Mikä on syy sille, ettei älypuhelimessasi ole Koronavilkku-sovellus?
Kommentit (1016)
Olen ladannut koronavilkun.
Mikä muuttuu jos saan tiedon altistumisesta: tehostan maskin käyttöä, en vieraile vanhemmillani ennen kuin itämisaika on ohi, tarkkailen aktiivisemmin etäisyyksiä muihin, otan lapsen herkemmin päiväkodista kotiin jos nenä vuotaa.
Ja sit pari faktantarkistusta:
Altistumisilmoitusten määrää ei tallenna mihinkään vaan tieto jaetaan puhelinten kesken, täten vilkutusten määrää ei tiedä kukaan.
Sen sijaan voidaan tietää montako pääavainta terveydenhuollosta on potilaille annettu.
Softa ei tallenna käyttäjän puhelinnumeroa, se tallennetaan vasta jos tartunta on varmistettu.
Sovellus ei käytä sijaintitietoja.
Tiedot poistetaan automaattisesti 21pv jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden ikäiseen iPhoneen ei saa päivitettyä uusinta käyttistä, jonka sovellus vaatii. Ei ole aikeissa ostaa uutta puhelinta.[/
Juuri tämä. Minulla vuoden vanha työpuhelin, eikä edes halvinta mallia. En saa päivitettyä käyttistä. Vaikea uskoa, että olisin ainoa tämän ongelman kanssa. Muuten olen ollut tunnollinen ja noudattanut ohjeita, mutta tämä saa olla kun tällaisen paskan vilkun suunnittelivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ladata sovelluksen sijasta itselleni hyvää mieltä ja positiivisuutta enkä lisätä korona ahdistusta, kokoajan saa pelätä milloin se piippaa.
Voit saada tartunnan ilman koronavilkkuakin. Silloin et vain osaa epäillä sitä ennen kuin vasta oireista lähtien. Mutta jos muiden suojeleminen ei ole tärkeää, niin ei sitten.
Älä syyllistä muita, huolehdi vain omista asioistasi! Ikävää käytöstä.
En syyllistä muita, vaan pidän huolta muista. Siksi ilmoitan koronavilkulla altistuneille mahdollisesta tartunnasta mahdollisimman ajoissa. Ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta muiden hyvinvointi ja taudin leviämisen estäminen, mutta minua kiinnostaa.
Sinua kiinnostaa lähinnä muiden ihmisten toimien valvominen ja kontrollointi.
Ketä minä valvon ja kontrolloin? Sinun toimintaasi ehkä olisikin syytä valvoa, koska vaikutat juuri sellaiselta joka levittää tartuntaa muista piittaamatta ja väheksyt muiden yritystä estää syntymästä turhia tartuntaketjuja.
Miten sinut on aivopesty pelkäämään näin paljon? Kehtaat vielä syyllistää niitä, joiden aivot toimivat normaalilla tavalla.
Onko se aivopesua jos ihminen haluaa vain pysyä terveenä? Tekee Suomen taloustilanteellekin hyvää kun tartuntamäärät pysyvät maltillisina eikä tarvitse sulkea kaikkea kuten keväällä. Ihan normaalilla tavalla aivoni toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth, pidän päällä vain tiedonsiirtojen ajan. Eli ei toimisi. Työpuhelimeen oisin laittanut, mut liian vanha käyttis. Joten se siitä.
Ja sitähän ei missään nimessä voi laittaa päälle esim yhteisen hyvän vuoksi käyttäessäsi sovellusta? Sillä koska et muutenkaan käytä sitä niin et esim voi koskaan ostaa Bluetooth kuulokkeita koska nekin toimisi cain tiedonsiirron aikana... Harmi.
Älkää painostako ihmisiä, on jokaisen oma asia mitä lataa omaan puhelimeensa. Kaupassakin joku puoli tuttu tulee kysymään tämän lataamisesta, ihmettelen tällaista urkkimista.
Minulta on muutama tuttu tiedustellut, ammattini vuoksi, mitä mieltä olen koronavilkusta ja kannattaako se ladata. Olen kaikille vastannut että ei kannata.
Jokainen jonka kanssa olen keskustellut, on ollut yhtä mieltä siitä että koko idea on järjetön. Tartunta vältetään aivan muilla keinoin kuin heilumalla milloin missäkin väkijoukossa josta sitten saattaa saada tiedon että olet altistunut.
Lisäksi ohjelma on todella epämääräinen hässäkkä. Hiljattain oli lehdissä juttua että suomalainen versio ei tietyissä puhelimissa toiminut, mutta sen sai toimimaan lataamalla saksalaisten version. Melko outoa..
Putkiasentajako olet vai kukkakauppias? Viestistäsi ei ainakaan nimittäin voi päätellä että olisit missään erityisessä asiantuntija-asemassa koronavilkkuun edes kaukaisesti liittyen.
Ei kai tosissasi kuvittele että tällä forumilla joku oikeasti kertoo osaamisestaan tai esittää jonkun cv:n?
Sanotaan nyt kuitenkin näin, kompetenssia koronavilkun arvioimiseen minulla riittää varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth, pidän päällä vain tiedonsiirtojen ajan. Eli ei toimisi. Työpuhelimeen oisin laittanut, mut liian vanha käyttis. Joten se siitä.
Ja sitähän ei missään nimessä voi laittaa päälle esim yhteisen hyvän vuoksi käyttäessäsi sovellusta? Sillä koska et muutenkaan käytä sitä niin et esim voi koskaan ostaa Bluetooth kuulokkeita koska nekin toimisi cain tiedonsiirron aikana... Harmi.
Älkää painostako ihmisiä, on jokaisen oma asia mitä lataa omaan puhelimeensa. Kaupassakin joku puoli tuttu tulee kysymään tämän lataamisesta, ihmettelen tällaista urkkimista.
Minulta on muutama tuttu tiedustellut, ammattini vuoksi, mitä mieltä olen koronavilkusta ja kannattaako se ladata. Olen kaikille vastannut että ei kannata.
Jokainen jonka kanssa olen keskustellut, on ollut yhtä mieltä siitä että koko idea on järjetön. Tartunta vältetään aivan muilla keinoin kuin heilumalla milloin missäkin väkijoukossa josta sitten saattaa saada tiedon että olet altistunut.
Lisäksi ohjelma on todella epämääräinen hässäkkä. Hiljattain oli lehdissä juttua että suomalainen versio ei tietyissä puhelimissa toiminut, mutta sen sai toimimaan lataamalla saksalaisten version. Melko outoa..
Nyt on löydetty likavesistä koronaa niillä paikkakunnilla, joilla ei ole ollut yhtään tartuntaa. Tarkoittaa sitä, että suuri osa suomalaisista on sairastanut jo koronan täysin tietämättään. Täysin oireettomana. Ehkä jopa kolme kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vasta 41 ilmoitusta tullut!
Ja entäs ne kaikki oireettomana sairastaneet!? Turha sovellus. Hysterian lietsontaa.
Viisi vuotta vanhaan iPhoneen ei käy Koronavilkku. En osta uutta, etenkään kun vilkku näyttää altistuksen jälkijättöisesti 2 viikon viipeellä. Ei hyödytä mitään.
en osaa asentaa
en osaa käyttää
muutkaan eivät sitä käytä -> se ei siis toimikaan kattavasti
jos jollakin on korona, se ei laita sitä kännykkään, ettei leimaudu
antaa valheellisen turvallisuuden tunteen
1. Sovellus tekee ihmisen vainoharhaiseksi, kun tulee ilmoitus altistumisesta.
2. Jatkuva bluetoothin päällä olo syö akkua naurettavan paljon.
3. Liikun hyvin vähän oman kylän ulkopuolella. Toki koronaa täälläkin olla voi.
4. Aina löytyy joku ihmehiipparinörttihakkeri, joka jollain tavalla saa ihmisen tietoja käsiinsä tällaisten avulla. Vaikka tiedän miten sovellus toimii, niin kyllä ne asiansa osaavat pystyvät kalastelemaan tietoja silti.
5. Haluan elämän pyörivän jonkun muun, kuin jatkuvan korona sitä ja korona tätä asioiden ympärillä.
Koronan on jo sairastanut moni oireettomana, luultavasti minä itsekin ja ehkä jopa muutaman kerrankin. Ei se koronavilkku olisi ketään siis pelastanut miltään. Mutta se, että pesen käsiäni enkä tunge ihmisten viereen saattaa ehkäsitä minua levittämästä oireetonta koronaa muihin.
Korona on sairaus, joka iskee vakavasti ylipainoisiin ja hyvin vanhoihin /heikkoihin, joihin iskee helposti tavallinenkin keuhkokuume. Tällaisia viruksia on ollut aina ja tulee olemaankin. Elämä ja kuolema on pari, jota ei voi erottaa edes koronavilkulla.
Miksei ole itsemurhavilkkua tai syöpävilkkua, miksi vain koronavirukseen kiinnitetään näin paljon huomiota? Eivätkö muut sairaudet, sekä fyysiset ja psyykkiset ole noin miljoona kertaa tuhoisampia Suomelle?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on löydetty likavesistä koronaa niillä paikkakunnilla, joilla ei ole ollut yhtään tartuntaa. Tarkoittaa sitä, että suuri osa suomalaisista on sairastanut jo koronan täysin tietämättään. Täysin oireettomana. Ehkä jopa kolme kertaa.
Onhan se hyvä hysterisoida asiasta joka ei vaikuta mitenkään elämääsi. Kuinkahan moni hysteerisesti koronaa pelkäävistäkin on jo sairastanut sen aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole itsemurhavilkkua tai syöpävilkkua, miksi vain koronavirukseen kiinnitetään näin paljon huomiota? Eivätkö muut sairaudet, sekä fyysiset ja psyykkiset ole noin miljoona kertaa tuhoisampia Suomelle?!
Selvitä vaikka googlesta, mitä tarkoittaa pandemia, ja mitä se voisi pahimmillaan aiheuttaa kansantetveydelle ja lopunkaikkiaan kansantaloudelle.
Syöpä ei ole pandemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä hysterisoida asiasta joka ei vaikuta mitenkään elämääsi. Kuinkahan moni hysteerisesti koronaa pelkäävistäkin on jo sairastanut sen aikoja sitten.
Eo olisi ikinä uskonut että Suomessa aletaan hysteerisiksi. Mutta kaikki on näköjään mahdollista.
Ruotsin linja oli taas kerran oikea. Koronalta ei voida suojautua, vaan se pitää sairastaa.
Olen sen ikäinen, että olen elänyt jo monet pandemiat, jotka ovat tulleet ja menneet. Tällaista hysteriaa ei ole aiemmin ollut.
Sovelluksesta ei ole mitään hyötyä ellei esim. käytä julkisia. Edes ruokakaupassa ei voi tartunnan ehdot täyttyä sovelluksessa.
En ole ladannut, koska koronavilkku ei estä tartuntoja. Eikä ole selvää, mitä pitää tehdä, jos tulee hälytys altistumisesta: onko jäätävä eristyksiin, pääseekö testeihin, tms. Ihan turha väline.
Ihan sen takia, että siitä ei ole mitään hyötyä!
Sovellus ilmoittaa, että olen ollut samassa paikassa kuin koronaan sairastunut. Tämä tieto ei aiheuta minussa mitään muutosta käyttäytymiseeni.
Miksi menisin johonkin omaehtoiseen karanteeniin vain sen takia, että jollakin jossakin lähellä sattui olemaan korona? Suomessa on suurin osa kansalaisista sellasia joilla ei tuota sovellusta ole ja heilläkin voi olla korona. Heistähän ei mitään tietoa tule. Osaan ilman sovellustakin tarkkailla vointiani ja hakeutua testiin jos koen sen tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
en osaa asentaa
en osaa käyttää
muutkaan eivät sitä käytä -> se ei siis toimikaan kattavasti
jos jollakin on korona, se ei laita sitä kännykkään, ettei leimaudu
antaa valheellisen turvallisuuden tunteen
Tuo valheellinen turvallisuudentunne on pahin. Oikeasti tästäkin maasta löytyy paljon tosi yksinkertaisia ihmisiä, jotka lataa tämän sovelluksen ja sitten ajattelee, että nyt voi elää kuten ennenkin, ellei tämä sovellus piippaa, diipadaapaa ja sitä rataa.
Ei varmasti hillitse tartuntoja, vaan pelkästään pahentaa niitä, eikä altistuminen tarkoita että olisi korona, joten osa näistä välkyistä ei edes altistumisesta kuultuaan tee yhtään mitään erikoista, muuta, kuin tarkkailee tuleeko oireita.
Eli mikä hyöty?
Kironavilkku, haha, huomaa että oon univajeinen tuore äiti :D jepjep.