Te joilla on tietokoneessa Windows 8, osaatteko käyttää sujuvasti?
Itse sain läppärin muutama viikko sitten varustettuna kyseisellä käyttiksellä, ja kylläpä on kankeakäyttöinen :( Ruutuja avautuu sun mistä nurkasta, ja ihan kuin kaikki olisi hanurista....Ei ihme jos Macit on suosittuja.
Käytyy varmaan mennä johonkin Windows-kurssille.
Kommentit (18)
Nyt alkaa sujumaan, kun olen käyttänyt noin 3,5 kuukautta, mutta edelleen olen sitä mieltä, että tämä on hankalakäyttöinen. Mulla oli edellisessä koneessa Vista, ja kaikkine ongelmineenkin se oli paljon johdonmukaisempi ja käyttökelpoisempi kuin tämä.
Jostain luin uutisen, että seuraavaan versioon oltaisiin palauttamassa windows-näppäin. Se olisi huima parannus.
Joo, meni kai siinä puoli tuntia opetellessa. Eihän siitä tiiliskivinäkymästä mitään hyötyä ole, vaan onneksi siellä on se tuttu työpöytänäkymä ja siihenkin kuulemma saa sen Käynnistä -nappulan, jos tuntuu ettei ilman sitä tule toimeen.
Mitäs otatte (8) sellasen.
Se vaan on niin tyhmää.
Osta 7:lla. Saa niitä.
MS:n joka toinen tuote on huono. Se on joku mooren lain kolmas pykälä.
Mullon iso Asus jossa win8. Kun vähän säädin pikakomentoja niin tän kanssa pärjää, mutta käytän 99% tuota työpöytä-näkymää, en sitä 8-ruudukkoa mikä tabeissa ja puhelimissa on. Tykkäsin win7-käyttiksestä enemmän.
Windows 8 on tehty kosketusnäyttökäyttöä varten, ja sen kyllä huomaa. Onhan se näppärää, kun osoitinta siirtämällä saa valikon näkyviin, mutta entäpä, kun tarkoitus olikin klikata jotakin sieltä nurkasta eikä ottaa valikkoa esiin? Käynnistä-toiminnon tosiaan saa asennettua, Google auttaa löytämään maksullisia ja maksuttomia vaihtoehtoja, mutta onhan se huononnus, kun merkittävä osa käyttäjistä pitää sen puuttumista ongelmana.
Kyllähän tätä oppii käyttämään, ja työpöytävalikkoa minäkin käytän, mutta en ole löytänyt täältä vielä yhtään sellaista ominaisuutta, joka olisi parempi, kuin vanhan käyttikseni. Lähtökohtaisesti kuitenkin uuden pitäisi olla vanhaa parempi, ja minun vanhani oli sentään kuuden vuoden takaa.
4
Paska mikä paska.
Ei ole useamman kuukauden jälkeenkään pelittänyt kunnolla. Ja joka päivityksen jälkeen jotakin ongelmia, joita saa ratkoa tuntikausia.
En osaa käyttää, odotan seuraavaa käyttistä. Työkoneella ubuntu mutta en oo varma miten se pyörittää kaikkia netflixejä yms (nii kun en voi siellä töissä kokeilla..) niin koitan sopeutua tähän.
Huvittavinta minun kohdallani on ollut, että en ensin löytänyt, mistä tämä suljetaan. Etsin ohjeen, ja siellä kerrottiin win8-koneen vievän niin vähän virtaa, ettei sitä välttämättä tarvitse sulkea. Kuitenkin aina, jos käytän konetta pitkään putkeen, se alkaa tiltata. Kuvakkeet muuttuvat toisiksi, kansiot aukeavat, mutta kansion sisältö ei näy jne. On siis pakko sulkea, että voin jatkaa käyttämistä.
Muuten, miten ohjelmia suljetaan tässä, vai jäävätkö ne aina auki taustalle?
puoli vuotta käyttänyt tätä ja tosiaan ihan paska, edes nörtti ystäväni oli hämillään tämän kanssa. ostin kun oli halpa kone joka sillä hetkellä oli pakko saada. virheen tein
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:12"]
[/quote]
Ainakin niin pystyy sulkemaan taustalla olevan ohjelman, että vie nuolen vasempaan ylänurkkaan, klikkaa hiiren oikealla näppäimellä kyseistä ohjelmaa ja valitsee "sulje".
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 14:12"]
[/quote]
Ainakin niin pystyy sulkemaan taustalla olevan ohjelman, että vie nuolen vasempaan ylänurkkaan, klikkaa hiiren oikealla näppäimellä kyseistä ohjelmaa ja valitsee "sulje".
[/quote]
Kiitos!
Meillä ollut kasi pari kuukautta ja onhan tämä aika paljon tönkömpi kuin vanha versio. Kun aluksi oppi käyttämään perustoiminnot, niin kyllä tämän kanssa pärjää. Käyttö kuitenkin näin kotona rajoittuu pitkälti nettisurffailuun ja kuvien tallentamiseen. Eri asia, jos työhommat pitäis tällä hoitaa, joutuis opettelemaan oikein kunnolla kaikki kommervenkit.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 13:47"]
Nyt alkaa sujumaan, kun olen käyttänyt noin 3,5 kuukautta, mutta edelleen olen sitä mieltä, että tämä on hankalakäyttöinen. Mulla oli edellisessä koneessa Vista, ja kaikkine ongelmineenkin se oli paljon johdonmukaisempi ja käyttökelpoisempi kuin tämä.
Jostain luin uutisen, että seuraavaan versioon oltaisiin palauttamassa windows-näppäin. Se olisi huima parannus.
[/quote]Onhan siinä se näppäin millä pääsee työpöydälle
Joo.. eipä tällainen atk-uuno oikein tätä handlaa.. en käytä juurikaan metro-näkymää, työpöydältä löytyy kaikki mitä tarvin. Ärsyttää noi kulmista ponnahtavat ruudut. Ja valokuvat, miksi niiden pitää ponnahtaa tuonne metroon, jos klikkaan isommaksi... Ja sitä jatkuvaa päivittämistä, hohhoijakkaa....
No en osaa, kuukausi sitten vaihdoin koneen ja tää on ihan perseestä. Tosi vaikea ja typerä logiikka. Kuvakkeita on siellä täällä ja hommat avautuu ihan ihmeellisesti. En tykkää. Edellisessä koneessa oli siis Windows 7.