Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä meidän perheen ruokavaliosta?

Vierailija
01.10.2013 |

Tai oikeammin siitä, mitä emme syö. Meillä ei nimittäin syödä maustettuja jugurtteja, muroja, kaupan kiisseleitä, vanukkaita tai mehukeittoja, ei nugetteja tai ranskalaisia tai kalapuikkoja, ei mitään eineksiä, ei pakastepitsoja... ja pakastevihanneksiakin aika vähän. Ei höttönakkeja tai makkaroita. 

Mehut teemme tai saamme, emme osta kaupasta. Liharuokia teen nykyään vähemmän mutta laadukkaammasta lihasta, marinoituja emme todellakaan osta. Vaaleaa leipää teen joskus itse, mutta yleensä meillä on leipomon ruisleipää tai itsetehtyä hiivaleipää jossa mukana aina jotain muuta, kauraa tai kuituja. 

Aloin tänään miettiä tätä, ja oikeastaan olen aika hemmetin ylpeä itsestäni! Olen päässyt sellaiseen rytmiin että teen paljon itse, hyödyntäen pakastinta, ja ruokaa ei mene hukkaan oikeastaan ollenkaan, joskus käy vahinkoja kyllä. Viikolla teen ns. pikaruokia tai otan pakkasesta ja viikonloppuna pitkän kaavan mukaan. 

Suosittelen muillekin!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton listauksen perusteella voin kuvitella kaikkea sitä huonoa, mitä teillä syödään :)

sen verran oli pieni lista.

Vierailija
42/44 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitien kiireen, mutta eikö jengi oikeesti tajua mitä paskaa niissä eineksissä on?! Älytöntä vastuuttomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme aivan samoin kuin ap kirjoitti. En ole koskaan ajatellut, että siinä olisi mitään ihmeellistä. :)

Vierailija
44/44 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vasta nyt takaisin koneelle, tuli kiire (ei ruokaa tekemään kuitenkaan). Totta, että kirjoitin mitä meillä ei syödä. Jatkan vielä että meillä ei syödä usein jämäruokia pakkasesta, mutta joskus. Mieluummin sinne, kuin jääkaappiin jossa se saattaa jäädä syömättä.

Meillä on ISO pakastin, jossa on itse kerättyja ja saatuja suomalaisia marjoja ja sieniä. Syömme siis kyllä marjoja, esim. viilin tai maustamattoman jugurtin kanssa. Mysliä meillä muuten on, löysin torilta ihan kauhean hyvää sellaista. Minä en välitä joidenkin pakastevihannesten mausta, vaikka pakastan itsekin esim. juuresraasteita tai esikeitettyä kaalia - käytän ne vaan sieltä nopeammin pois.

Kalaa meillä on paljon, siikaa, lohta, haukea. Liha lähinnä nautaa tai sitten on broileria. Tuorepastaa syömme, sitä ostan kaupasta. Joskus teen itse, ja ravioleita teen itse mutta en kyllä usein. 

Mehuista sen verran että minusta niitä vain ei ole hyvä juoda paljoa. Tuoremehua ostan joskus, itse tehtyä on joskus (siitä teen kiisseleitä kyllä). Meillä on ruokajuomana melkeinpä aina vettä. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä