Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopivan kokoisen telkkarin löytäminen on yhtä tuskaa jos katsoo telkkaria läheltä!

Vierailija
01.09.2020 |

Mulla oli käytössä jonkin aikaa 48" joka oli telkkarina tosi hyvä, mutta olihan se liian iso kun läheltä katsoo. Nyt taas on 32" joka on kivempi näin läheltä mutta on tuo taas vähän liian pieni. No 40" malleja on aika vähän saatavilla, tuntuu olevan 43" malleja paljon saatavilla mutta tuokin on sitten aika iso. 36" olisi täydellinen, mutta tuon kokoisia ei taida olla lainkaan saatavilla? Aikoinaan oli 37" plasma käytössä ja se oli juuri sopiva kun läheltä katsoo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on katseluetäisyys? Esim. kolmen metrin katseluetäisyydelle 65" telkkari on nykystandardien mukaan täysin sopiva.

Vierailija
2/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 32” telkkari ja alkaa vissiin isää tulla sen verran että joskus tuntuu että ei oikein näe kunnolla, varsinkin kun pelaa pleikkarilla. Seuraava telkku ehkä himpun isompi mutta alle 40” sekin. Tosiaan kun vilkaisin gigantin sivuilta ei 32-40 tuumaisia telkkuja ollut yhtään? Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 32” telkkari ja alkaa vissiin isää tulla sen verran että joskus tuntuu että ei oikein näe kunnolla, varsinkin kun pelaa pleikkarilla. Seuraava telkku ehkä himpun isompi mutta alle 40” sekin. Tosiaan kun vilkaisin gigantin sivuilta ei 32-40 tuumaisia telkkuja ollut yhtään? Outoa.

Hah isää=ikää

Sama

Vierailija
4/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on katseluetäisyys? Esim. kolmen metrin katseluetäisyydelle 65" telkkari on nykystandardien mukaan täysin sopiva.

65 tuumaa?!😳 Ei helvetti en minä ainakaan haluaisi olkkariini tuollaista jättirumilusta

Vierailija
5/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla myös vähän makuasia että mistä tykkää.

En itse pidä että tv-kuva hallitsee täysin näkökenttää, jos samalla käytän esim. läppäriä tai puhelinta enkä pelkästään keskity sen tv:n katsomiseen.

Jos keskittyy pelkästään jonkun elokuvan katsomiseen, niin silloin iso kuva ei haittaa niin paljon.  Ja elokuvissa jää vielä usein mustat palkit ja varsinainen kuva-ala on pienempi. Terv. Ap

Vierailija
6/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 32" näyttö ja katseluetäisyys n. puoli metriä.

65" ja kolme metriä on hyvä muistisääntö.

Vierailija
7/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 75" telkkaa ja katselu etäisyys sen 3-4m ja tuo on hyvä. Mies luki jotain juttua katseluetäisyyksistä ja rupesi puhumaan isommasta tv:stä. Onneksi seinälle ei mahdu. Itse en kaipaisi noin isoa, mutta toisaalta saman seinän se veisi ja eikä siihen meillä muuta voi laittaa, niin samapa se onko reunoilla tilaa 3 vai 30cm...

Vierailija
8/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla myös vähän makuasia että mistä tykkää.

En itse pidä että tv-kuva hallitsee täysin näkökenttää, jos samalla käytän esim. läppäriä tai puhelinta enkä pelkästään keskity sen tv:n katsomiseen.

Jos keskittyy pelkästään jonkun elokuvan katsomiseen, niin silloin iso kuva ei haittaa niin paljon.  Ja elokuvissa jää vielä usein mustat palkit ja varsinainen kuva-ala on pienempi. Terv. Ap

Se mitä ihminen näkee tarkasti on hyvin pieni alue, niin ei sillä varmaan kauheasti ole väliä onko blur alueella tv vai seinä, et kuitenkaan molempia pysty katsomaan.

Vierailija
9/9 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta tietokoneen näyttö.