Omien eväiden lämmittäminen ja syöminen, toimistotyö, kahvihuone!?
Olen siis töissä suurehkossa virastossa, siistiä sisätyötä, asiantuntijoita vakaalla kuukausipalkalla.
Niin sitä vaan että en voi sille mitään, että pidän noita omien purkkien ja eilisten jämien lämmittelijöitä vähän säälittävinä.
Että onko tosiaan nyt noin tiukkaa, onko tullut mitoitettua se asuntolaina inan liian isoksi, vai onko ne jotain pihistelijöitä, joita en voi sietää sitäkään vähää?
Se kahvihuone on kait tarkoitettu kahvin juomiseen, joku iltapäivän välipala kenties, keksejä tai piirakanpala.
Mutta että joku sisäsandaaleja (yäk) käyttävä tohvelisankari kuljettelee niitä erittäin kuluneita kauppojaan edes takaisin, kasaa ne jääkaappin, huuhtelee kalakeiton ( seistä tehtyä) loppuja altaassa, jumankauta.
Oikeesti onko se nyt liian iso kustannus käydä syömässä lounas kerran päivässä, miten kallista se joiden mukaan on?
Kun mä lasken nin että ei ole liian kallista. Ja haluan käydä toimiston ulkopuolella päivän aikana.
Kommentit (28)
Itse olen hyvä kokkaajia, mutta käyn lounaalla työpaikkaruokalassa.Voisin tehdä enemmänkin ruokaa illalla ja siitä eväät mukaan, mutten tykkää syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä enkä etenkään mikrossa lämmitettyä ruokaa.
Haluan syödä lämmintä, terveellistä ruokaa , kylmät eväät ei ole vaihtoehto, ehkä joskus oikein helteeellä menettelee.
Et ole töissä virastossa tai missään muuallakaan. Mielikuvituksesi tuuttausta tämäkin jöötitarina taas kerran. Tyyylisi tunnistaa jo kahdesta sanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hitto vie ihan periaatteesta maksa 6,40€ niistä kouluruokalatasoisista sörsseleistä joita meidän työpaikalla on tarjolla. Meillä kotona laitettu ruoka on sata kertaa parempaa, eikä ole iso juttu tehdä vähän enemmän ja ottaa evääksi.
Syöt siis samaa ruokaa peräkkäinen - kotona päivälliseksi ja seuraavana päivänä vielä lounaaksi. Eikö sama ruoka ala jo tökkiä.
Meillä ruokalista pyörii 3vk jaksossa, eikä koskaan syödä samaa ruokaa.
Kun osaa tehdä tarpeeksi hyvää ruokaa, sitä syö vaikka kolmenakin peräkkäisenä päivänä. Ja joitakin ruokia voi pakastaa lounaaksi sopivia kerta-annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hitto vie ihan periaatteesta maksa 6,40€ niistä kouluruokalatasoisista sörsseleistä joita meidän työpaikalla on tarjolla. Meillä kotona laitettu ruoka on sata kertaa parempaa, eikä ole iso juttu tehdä vähän enemmän ja ottaa evääksi.
Syöt siis samaa ruokaa peräkkäinen - kotona päivälliseksi ja seuraavana päivänä vielä lounaaksi. Eikö sama ruoka ala jo tökkiä.
Meillä ruokalista pyörii 3vk jaksossa, eikä koskaan syödä samaa ruokaa.
Ei ala, koska ruoka on hyvää. Eikö sinua ala tökkiä joku 3 viikon jaksoissa pyörivä ruokalista, siinähän ne samat ruuat toistuu viikosta toiseen?
Mun työpaikalla lounas-aikakin 20 min ja se kuuluu työaikaan.
Ei oikein ehdi lounaalle minnekään. Todella mielelläni menisin kyllä...
Mun mielestä taas on järjetöntä tuhlata rahaa kalliisiin lounaisiin (ainakaan joka päivä), kun itse tekemällä saa paljon edullisemmin ja juuri sellaista kuin haluaa. Ei tarvitse myöskään pitää niin kauheaa kiirettä syömisen kanssa, kun ei tarvitse lähteä työpaikalta pois.
On lounaspaikkoja ja lounaspaikkoja.
Yhden työpaikan lounasravintolassa oli vähintään 2x viikossa makkararuokaa. Makkara oli sitä halvinta mahdollista.
Oli uunimakkaraa, makkaraa ja paistettuja perunoita, makkaraa kastikkeessa, keitossa, laatikossa...Lounaan hinta oli 9,90e.
Kahdessa viikossa sain tarpeeksi makkarasta ja otin omat eväät.
Mä joudun katselemaan ja kuuntelemaan kollegoita riittävästi muutenkin, edes lounastunnin haluan olla yksin eväineni enkä kuunnella heidän lässytystään.
Haluan sitäpaitsi syödä terveellisesti, enkä lounaspaikkojen hajutonta ja mautonta sotkua.