Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saatte kuussa äp-rahaa/vanhempainrahaa ja miten pärjäätte sillä?

Vierailija
01.10.2013 |

Itseäni huolestuttaa kovasti tuleva palkan pudotus... Äitiysloma alkaa 30.11. ja sairasteluni takia jäävät edeltävän 6 kk tulot todella pieniksi (ehkä 2000e/kk). Tämä johtuu siitä, että olen osittaisella provisiopalkalla (peruspalkka vain 1000e/kk). Vuodelta 2011 minulla ei ole muita tuloja kuin opintotuki. Huolestuttaa tosi paljon se, miten tulen pärjäämään. Pakolliset menot (asuminen ym.) on mulla kuussa n. 600e/kk. Miehen tulot on 9500e/kk, mutta en haluaisi olla kokonaan miehen elätettävänä.Tämä asia varjostaa ikävästi raskauttani...Kertokaa te muut millaisilla tuloilla pärjäätte?? t. ahdistunut 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/33 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin vitsi? Miehen tulot 9500 e/kk ja sitten itketään rahapulaa? Tämän täytyy olla huonoa pilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä mieheni saa ehkä n. Tonnin kuussa ja minä nettona 700 euroa.

Vierailija
4/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain noin kolme tonnia. Hyvin pärjäsi, kun tein sunnuntait töitä.

Vierailija
5/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 07:46"]

Sain noin kolme tonnia. Hyvin pärjäsi, kun tein sunnuntait töitä.

[/quote]

Bruttona kolme tonnia? Rahan määrä ei näytä nousevan suhteessa tuloihin loputtomasti, eli taas suurituloisia rangaistaan.

t. Nimim. Palkka 7000e/kk, vanhempainrahasta käteen 1800e...

Vierailija
6/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, bruttona. Tulot joihin tuo pohjasi oli 10 000. 5

Vierailija
7/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tätä juuri tarkoitan... minulle ei jää juuri mitään käteen äp-rahasta. t. AP

Vierailija
8/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap parut. Perheen tulot yli kymppitonni kuussa ja sä et pärjää. Pitäisikö käydä jokin marttojen talouskurssi? Teidän ongelmia ei nyt raha ratkaise vaan elämänhallinta.

Vierailija
9/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh..mulla palkka oli vähän alle 2000 (brutto) ja nyt vanhempainvapaalla käteen jää vähän alle 1000..pärjätään mutta tokikaan mihinkään ihmeempiin ei ole rahaa. Tarkkaan täytyy laskea ja budjetoida. (vanhemmat luopuu pitkäti omista jutuista jotta olisi rahaa maksaa lasten harrastukset ym.) Niin ja lapsia kolme, miehen nettopalkka 1800-2000. Eipähän oo niin iso muutos kun jää hoitovapaalle.

Vierailija
10/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa nämä "en halua elää siivellä"-marttyyri-itkijät. Jos et pysty olemaan perhe ja jakamaan rahoja (olivatpa ne kumman hyvänsä) on parempi elää yksinhuoltajana. Säälittää miehesi, jonka ilmeisesti jättäisit kylmästi puille paljaille jos hänen tukonsa katoaisivat. Kun eihän oman puolison siivellä saa elää. Mikä parisuhde tuollainen on?

Vierailija
11/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Kaikki naiset eivät halua elää kokonaan miehen kukkarolla! Tottakai meilläkin mies isompituloisena maksaa suurimman osan perheen menoista, mutta kyllä se naisen itsenäisyyttä syö, jos joka asiaan ja hankintaan pitää pyytää "lupa" mieheltä... en ole ap, mutta ymmärrän häntä siinä, että jos on tottunut tienaamaan omat rahat ja käyttämään niitä miten haluaa, niin se muutos äitiyslomalla voi olla aika radikaali.

Vierailija
12/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten pitää huolehtia, että on niitä edeltäviä tuloja. Niin minä tein. Plus että tein töitä ne sunnuntait

Vierailija
13/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap:n tarvitsisi elää kokonaan miehen rahoilla, mutta eikö nyt kymppitonnin tienaava itsestäänselvästi maksa suurimman osan menoista ilman että sitä tarvitsee ruinata? Ja jos tarvitsee, niin silloinhan ap voi painella töihin heti äitiysloman jälkeen ja jättää miehen parikuisen vauvan kanssa pitämään vanhampainvapaata.

Vauva nyt valitettavasti tarvitsee hoitamista, eivätkä molemmat vanhemmat voi silloin tienata maksimaalisesti. Jos mies ei halua kantaa vastuuta perhe-elämän rahoittamisesta, voi ap sen tehdä menemällä töihin ja antamalla miehen hoitaa vauva.

Vierailija
14/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tämmöset itkijät ottaa päähän. Tällä ei haeta mitään muuta kuin huomiota.

Minä sain vanhempainrahaa noin 800 euroa ja mies opintotukea. Ja jonkin verran saatiin asumislisää tai -tukea, kumpaa se nyt olikaan. Näillä pärjättiin lähes vuosi. Mies oli kesän töissä. Ei eilämä nyt mitään rikasta ollut, mutta hyvää. Nälkää ei nähty. Vuokra meillä oli 700 euroa, siihen lisäksi sähkö ja autolainanlyhennys.

Vierailija
15/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulojen suhde on jo nyt ollut 1:5 niin eiköhän se mies ole tähänkin asti maksanut suuren osan talouden kuluista.

11

Vierailija
16/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15,no mitäruikuttamista sulla on? Elit kokonaan muiden taakkana.

Vierailija
17/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.. itse olen päätoiminen opiskelija ja näin äitiyslomalla tukia tulee n.500e kuussa. Mies tienaa n.2000e kuussa. Ihan hyvin kuitenkin pärjätään ja asuntokin ostetaan piakkoin. Järjenkäyttö raha-asioissa sallittu, varsinkin jos ylimääräistä ei ole.

Vierailija
18/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain n. tonnin käteen. Ja lapsilisät neljästä. Ihan hyvin pärjättiin vaikka mieskään ei saa palkkaa kuin 2700€ käteen.

Pitää vaan elää varojensa mukaan.

Vierailija
19/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpö. Ikävää,että vastauksia tullut miltei vain suurituloisilta :(. Mie jouduin jäämään sairauslomalle töistäni jo rv 20. Olin tällöin sairaanhoitajana sairaalassa töissä ja tein sijaisuuksia. Sopparini oli katkaistu yhdeksi päiväksi osastonvaihdon yhteydessä, joten yhtäjaksoinen työsuhteeni ei ollut kestänyt yli 60 päivää ennen kun jäin sairauslomalle. Täten siis putosin kelan sairauspäivärahalle ja tämähän taas vaikutti alentavasti 6kk tuloihin ja äippä/vanhempainrahaan.

Sairaanhoitajan peruspalkka oli tuolloin n.2200e/kk  ja tämän mukaan laskettiin sairauspäivärahani ja siitä sitten äippärahani. Vieläkin saan noiden tulojen mukaan lasketun rahan, koska nuorin lapseni ei ole ollut kolmea, kun olen jäänyt uudelle äippälomalle. Välillä oon ollu kyllä töissä, mutta en milloinkaan puoltavuotta kerrallaan. 

Marraskuussa syntyy viides lapsemme (Lisäksi meillä asuu miehen 13v) ja näistä yhteisistä vanhin nyt eskarissa ;) saan siis vielä tästäkin samaa äippärahaa kuin ensimmäisestä silloin 2007. Käteen jää noin 800-900/kk. Meiheni tienaa noin 3000/kk ja ihan hyvin tullaan toimeen. Mies ei oo koskaan valittanut, että elättäisi minua. Laskut ym. Kulut maksetaan sen tililtä missä rahaa on ja saan siirtää hänen tililtään rahaa itselleni ihan ilman lupia ja sen mitä tarvitsen! 

Asutaan parivuottavanhassa omakotitalossa, meillä on kaksi nykyaikaista autoa ja käydään kerranvuoteen koko perhe ulkomailla! 

Tällä halusin kertoa sen, että pienemmälläkin tulee toimeen ja pystyy myös nauttimaan mukavuuksista! Meillä ajatuksena, että kun yhteiset lapset niin myös kaikki raha täysin yhteistä ;)

Vierailija
20/33 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööhhh..tuskin olen tämän ketjun ainoa joka on ollut vanhempainrahalla!! Hmmmhh.. ja ruikutinkin vielä jos elämä kuitenkin oli hyvää, ei rikasta, mutta hyvää. Ja psstt..päivääkään en ole kodinhoidontukea nostanut. Vaan ihan itse olen sen 9kk jälkeen rahani tienannut.

[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 08:50"]

15,no mitäruikuttamista sulla on? Elit kokonaan muiden taakkana.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi