla on noin 10v ikäeroa..toinen lapsi ja toinen aikuinen, eivät ole oikein läheisiä. Miehelläni on sisar ja veli ja väliä hiuka alle ja hiukan ylo 10 vuotta, ovat ihan eri sarjaa, eivät ollenkaan läheisiä, ei ole riitaakaan mutta tavataan vain noin kerran vuodessa ja asumme samassa kaupungissa, harmi.

Vierailija
4/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isoveljen kanssa 16 vuotta, mutta ollaan tosi läheisiä oltu aina. Ollaan luonteeltamme hyvin samanlaisia. Yhteisiä lapsuudenmuistoja ei tietenkään ole, ja isoveli on luonnollisesti hyvin suojelunhaluinen minua kohtaan, mutta niin on myös toinen isoveljeni, joka on vain 3 vuotta minua vanhempi. Ihan yhtä läheinen olen molempien veljien kanssa, ikäeroilla ei vaikutusta.

Vierailija
5/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minun iso- ja pikkusiskollani on ikäeroa 10 vuotta ja ihan läheisiä he ovat. Toinen on teini, toinen kohta 25. Minä olen siitä välistä, mulla on nuorempaan ikäeroa 8 vuotta. Emme me kukaan mitään superläheisiä ole, mutta ihan lämpimät ja hyvät välit on. En ylipäätään osaa kuvitella todella läheisiä välejä sisaruksille. Ei liene ikäriippuvainen asia.

Vierailija
6/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikkien sisaruksieni kanssa ikäeroa yli 8 vuotta. Olen läheinen kahden kanssa, ikäeroa 8 ja 12 vuotta. Ne, keiden kanssa ikäeroa on enemmän, ovat jääneet vähän vieraammiksi mutta koska toisaalta ovat vielä tosi nuoria ja asuvat kotona, luulen, että suhde voi vielä muuttua. Rakastan näitäkin sisaruksiani syvästi ja pidämme säännöllisesti yhteyttä, mutta aidosti läheinen olen vain näiden kahden kanssa.

Vierailija
7/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy pystyvän. Miehelläni ja isoveljellään on 10 v ikäeroa ja ovat kyllä läheisiä. Ovat tosin perheen ainoat pojat.

Vierailija
8/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:25"]

Kyllä. Minun iso- ja pikkusiskollani on ikäeroa 10 vuotta ja ihan läheisiä he ovat. Toinen on teini, toinen kohta 25. Minä olen siitä välistä, mulla on nuorempaan ikäeroa 8 vuotta. Emme me kukaan mitään superläheisiä ole, mutta ihan lämpimät ja hyvät välit on. En ylipäätään osaa kuvitella todella läheisiä välejä sisaruksille. Ei liene ikäriippuvainen asia.

[/quote]

Mikset osaa kuvitella todella läheisiä välejä sisaruksille?

Vierailija
9/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa pikkusiskooni 8vuotta ja olemme todella läheisiä. Otin häntä nuorempana mukaan touhuihini, ja nukuimme samassa sängyssä siitä lähtien, kun hän oli 3v. (kunnes muutin pois kotoa). N Kun hän täytti 16v, aloimme matkustaa yhdessä ulkomailla. Nykyään hän on 24 ja minä 31 ja vietämme todella paljon aikaa yhdessä. Hän on oman lapseni ja mieheni lisäksi elämäni tärkein henkilö.

Vierailija
10/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 9 vuotta nuorempi sisar. Lapsena hoidin häntä paljon, hän oli erittäin läheinen minulle. Kun hän oli teini ja minä nuori aikuinen, lähennyimme entisestään ja suhteemme sai tasavertaisempia piirteitä. Nyt aikuisena (27 ja 36) olemme todella läheiset, sillä elämme samaa elämänvaihetta (pieniä lapsia molemmilla).

Vierailija
11/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin veli on mua 11 vuotta vanhempi ja ollaan aina oltu todella läheisiä!

Vierailija
12/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme läheisiä. Sisarukset 12 ja 16 vuotta vanhempia.

Vierailija
13/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja nuorimmalla pikkusiskolla 9,5 vuotta ikäeroa. Ihanimpia lapsuusmuistoja on kyllä vauvan kanssa leikkiminen: minä makasin lattialla selällään vauva mahan päällä ja tuin käsistä, vauva leikki lentokonetta <3 totta kai oikeasti läheisiä meistä on tullut vasta aikuisena, mutta kyllä se sama on kaikkien sisarusten kanssa.

Synnyimme ikäeroilla minä ensin, sisko +2,5, veli +4 ja pienimmäinen +9, ja vaikeampaa se läheisyyden löytäminen on ollut noiden lähempänä omaa ikää olleiden kanssa. Se kilpailu vanhempien huomiosta ja pikkuveljen muhun kohdistuva kiusaaminen, mihin hänellä oli oikeus koska oli poika, vaikutti väleihin tosi pitkään. En siksi ymmärrä, miksi yksi ikäero olisi parempi kuin toinen, mä toivoisin että lapset tehtäisiin sen verran pitkillä ikäeroilla että on kaikille oikeasti omaa aikaa ilman kilpailua. Ja luonnollisesti myös halua panostaa jokaiseen lapseen yksilönä eikä luottaa et ne selviää keskenään.

Vierailija
14/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10 ja 14 vuotta vanhemmat isoveljet. En käytännössä tunne heitä ollenkaan.

Vierailija
15/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljeni on minua 10 vuotta vanhempi. Tykkäsi hoitaa minua vauvasta asti ja koko lapsuuteni ajan olimme hyvin läheisiä, veli oli mulle kuin toinen isä ja ihan kamalan tärkeä :) vieläkin ollaan läheisiä, mutta harvoin nykyään näemme pitkän välimatkan takia. Minä olen hänen lapsensa kummi, samoin hän minun lapseni kummi. 

Vierailija
16/25 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhimmat lapset oli 21v, 18v ja 12v kun kuopus syntyi. Tuohon esikoisveljeen ei ole niin läheistä suhdetta enää (tapaavat kyllä viikottain), mutta sisarten kanssa nyt 11v kuopus on läheinen. Tapaavat viikottain, kuopus on yökylässä, käyvät tyttöjenjutuissa - shoppaamassa ja ulkona syömässä,  käyvät leffassa tai konserteissa tai leipovat yhdessä. Enempää en voisi toivoa:) Koskaan ei ole pyydetty em palveluksia heiltä, keskenään sopivat

Aika ihana kuunnella kauempaa kun 23v sisko muutti pariksi viikoksi kotiin ja nyt siskokset juttelevat tyttöjen juttuja, naureskelevat ja pelaavat kotona yhdessä:)

Vierailija
17/25 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiseen veljeen 10 vuotta ja toiseen 12 vuotta ikäeroa. Ja kyllä me ainakin ollaan läheisiä. Puhutaan melkein päivittäin, käydään toistemme luona ja treffataan ja keksitään tekemistä puolisoiden ja lasten kera.

Vierailija
18/25 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhimpaan siskoon 8 vuotta ikäeroa, toiseksi vanhimpaan siskoon vaan 2 vuotta, enkä ole enää kummankaan kanssa läheinen. Toiseksi vanhimman kanssa sentään pidetään yhteyttä jonkun verran, isoimman kanssa ollaan puhuttu viimeksi vuosi sitten, silloin ilmoitti, etten ole enää hänen siskonsa...

Vierailija
19/25 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:00"]

Lapsena eivät varmaankaan toistensa kanssa paljon leiki. Aikuisena ikäero ei merkkaa yhtä paljon, mutta jos ei ole ollut läheinen lapsena, voiko läheisyys syntyä aikuisena?

[/quote]

Minulla ja siskollani ikäeroa 8v ja emme ole läheisiä

Veljeeni ikäero 15v ja me taas olemme läheisiä, mutta emme kuin sisarukset,vaan veli on kuin isäni, koska hoisi minua paljon lapsena ja muutenkin otti minusta vastuuta, kun olin murrosiässä. Nyt vanhana suhteemme on hyvä. Minä hoidan vuorostani vanhaa isoveljeäni

Vierailija
20/25 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa pikkusiskoon yli 8 vuotta, ja oli ja on läheinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan