Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 82kg liikaa, 168cm? Tiukassa ainakin ovat kilot.

Vierailija
01.09.2020 |

Olen kaksi viikkoa käynyt melkein joka oäivä 5-6km reipas kävely, junuot vettä paljon ja viiniä vain pari kertaa viikossa. En syö karkkia enkä pikaruokaa, vaan teen ruuan kotona.
Haluaisin alle 80 kg mutta eipä tunnu liikahtavan mihinkään.
Mietin sitten että pitääkö vaan hyväksyä paino ja alkaa keskittymään venyttelyyn ja liikkuvuuden ylläpitoon. J
Mikähän tässä on totuus, olenko lihava vai kurvikas keski—ikäinen? Ja ilkeilijät jotka haluaan latistaa: älkää vastatko ollenkaan!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tuossa painossa olin ainakin ihan kamalan näköinen, kun kuvia näin jälkeen päin katsoo. Olen saman pituinen kuin sinä. Ei mikään kurvikas vaan ihan rehellisesti LIHAVA. Myös vaatteista sen näki jälkeenpäin, oli vaikea uskoa että jotkut vaatekappaleet jotka roikkuivat päällä olivat ennen olleet jopa vähän piukeita. Pudotin painoa parikymmentä kiloa, nykyään paino pyörii 59-63 kilon välillä. Vähähiilarisella onnistuin laihduttamaan.

Vierailija
2/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla ihan selvästi ylipainoa ihan terveydenkin kannalta. Mutta ei keski-iässä enää laihdu millään nuoruuden "harvennan vähän herkuttelua ja viinin juontia" tai "lisään kävelyä" tyyleillä, vaatii kovemmat kuurit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa nyt tosiaan, kuten edeltäjä tuossa sanoo, terveydenkin kannalta jo liikaa painoa. Ulkonäkö nyt sinänsä on asiassa sivuseikka. Kävely on oikein hyvää liikuntaa, eli älä ihmeessä sitä lopeta. Mutta ruokavalioa sinun varmasti on hyvä viilata. Tarkista nyt ihan aluksi annoskoot kohdilleen ja mieti sen jälkeen, onko ruokien koostumus kohdillaan eli onko annoksesta puolet kasvista, onko vilja täysjyvää, onko rasvoista valtaosa pehmeitä jne. Ja syötkö jotakuinkin säännöllisesti vai tuleeko hirveitä taukoja ja sen jälkeen jatkuvaa puputusta tai naposteletko koko ajan jotain. Keski-ikäinenkin kyllä laihtuu, jos syö terveellisesti. Sopivasti liikuntaa siinä sivussa sitten auttaa tavoitteen saavuttamista.

Vierailija
4/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Itse olen 165cm ja tällä hetkellä 57kg ja se on liikaa minullekkin. Sopiva paino missä hyvä olla olisi minulle ,50kg. Olen jo keski-ikäinen, 47v

Vierailija
5/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.

M181/85

Vierailija
6/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% ruokavalio ja 20% liikunta ja lepo. Mitä ruokaa teet?

Vierailija
7/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon liikaa. Olen samanpituinen ja painoin joskus 68kg ja näytin ihan hylkeeltä. 

Vierailija
8/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino 82 kg ja pituus 174 cm. Jos tuo on mulle liikaa, se on taatusti sullekin.  Itse vain tiedän ongelman syyn eli ruoan. En herkuttele (karkkipäivä kerran viikossa), mutta se mistä syömiset koostuu on pielessä.  Ja syön todennäköisesti liian vähän. Sen takia paino ei putoa  vaikka harrastan liikuntaa 3-4 krt viikossa. 

Vierailija
9/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160/69 ja aika tyytyväinen painooni. Liikun paljon joten lihasmassaakin on. Tavoite on kyllä n. 5 kg pois vuodessa. Jos nousee tästä tuonne lähemmäs 75 kg niin alan näyttää lihavalta. Nyt näytän normaalipainoiselta. 

Vierailija
10/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain aiemmin sanottiin, että hyvä paino on 100-pituus, eli sinun kohdallasi 68kg. Nuoremmilla ehkä kaava olisi 110-pituus eli 58kg. Turha lähteä pingottamaan mitään 50kg-tähtäimiä ja sairastua syömishäiriöihin. Omasta mielestäni tuo ensimmäinen kaava on ihan passeli; hiukan siinä ehkä sitä ylimääräistä, mutta kai se naiselle sallitaan. Pituisesi ja ikäisesi 50kg nainen näyttää omasta mielestäni vähän kuivan kesän oravalta.

Painoa, kun tiputtaa, on hyvä jättää alkoholi pois. Alkoholissa aika paljon kaloreita ja usein aika turhia sellaisia. Liikuntaa on aina hyvä harrastaa: pysyy kunnossa ja kun painoa on saanut alas, se edesauttaa saavutetun painon ylläpidossa.

Vierailija
11/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paino 82 kg ja pituus 174 cm. Jos tuo on mulle liikaa, se on taatusti sullekin.  Itse vain tiedän ongelman syyn eli ruoan. En herkuttele (karkkipäivä kerran viikossa), mutta se mistä syömiset koostuu on pielessä.  Ja syön todennäköisesti liian vähän. Sen takia paino ei putoa  vaikka harrastan liikuntaa 3-4 krt viikossa. 

Liikunta ei laiduta.

Vierailija
12/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pituutta 166cm, ruumiinrakenne hoikka. Noissa mitoissa olisin valtava. Viimeisillään raskaana olen painanut himpun yli 70kg. Nyt toisen raskauden jälkeen painoa 59kg ja siinäkin on 3 kiloa liikaa. En vaan saa niitä pois helposti, joten yritän nyt totutella tähän.

Vierailija
13/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata enää vähempää syödä muuten painat pian 100kg.

Vierailija
14/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä syökö karkkia ja pikaruokaa vai kotiruokaa, jos syö liikaa. Lisäksi kotiruoan laatu on merkitsevää, aika moni laittaa kauheasti energiatiheitä kermaa ja voita ja syö paljon perunaa ja pastaa.

Vierailija
15/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun, kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika. Jos vaa'an viisari on värähtänyt edes kilon kymmenesosia oikeaan suuntaan, olet jo oikealla tiellä.

Jo puolen kilon pudotus viikossa vaatii lähes kolmasosan energiansaannista eli syömään kolmanneksen vähemmän kuin normaalisti. (kg rasvaa = about 8000kcal, keskiverto naisen peruskulutus 1,5k/päivä)

Helpoimmalla todennäköisesti pääset, kun opettelet joidenkin ruokavalioosi kuuluvien perusjuttujen energiasisällöt ja teet suurpiirteistä yhteenlaskua päivittäisestä energiansaannistasi, liikunnan vaikutus painonpudotukseen on ruokavaliota huomattavasti pienempi. Koko viikon kävelylenkkien kuluttamat kalorit tulee valitettavasti takaisin jo siinä parissa viini-illassa.

Vierailija
16/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini pois ja vähennät syömisiä.

Vierailija
17/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo, aikuinen nainen koko 44 ja xl kokoisissa vaatteissa näyttää hylkeelläkin, tai valtavalta! Enpä tuota osannut niin ajatella. Täytyy sitten katsella kriittisesti peilistä.

Siinä on vaan helkkarinmoinen urakka. Hohhoijjaa. Ja vielä viinipulloliset pois (2 plo/ilta), voi voi sentään..

Vierailija
18/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä naiselle ainakin 15 kg liikaa.

Itse olen vähän lyhyempi mutta mulle 68 kiloakin on ihan äärimmäinen maksimi, paras paino 62kg.

Mutta jokainen tyylillään

Vierailija
19/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva!

Vierailija
20/42 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viini pois ja vähennät syömisiä.

Ei tarvitse jättää viiniäkään pois, kunhan laskee sen päivän kaloreihin. Näin laihduttelin 15 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme