Kävimme tänään lapsettomuuspoliklinikalla ensikäynnillä, kysyttävää?
Olisi kiva purkaa omia ajatuksia käynnistä vastailemalla kysymyksiin.
Kommentit (23)
Kauanko olette yrittäneet ja oletteko yksityisellä vai julkisella? Aiotteko katsoa hoidot loppuun asti, jos tulosta ei tule kevyillä hoidoilla?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:16"]
Kauanko olette yrittäneet ja oletteko yksityisellä vai julkisella? Aiotteko katsoa hoidot loppuun asti, jos tulosta ei tule kevyillä hoidoilla?
[/quote]
Emme ole yrittäneet raskautta vielä ollenkaan, sillä minulla tiedossa, etten voi saada lapsia luomusti vaikean endometrioosin vuoksi, jonka vuoksi olen myös syönyt minipillereitä koko seurusteluaikamme.
Minulla tiedossa, että vähintään IVF-hoitoja tarvitaan. Miehen tilanne vielä selvittämättä, eli että tarvitaanko se kaikista rankin hoitomuoto.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 21:16"]
[/quote]
Emme ole yrittäneet raskautta vielä ollenkaan, sillä minulla tiedossa, etten voi saada lapsia luomusti vaikean endometrioosin vuoksi, jonka vuoksi olen myös syönyt minipillereitä koko seurusteluaikamme.
Minulla tiedossa, että vähintään IVF-hoitoja tarvitaan. Miehen tilanne vielä selvittämättä, eli että tarvitaanko se kaikista rankin hoitomuoto.
Ap
[/quote]
Lisäys: Olemme julkisella puolella.
Ap
Me kävimme ensikäynnillä puolisentoista vuotta sitten ja nyt tuossa vieressä tuhisee puolivuotias, lopulta ihan luomutyyliin alkunsa saanut poika. Tsemppiä teille!
Miksi haluatte lapsen tai lapsia sen sijaan, että rakentaisitte itsellenne onnellisen aikuisten elämän?
Miksi haluatte lapsen tai lapsia sen sijaan, että rakentaisitte itsellenne onnellisen aikuisten elämän?
Tuliko puhetta miten saa lapsettomuustodistuksen? Tietääkö kukaan muu jos ap ei tiedä. Pitääkö em todistusta varten käydä hoidoissa vaiko pelkästää tutkimuksissa? Voiko todistuksen saada jos ei raskaudu, mutta syytä ei löydy? Yritetty reilu vuosi, ilman tulosta. Sen verran gyne on tutkinut että kohtu ja munasarjat on ok. Mutta ultrasi sen verran nopsaan, etten usko että sillä vauhdilla kaikki tulla esiin.
Ärsyttääkö "miksi ette adoptoi?" kysymys?
minkä väriset hiukset teidät vastaanottaneella hoitajalla oli? veikkaan että oli blondi :))
Sinuna kävisin endometrioosista huolimatta vyöhyketerapeutilla. Vois auttaa raskaaksi tulemiseen ihan luomusti.
reilut 10 vuotta sitten kävin minäkin lapsettomuuspolilla ekan kerran ja endometrioosi diagnoosi kourassa minullakin. ensimmäisestä hoitokerrasta tulin raskaaksi. Toinen raskaus sekä kolmas lähti luomuna. Nyt taas endo niin paha, että raskaudet vain kaukausia haaveita.
Mihin tarvii lapsettomuustodistuksen?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 22:26"]
Mihin tarvii lapsettomuustodistuksen?
[/quote]
Esimerkiksi sitä adoptiota varten. Tietty olisi kiva vilauttaa sitä myös työhaastattelussa niin työnantajan ei tarvitsisi pelätä mahdollista raskautumista :)
miksi pitää toimia luontoäidin tahdon vastaisesti ja vääntää väkisin se lapsi????
Huh, olipa tänne tullut paljon kysymyksiä ja muita vastauksia.
Miksi haluamme lapsia sen sijaan, että rakentaisimme itsellemme onnellisen aikuisten elämän? Kai aikuinen voi olla onnellinen, vaikka sillä olisikin lapsia... Äitinä oleminen tuntuu luonnolliselta vaihtoehdolta viettää aikuiselämä, kun ympärillä on niin paljon muita äiti-ihmisiä. Siinä kai suurin syy. Muillakin on lapsia...
Mistään lapsettomuustodistuksesta ei ollut puhetta.
Emme saisi vielä iän puolesta adoptoida. En ole poissulkenut sitä vaihtoehtoa, vaikka hoidot haluankin käydä loppuun asti.
Adoptio-kysymys ei ärsytä.
Hoitaja taisi olla blondi, en ole varma.
Käynnillä keskusteltiin ja tehtiin minulle sisätutkimus, sekä mieheltä otettiin verinäytteitä.
En vastannut aikaisemmin, koska olin lähtenyt jo untenmaille.
En usko mihinkään luontoäitiin, enkä etenkään mihinkään luontoäidin tahtoon. Jos luontoäiti tahtoo, etten voi saada lasta, niin siinäpähän tahtoo, minä jaksan vielä taistella vastaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 07:21"]
Miksi haluamme lapsia sen sijaan, että rakentaisimme itsellemme onnellisen aikuisten elämän? Kai aikuinen voi olla onnellinen, vaikka sillä olisikin lapsia... Äitinä oleminen tuntuu luonnolliselta vaihtoehdolta viettää aikuiselämä, kun ympärillä on niin paljon muita äiti-ihmisiä. Siinä kai suurin syy. Muillakin on lapsia...
[/quote]
Koska muillakin on lapsia, niin sinullakin pitää olla? Selvästikään äitiys ei ole sinulle mikään "luonnollinen vaihtoehto", koska raskautuminen ei kerran onnistu luonnonmukaisesti. Voisitte säästää itsesi paljolta murheelta, jos vain päättäisitte toisin. Lapsettomassa elämässä on pelkkiä etuja.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 20:57"]
Kuinka vanhoja olette?
[/quote]
25 ikävuotta lähennellään molemmat.
Ap