Miten nuo tv:n ja radion aamujuontajat pystyy menemään töihin noin aikaisin?
Itse menen yleensä nukkumaan kahden ja viiden välillä yöllä. En juuri koskaan herää ennen aamu yhtätoista. Olisi kyllä järkytys laittaa kello soimaab keskellä yötä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Itse herään töihin joka arkiaamu klo 3.45, kyllä siihen tottuu.
Missä välissä ehdit nukkua?
Kun olin töissä ravintolassa, oli joka kuun eka päivä inventaari, jolloin mun työpäiväni alkoi klo 4.00 (kun ravintola meni kiinni). Heräsin klo 2.30.
Totuttelukysymys. Naapuri oli siivooja ja joutui lähtemään viideksi ensimmäiselle kohteelleen. Meni nukkumaan iltaisin klo 20. Niin se pitää opetella, se rytmi mitä työ tarvitsee.
Ne menee vähän sinua aiemmin nukkumaan tai nukkuvat parin tunnin päikkärit. Niillähän työt loppuu ennen aamu kymmentä.
Miten leipurit, aamulehdenjakajat ja muut sellaiset, joilla työvuoro alkaa hyvin aikaisin aamulla?
Vaikeampi on tottua epäsäännöllisiin työvuoroihin.
Ne on sielllä häkeissä teljettynä tietenkin. Kanakori tuleee vttu joka päivä suoraan luukulle.
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu.
Ei välttämättä totu, jos sisäinen kello on iltavirkun. Mutta kyllä siihen silti pystyy. Hirveältä se joka aamu tuntuu kuitenkin. T. Herätys 5
En kyllä käsitä. Itse jouduin aiemmassa työssäni menemään klo 7 töihin ja voi vitsi sitä ahdistusta mikä tuli jo illalla kun tiesi että pitää herätä ennen sian pieremää. Enkä kyllä ymmärrä sitäkään miksi maailma on pääosin tehty aamuvirkuille ja olen sentään jo 50v.
Missä ihmeen pumpulissa olet kasvanut? On erilaisia työaikoja, ja sitten pitää vain elää sen mukaan. Jos ei kykene, hakeutuu semmoiseen työhön, minkä rytmi itselle sopii.
Itse olen vapaaehtoisesti duunissa liki joka päivä 6:00-6:30. Normaali IT-rotan toimistotyö.
Saa enemmän aikaan kun on hiljaista. En käytä herätyskelloakaan, vaan herään omatoimisesti viiden jälkeen. Nukkumaan viimeistään 22:30-23:00.
Ei tunnu missään. Samaa menoa ollut nyt viitisen vuotta.
Isoisäni geenit.
Neljältä herääminen ei ole paha rasti mutta noi herää joskus 2:30. Se on raakaa, olipa kuinka aamuvirkku hyvänsä.
Niin?