Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?

Vierailija
01.09.2020 |

Kerro.

Kommentit (1016)

Vierailija
641/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ladata sovelluksen sijasta itselleni hyvää mieltä ja positiivisuutta enkä lisätä korona ahdistusta, kokoajan saa pelätä milloin se piippaa.

Voit saada tartunnan ilman koronavilkkuakin. Silloin et vain osaa epäillä sitä ennen kuin vasta oireista lähtien. Mutta jos muiden suojeleminen ei ole tärkeää, niin ei sitten.

Älä syyllistä muita, huolehdi vain omista asioistasi! Ikävää käytöstä.

En syyllistä muita, vaan pidän huolta muista. Siksi ilmoitan koronavilkulla altistuneille mahdollisesta tartunnasta mahdollisimman ajoissa. Ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta muiden hyvinvointi ja taudin leviämisen estäminen, mutta minua kiinnostaa.

Sinua kiinnostaa lähinnä muiden ihmisten toimien valvominen ja kontrollointi. 

Ketä minä valvon ja kontrolloin? Sinun toimintaasi ehkä olisikin syytä valvoa, koska vaikutat juuri sellaiselta joka levittää tartuntaa muista piittaamatta ja väheksyt muiden yritystä estää syntymästä turhia tartuntaketjuja.

Miten sinut on aivopesty pelkäämään näin paljon? Kehtaat vielä syyllistää niitä, joiden aivot toimivat normaalilla tavalla.

Vierailija
642/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bluetooth, pidän päällä vain tiedonsiirtojen ajan. Eli ei toimisi. Työpuhelimeen oisin laittanut, mut liian vanha käyttis. Joten se siitä.

Ja sitähän ei missään nimessä voi laittaa päälle esim yhteisen hyvän vuoksi käyttäessäsi sovellusta? Sillä koska et muutenkaan käytä sitä niin et esim voi koskaan ostaa Bluetooth kuulokkeita koska nekin toimisi cain tiedonsiirron aikana... Harmi.

Älkää painostako ihmisiä, on jokaisen oma asia mitä lataa omaan puhelimeensa. Kaupassakin joku puoli tuttu tulee kysymään tämän lataamisesta, ihmettelen tällaista urkkimista.

Minulta on muutama tuttu tiedustellut, ammattini vuoksi, mitä mieltä olen koronavilkusta ja kannattaako se ladata. Olen kaikille vastannut että ei kannata.

Jokainen jonka kanssa olen keskustellut, on ollut yhtä mieltä siitä että koko idea on järjetön. Tartunta vältetään aivan muilla keinoin kuin heilumalla milloin missäkin väkijoukossa josta sitten saattaa saada tiedon että olet altistunut.

Lisäksi ohjelma on todella epämääräinen hässäkkä. Hiljattain oli lehdissä juttua että suomalainen versio ei tietyissä puhelimissa toiminut, mutta sen sai toimimaan lataamalla saksalaisten version. Melko outoa..

Putkiasentajako olet vai kukkakauppias? Viestistäsi ei ainakaan nimittäin voi päätellä että olisit missään erityisessä asiantuntija-asemassa koronavilkkuun edes kaukaisesti liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puhelimen ei PITÄISI hälyttää. TERVEJÄRKISET koronapotilaat pysyvät kotona.

Vierailija
644/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS luki että yli 50 tuhatta on poistanut sovelluksen. Mä poistin myös.

Vierailija
645/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska puhelimen ei PITÄISI hälyttää. TERVEJÄRKISET koronapotilaat pysyvät kotona.

Miksi oireeton koronapotilas pysyisi kotona?  Kertoisitko sinä työnantajalleni että aion olla toistaiseksi kotona, koska korona, mutta odotan palkanmaksun kuitenkin jatkuvan normaalisti?

Vierailija
646/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sovellus, mutta olen jo useammin joutunut sulkemaan bluetoothin koska akku ollut lopuillaan ja se kuluu nopeammin kun tuo on päällä. Sitten unohdan laittaa sen myöhemmin takaisin päälle...

Vierailija
647/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,8 miljoonaa latausta ja 41 vilkutusta.

Sanooko mitään?

Vierailija
648/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantaja (suuri pk-seudun sairaala) ohjeistaa, että se on suljettava työpäivän ajaksi. Liian vaivalloista aina 2 kertaa päivässä muistaa ronklata appi päälle ja pois. En muutenkaan kulje joukkoliikennevälineillä (aina pyörällä tai omalla autolla) enkä oikeastaan käy missään työn ulkopuolella niin, että olisin kontaktissa muihin ihmisiin yli 15 min ajan, paitsi sellaisiin läheisiin, joilta kuulen tartunnasta suoraan. Sitäpaitsi työnantajan mukaan jos vilkku hälyttäisi, töitä jatketaan ihan entiseen tapaan, maski päällä kuten aina. Vasta jos tulisi oireita pitäisi mennä testiin, kuten muutenkin pitäisi. Minulle ei siis olisi apin käytöstä kuin vaivaa, ei mitään hyötyä.

Vierailija
649/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha sovellus:

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006627569.html

Millä tavalla turha? Latasin sovelluksen 7 päivää sitten, sain altistuksesta ilmoituksen, minulla ei ole oireita, mutta välttelen ihmisiä varmuuden vuoksi siksi että saatan olla sairastunut ja oireet voivat alkaa vasta viikon päästä.

Jos en tietäisi altistuksesta, saattaisin levittää tautia tietämättäni ympäriinsä. Nyt tiedän varoa ja tarkkailla oloani.

Millä tavalla siis turha?

En ole tuo jolta kysyt mutta vastaan kuitenkin.

Koko kevään meidän kaikkien on ollut tarkoitus vältellä toisiamme, jos siis olet ollut selvillä ohjeista.

Koko ajan kaikkien on pitänyt varoa toisia ihmisiä, pitää turvaväliä, välttää riskiryhmiä jne.

Meille on koko kevään toitotettu että tarkkailkaa oloa ja menkää testiin jos on oireita. Etkö siis ole muuten tässä kevään aikana tarkkaillut oloasi koronaoireiden varalta?

Mikä siis muuttuu, jos joku puhelimen sovellus hälyttää??

Sinulle tämä ilmeisesti tulee yllätyksenä mutta meitä on täällä koko joukko ihmisiä joiden on pakko esimerkiksi kulkea julkisilla töihin tai muuten asettaa itsensä alttiiksi tartunnalle enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Oireiden tarkkailusta pelkästään ei ole hyötyä kun saatan tartuttaa ennen oireiden puhkeamista tai oireta ei tule ollenkaan. 

Kun vilkku hälyttää niin otan yhteyttä terveydenhuoltoon ja minut laitetaan karanteeniin, enkä tietämättäni altista muita matkustajia.

Eli paljon muuttuu, ihan oleellisesti. Selkiskö?

Laitetaanko karanteeniin? Luepa vilkun ohjeet uudestaan. Kaikki selvittely jää sinulle, työnantajan kanssa neuvottelu, kuka maksaa palkan jos haluat jäädä kotiin jne.

Vierailija
650/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työnantaja (suuri pk-seudun sairaala) ohjeistaa, että se on suljettava työpäivän ajaksi. Liian vaivalloista aina 2 kertaa päivässä muistaa ronklata appi päälle ja pois. En muutenkaan kulje joukkoliikennevälineillä (aina pyörällä tai omalla autolla) enkä oikeastaan käy missään työn ulkopuolella niin, että olisin kontaktissa muihin ihmisiin yli 15 min ajan, paitsi sellaisiin läheisiin, joilta kuulen tartunnasta suoraan. Sitäpaitsi työnantajan mukaan jos vilkku hälyttäisi, töitä jatketaan ihan entiseen tapaan, maski päällä kuten aina. Vasta jos tulisi oireita pitäisi mennä testiin, kuten muutenkin pitäisi. Minulle ei siis olisi apin käytöstä kuin vaivaa, ei mitään hyötyä.

Juurikin näin!

Vierailija
651/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 41 ilmoitusta tullut!

Vierailija
652/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kun ei löydy instagramia, snapchatia jne. hype sovelluksia joilla ei ole käyttöä. Pidän puhelimessani pelkästään sovelluksia joita käytän.

Vierailija
653/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo asentamassa, mutta huomasin, että bluetooth pitäisi olla päällä jatkuvasti ihmisten ilmoilla. Ei kiitos, tietoturvariski.

Vierailija
654/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluksen ajatus on, että se ilmoittaa käyttäjälle, jos on ollut koronaan sairastuneen lähettyvillä. Tieto siis tulee jälkikäteen, eikä heti koronaa sairaatavan lähettyvillä, koska koronaan sairastunut todetaan vasta testeistä kantajaksi.

Itse en ole ladannut, enkä lataa, sillä suositukset maskeista ja käsihygieniasta ja etäisyyksistä.

Vierailija
655/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa.

Vierailija
656/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tarttuu vain hysteerikot.

Vierailija
657/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tykkää pitää sinihammasta ja sijaintia päällä koko ajan liikkuessani puhelimen kanssa.

Vierailija
658/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en semmoista vakoilevaa akkkusyöppöä käytä

Vierailija
659/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun käyn vain Alepassa kuin kissa kuumassa uunissa

ja naamioituneena sekä desinfioituneena:))).

Ja se Coronavilkku kai vaatisi 15 minuutin altistumisen:(

Vierailija
660/1016 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kironavilkkua vielä, kun en liiku missään muualla kuin lähimetsässä :D olen kotosalla pienen vauvan kanssa.