Onko parempi syödä 1000kcal/päivä, vai 1200 ja kuluttaa pois 200? Lopputulos sama, vaikka vain eka tapa on "epäterveellistä"?
Ja MIKSI eka tapa olisi enemmän epäterveellistä kuin tuo toka? Joka tapauksessa kehoon jää 1000 kcal/päivä. Ja oletuksena että ei ole mitään muuta toimintaa päivän aikana, kuin vaan löhöilyä sohvalla.
Huom, olen lyhyt, keski-ikäinen, hidas aineenvaihdunta, ja muita aineenvaihdunnan sairauksia, ei arkiliikuntaa. Joten jos laihtua aikoo, on tosiaan nuo ne kalorit melkein.
Kommentit (25)
Molemmat on huonoja. Terveellinen ruokavalio ja oikeat ruokien annoskoot pitää olla.
Riippuu kuinka pieni nainen aloittaja on, mutta nosta kalorit 1500 ja aloita liikkuminen.
Minusta siinä on paino harjoittelua kerrakseen kun tällainen yli satakiloinen raahustaa kävelylenkille. En ole ap mutta ei kevyet ymmärrä miten raskasta on kävellä ylipainon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä on paino harjoittelua kerrakseen kun tällainen yli satakiloinen raahustaa kävelylenkille. En ole ap mutta ei kevyet ymmärrä miten raskasta on kävellä ylipainon kanssa.
Kävelykunto paranee yllättävän nopeasti, kun sitä tekee päivittäin ja kävelee reippaasti eikä laahusta.
nimim. 125kg
Mulla on matala verenpaine, mutta se ei ole estänyt minua harrastamasta haluamaani liikuntaa. Olen käynyt nyrkkeilemässä ja tanssitunneilla. Välillä käyn kävelyllä tai juoksemassa. Ainoa haitta tähän mennessä on tullut, jos venytellään pää alaspäin ja sieltä noustaan nopeahkosti ylös, niin vähän huippaa.
Sitä paitsi joka toisella suomalaisella on liian KORKEA verenpaine.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005657011.html