Onko nyt vanhempainrahalla olevakin loinen?
Pitäisikö Suomessakin lapset laittaa päivähoitoon noin 3-4kk iässä ettei äidit vain päääse loisimaan?
Kommentit (6)
Mutta tukihan se vanhempainrahakin on..
On, mutta siihen on järkevä syy ja sen suuruus riippuu omista tuloista. Perhe jossa opiskelija nostaa vanhempainrahaa ja mieskään ei ole töissä vaan elää tukien varassa ja joka asuukin asunistuen turvin - siinä on pelkkiä loisia.
Aika moni lapsi jäisi tekemättä jos alkaisi laskemaan sen varaan ettei perheessä kukaan elä missään vaiheessa tuloilla. Ehkä näin olisikin parempi. Loppuisi aikoinaan ko Suomi. Tai aika moni lapsi tulisi abortoitua siksi, että vaikka mies sattuisikin raskauden aikaan saamaan potkut tms. Jäisi sekin veronmaksaja syntymättä.
Harmillista että elämää ei voi käsikirjoittaa.
Jos koko elämä rahoitetaan tuilla ollaan loisia. Fakta ei muuksi muutu vaikka kuinka saivartelisi.
Minä kyllä ajattelen loisen nimenomaan sellaiseksi joka ei edes hatkitse lähtevänsä töihin. Vaan päättää elää jatkossakin niillä tuilla. Ja saa siihen lisäksi sen toimeentulotuen.
Olen nyt sen äitiysrahaketjun se jossa juuri elettiin näin. Me ei saatu tt-tukea, kun ei yksinkertaisesti jaksettu sitä hakea. Me ollaan molemmat nykyisin töissä. Miehen oli pakko käydä koulu loppuun, koska sai samantien harjoittelupaikasta vakityöpaikan.Mutta ammatti oli oltava. Itse työllistyin heti. kun ilmoitin itseni työnhakijaksi. Lapsi oli kotona vuoden vanhaksi, minä menin töihin lapsen ollessa 9kk. Meille tosiaan nostettiin myös se opintolaina. Valittettavasti lapsi ilmoitti tulostaan hieman aijottua aikaisemmin ja näin oli tehtävä. Oli oltava loinen noin 9kk. Kerran elämässään. Me ei kuitenlaan edes olla mitään 20-vuotiata nuoria, vaan ihan jo kertaalleen ammatit opiskelleet.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 09:20"]
On, mutta siihen on järkevä syy ja sen suuruus riippuu omista tuloista. Perhe jossa opiskelija nostaa vanhempainrahaa ja mieskään ei ole töissä vaan elää tukien varassa ja joka asuukin asunistuen turvin - siinä on pelkkiä loisia.
[/quote]
Ei ole, mutta perhe joka elää täysin tuilla on loisperhe.