Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitten mielestänne tarkoittaa " nyt" tai " heti"

Vierailija
18.07.2006 |

Siis ajallisesti. Esim. jos joku sanoo, että " Mulle tulee nyt puhelu." Minkä ajan sisällä tämä kyseinen puhelu tulee?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tulen heti" on sitten taas epämääräisempi.

Vierailija
2/4 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me länsimaalaiset ja erit. suomalaiset olemme täsmällistä kansaa. Menettäisin varmaan hermoni jos joutuisin tekemään aikatauluja etelämaalaisten kanssa joilla on tunnetusti venyvä aikakäsite. Toisaalta siellä asuvilla ei varmaan ole samanlaista stressiä kuin meillä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo aikakäsitteet ovat kyllä venyviä. Nyt tarkoittaa nyt kohta ja heti vähän nopeammin.

Vierailija
4/4 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulee puhelu tarkoittaa sitä että puhelin soi paraikaa. Mulle tulee heti puhelu tarkoittaa tilannetta joka alkaa nyt, tai ainakin sen pitäisi alkaa (vert. " tule heti tänne!" )

Toisaalta voidaan sanoa esim että " nyt joudun seksinostosta sakotetuksi" , tarkoittaen että nyt on sellainen teoreettinen mahdollisuus olemassa, mutta se aktualisoituu tietysti vasta sittenkun menen ostamaan seksiä.

TYöpaikalla voidaan pomolle väittää että olen nyt laatimassa sitä asiakirjaa, vaikka kyseessä on homma jonka aikoo tehdä tämän aamupäivän aikana (ja nyt parhaillaan surffataan netissä) ja luvata, että kollega saa tietyn materiaalin " heti" ja viedä se sitten sisäisen postin kuljetettavaksi jolloin se päätyy perille ylihuomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän