Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro tähän kaikki, mitä ope ei saa tehdä

Vierailija
02.10.2013 |

Saatan olla lapsesi opettaja. Kerropa tässä, mitä kaikkea en sa tehdä tai sanoa. Mitä sanoja en saa käyttää? Saako missään yhteydessä sanoa esimerkiksi "perse"?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups. Opettaja ei tietenkään saa tehdä kirjoitusvirhettä. Pyydän anteeksi. Tiedän, että otsikko alkaa isolla kirjaimella.

Ap

Vierailija
2/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt selvyyden vuoksi mistä kaikesta sinua on syytetty ja mistä olet ottanut nokkiisi, opettajatar. Tuomitsemme sitten yksityisellä ja yleisellä tasolla oletko ollut herkkähipiöinen vai vanhemmat jälleen väärässä, kuten aina ovat. Lapsia kun olisi niin kiva opettaa ja hoitaa, jos niillä ei olisi perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytetty mistään, enkä ole ottanut mistään nokkiini. Olen saanut oikein hyvää palautetta, mutta epäilen, että kaikki eivät silti pitäisi kaikesta, mitä teen tai sanon. Olen esimerkiksi käyttänyt yllä mainittua sanaa tunnilla. Olen lukion opettaja, joten en ole kovin paljon vanhempien kanssa tekemisissä. 

Vierailija
4/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nelonen on Ap. Anteeksi huolimattomuuteni. :D

Vierailija
5/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut hyvää palautetta, taidat olla reilu ja mukava ope. Jos taas vanhemmat alkavat usemman kerran ottamaan negatiivisessa mielessä yhteyttä, on syytä katsoa peiliin.

Vierailija
6/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"epäilen, että kaikki eivät silti pitäisi kaikesta, mitä teen tai sanon"

Ihan oikein epäilty.

Kaikki eivät pidä kaikista ja kaikesta.

Vierailija
7/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut vanhemmalta negatiivista palautetta ja hyvin harvoin opiskelijaltakaan. Epäilen silti, että teen asioita ja sanon asioita, joita kaikki eivät hyväksyisi. 

Ap

Vierailija
8/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, 8. :)

Eli yleisellä tasolla nyt kysyn: mitä opettaja ei saa sanoa, mitä sanaa käyttää, mitä tehdä?

Ap

Vierailija
9/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmat ottaa yhteyttä jos toimit kovin väärin tai kohtelet oppilaita räikeän eriarvoisesti.

Vierailija
10/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kysyy ja itse vastaa, ei tule ainakaan helposti ruvettua tukkanuottasille. Monet kyllä kykenevät kiivaisiinkin sanaharkkoihin, mutta heillä on siihen diagnoosi.

Vierailija
11/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen kerran sanonut "turpa kiinni" ja monta kertaa "nyt kuonot umpeen". Eipä nuo näytä siitä vahingoittuneen. Ovat olleet hiljaa sen jälkeen.

Olen lukion ope.

Vierailija
12/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Edelleen toivon lisää kommentteja. Miten opettajan tulee pukeutua? Onko mielipiteitä opettajan vapaa-ajan käytöstä? Mikä ei sovi?

Ap

Vierailija
13/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turpa kiinni". Aika jännä. Meillä ei käytetä tuollaista ilmaisua edes perheen kesken, vaikka välit ovat hyvin intiimit ja leppoisat. Sen verran kunnioitamme toisiamme. Jos toisen jupina ärsyttää, emme tietenkään vain kohteliaasti hymähdä "voisitko ystävällisesti sulkea suloisen suusi", kyllä saatetaan tokaista että NYT HILJAA, mutta joku turvan tukkiminen on jo aika töykeä teko.

Vierailija
14/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden pitämään tuntia, mutta kurkistan viimeistään iltapäivällä, onko tullut lisää kommentteja. Kiitän jo etukäteen kaikkia vastaajia.

Ai niin, saako ope olla julkihomo? Feministi? Kokoomuslainen? Vihreä?

Ap

Vierailija
15/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei saa olla anteeksipyytelevä kynnysmatto.

Tästa avauksesta saa näppylöitä.

Vierailija
16/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä 16,

Ei minulla ole aikomustakaan muuttaa itseäni tämän perusteella, mitä täällä vastataaan. Minua vain kiinnostaa, millaisia ajatuksia ihmisillä on opettajan keinoista ja käyttäytymisestä. En ole ikinä ollut kynnysmatto, siitä ei huolta. Eipä kyllä opettajan työssä kynnysmattotyyppi varmaan pärjäisi tai viihtyisi myöskään. :D

Ap

Vierailija
17/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh koulussa itse olevana eipä varmaan muuta kun että ei saa olla inhokkeja/näkyviä suosikkioppilaita ja kaikkia pitää kohdella tasa-arvoisesti. Kärsivällisyys tiettyyn rajaan asti on myös plussaa (:

Vierailija
18/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh koulussa itse olevana eipä varmaan muuta kun että ei saa olla inhokkeja/näkyviä suosikkioppilaita ja kaikkia pitää kohdella tasa-arvoisesti. Kärsivällisyys tiettyyn rajaan asti on myös plussaa (:

Vierailija
19/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 14:23"]

Hyvä 16,

Ei minulla ole aikomustakaan muuttaa itseäni tämän perusteella, mitä täällä vastataaan. Minua vain kiinnostaa, millaisia ajatuksia ihmisillä on opettajan keinoista ja käyttäytymisestä. En ole ikinä ollut kynnysmatto, siitä ei huolta. Eipä kyllä opettajan työssä kynnysmattotyyppi varmaan pärjäisi tai viihtyisi myöskään. :D

Ap

[/quote]

Muuten vain pyytelen anteeksi kirjoitusvirheitä. Anteeksi. En varmaan miellytäkään kaikkia, anteeksi.

Vierailija
20/42 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lukion opettaja pääse vähän helpomalla vanhempien suhteen, kuin esim. alakoulun opettaja. Lukiolaisten opiskeluhan on jo oppilaan omalla vastuulla.

Ja linjakin voi olla jo sallivampi. Aikuisuuden kynnyksellä olevilla on kuintekin jo kyky suodattaa sanomisia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme