Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla ollut korona

Vierailija
01.09.2020 |

Oireet joo on yksilölliset, mutta kiinnostaa silti oireet. Oletko erottanut korona olon tavallisesta flunssasta?

Kommentit (362)

Vierailija
321/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä maskia tai oikeastaan FFP:tä kannattaisi aina vaan käyttää, jos on sellaisissa paikoissa, joissa on ihmisä enemmän. Kuten kaupoissa. Mieheni on käyttänyt aina maskia, paitsi nyt lauantaina eräissä juhlissa päivällä, kun ei käyttänyt FFP:tä. Ja nyt saikin sitten jonkun pöpön. Saattaa olla koronaakin. Hengityssuojaimen kanssa on aina säästynyt erilaisilta flunssapöpöiltä. Joten sen voi todeta, että FFP:llä itsensä suojaamalla ja käsihygienian muistamalla suojaa itsensä siltä inhottavalta koronaltakin. Se on nyt todettu ja testattu koko tämän korona-ajan. Sanokaa mitä sanotte ja ajatelkaa mitä ajattelette.

Vierailija
322/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita, tuli ilmi sattumalöydöksenä ollessani jo sairaalassa menossa leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä ne ihmisten maskit ja FFP:t? Kyllä kannattaisi ihmisten ilmoilla niitä vielä käyttää. Turhaa myös katsoa kuin kummajaista niitä, jotka niitä edelleenkin käyttävät.

Vierailija
324/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FFP2 kirjoitti:

Niin, sitä maskia tai oikeastaan FFP:tä kannattaisi aina vaan käyttää, jos on sellaisissa paikoissa, joissa on ihmisä enemmän. Kuten kaupoissa. Mieheni on käyttänyt aina maskia, paitsi nyt lauantaina eräissä juhlissa päivällä, kun ei käyttänyt FFP:tä. Ja nyt saikin sitten jonkun pöpön. Saattaa olla koronaakin. Hengityssuojaimen kanssa on aina säästynyt erilaisilta flunssapöpöiltä. Joten sen voi todeta, että FFP:llä itsensä suojaamalla ja käsihygienian muistamalla suojaa itsensä siltä inhottavalta koronaltakin. Se on nyt todettu ja testattu koko tämän korona-ajan. Sanokaa mitä sanotte ja ajatelkaa mitä ajattelette.

Ei teitä yhtään pelota se, miten kaikki vastustuskykynne on haihtunut taivaan tuuliin? Miten aiotte selvitä influenssakausista ja muista jos vastustuskyky on nolla?

Vierailija
325/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SC2 kirjoitti:

Tämä oli hyvä kysymys sairastaneille ja varmasti monia kiinnostava ja askarruttava.

Silmiinpistävää on kuitenkin kun näkee 'pääsin itse vähällä'. Korona ei ole mikään yhden kerran juttu, vaan sen voi saada uudestaan.

Juuri todettiin geenitesteillä virallisesti, että on varmistettuja uusintatartuntoja jo todettu.

Nähtäväksi jää liten korona kohtelee uusintatartunnan saavia. Suomessakin niitä ruvetaan uutisoimaan varmaan ennen vuoden loppua.

Korona on paras sparraaja soluvasteisen immuniteetin muodustumiseen.

Vierailija
326/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FFP2 kirjoitti:

Ei teitä yhtään pelota se, miten kaikki vastustuskykynne on haihtunut taivaan tuuliin? Miten aiotte selvitä influenssakausista ja muista jos vastustuskyky on nolla?

Tottakai se mietityttää ainaki minua. Toisaalta on kai sullekin selvää, ettei immuniteetti tule vain julkisilla paikoilla kohdatuista viruksista vaan myös luonnon mikrobeille altistumisista ja vastaavista. Me ulkoillaan metsässä ja altistutaan tietysti perheenjäsenille ja muille läheisille.

Meille terveyden takia riskiryhmään kuuluville, joille korona voi tarkoittaa hengenmenoa, on kuitenkin ehkä pienempi paha olla vähemmän vastutuskykyinen joillekin flunssille kuin saada korona.

Ihan en ymmärrä, miksi tätä on niin vaikea ymmärtää, se että me riskiryhmäläiset käytetään edelleen maskia, vähentää sairaanhoidon kuormitusta ja pitää meidät hengissä, miksi se terveitä ja maskia käyttämättömiä häiritsee?

ps. Kun on se ffp-maski julkisilla paikoilla ja ihmisjoukoissa, ei se influenssakaan tartu, joten tässä kohtaa se vastustuskyky tai sen puute ei niin vaikuta.

Vierailija
327/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kummallinen tötterö olo, tuntui etten osaa mitään eikä pää toimi

Korkea syke monta viikkoa koronan jälkeen

Tajuton väsymys jatkui pari viikkoa

Kuukautiset tuli ensimmäisen kerran kolmeen vuoteen eikä ole taas sittemmin näkynyt

Jäsensärky

Mulla ei ollut kuumetta tai pahemmin flunssaakaan. Ääni oli pois muutaman päivän.

Vierailija
328/362 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sairastui pääsiäisen aikoihin ensin ja selvisi muutaman päivän kuumeella sekä huonolla ololla. Itse oli kipeänä ainakin kaksi viikkoa. Pahimpina päivinä oksentelin ja ripuloin sen lisäksi, että oli kuumetta ja joka paikkaa särki. Yskä jäi ja nivelsärky.

Kotitestit tehtiin, mutta ei niitäkään olisi tarvittu sen tietämiseen, että sairastuneelta tuttavalta se tartunta tuli. Ei vaan kertonut etukäteen ennen tapaamista.

Nyt olen jo kyennyt käymään lyhyillä kävelylenkeillä. En oikein jaksa riemuita mahdollisesta soluvasteisesta immuniteetista, kun ei siitä ole mitään takeita. Polviin koskee ja väsyttää.

Tämmöinen pikku nuha täällä.

Vierailija
329/362 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään enää hävinnyt haju ja makuaistia kun on sairastanut uusimman muunnoksen?

Vierailija
330/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
331/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään enää hävinnyt haju ja makuaistia kun on sairastanut uusimman muunnoksen?

En tiedä, mikä muunnos oli, mutta minulta hävisi maku- ja hajuaisti, kun sairastuin 28.5.

Eilen huomasin, että kahvi tuoksuu, mutta maistuu palaneelle. Tänään 9.5. haistoin kielon. Tein testin ja negaa näytti, maanantaina vielä oli positiivinen.

Vierailija
332/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollu k-jutskaa koska en ottanut k-piikkejä. Tutut jotka otti ovat sairasteleet siitä asti jos kuka mitäkin. Yksi kuoli äkisteen ja yksi on parhaillaan sädehoidossa.

Vierailija
333/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edelleenkään tarttunut, en kyllä usko edes koko tautiin.

Vierailija
334/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edelleenkään tarttunut, en kyllä usko edes koko tautiin.

En minäkään uskonut, kunnes sairastuin 2 viikkoa sitten. 😨

Vierailija
335/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erottanut. Tavallinen flunssa ei nosta minulla kuumetta. Koronassa nousi kuume.

Influenssassa taas on kova kurkkukipu, sitä koronassa ei ollut.

Koronaan liittyi voimakasta oksentamista ensimmäisen vuorokauden aikana. Paljon pahempaa kuin vatsataudissa.

Eli kyllä tuo korona oli erilainen tauti kuin tavallinen flunssa tai influenssa. Vaikeusasteikolla asettautuu noiden kahden väliin, eli tavallista flunssaa pahempi, mutta influenssaa lievempi.

Vierailija
336/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet erotti tavan nuhasta, rikki revitty tunne keuhkoputkessa onneksi vain yksi yö pientä kuumetta, viikon kotitesti näytti positiivista. Neljä korona rokotetta otettu.

Vierailija
337/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erottanut. Tavallinen flunssa ei nosta minulla kuumetta. Koronassa nousi kuume.

Influenssassa taas on kova kurkkukipu, sitä koronassa ei ollut.

Koronaan liittyi voimakasta oksentamista ensimmäisen vuorokauden aikana. Paljon pahempaa kuin vatsataudissa.

Eli kyllä tuo korona oli erilainen tauti kuin tavallinen flunssa tai influenssa. Vaikeusasteikolla asettautuu noiden kahden väliin, eli tavallista flunssaa pahempi, mutta influenssaa lievempi.

Minulla taas kurkkukipu oli inhottavin oire, kuumetta oli muutamana päivänä, kesti muistaakseni jotain 10-12 päivää, vuosi sitten.

Vierailija
338/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oikeastaan selkein ero koronan ja tavallisen flunssan/influenssan välillä oli se, että koronan jälkeen hengitys jäi pinnalliseksi. Siitä seurasi, että väsyin jo hyvinkin lyhyessä rasituksessa. Minun piti siis opetella syvähengitys uudestaan.

Vierailija
339/362 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona näköjään iskee niihin jotka otti, ja tulee jatkossakin ottamaan piikit. Piikittömät ovat päässy vähemmillä sairasteluilla ja äkkikuolemilla.

Vierailija
340/362 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni tuli viime maaliskuussa ilmeisesti lounasravintolasta jossa oli yskivä perhe, etäisyyttä monta metriä

ja käytin maskia kun hain ruokaa buffetista. Oireet alkoivat 2 päivän päästä, väsymystä, kurkun karheutta ja polttelua sekä hiukan kuivaa yskää. Oireet olivat ohi 3 päivässä. Olin ottanut 4 rokotetta, viimeisimmän kuukausi aiemmin. Ei ollut siis vaikea onneksi.