Vastaapa oikeasti rehellisesti sinä joka meikkaan joka päivä töihin: nautitko siitä vai meikkaatko koska koet että on pakko?
Kommentit (39)
Typerät vastausvaihtoehdot. En koe, että olisi pakko, mutta en suoranaisesti nauti meikkaamisesta sen enempää kuin vaikka vaatteiden päälle pukemisesta. Näen asian niin, että meikki on nopea (minulla menee 5 min) keino vaikuttaa omaan ulkoiseen olemukseen suotuisasti. Meikki tekee huolitellun näköiseksi, ja esimerkiksi väsymyksen merkit saa meikillä piiloon. Meikki on osa työminääni samalla tavalla kuin vapaa-ajan vaatteita siistimpi pukeutuminen.
En varsinaisesti nauti meikkaamisesta, mutta se vie aikaa alle 5 minuuttia ja saa paljon nätimmän ja itsevarmemman olon. Miksi en siis meikkaisi?
Vertaisin vaikka liikuntaan. Parasta on usein sen jälkeen oleva tunne.
Meikkaan etten näyttäisi aivan petolinnunperseeltä
Omaksi iloksi lähinnä, mutta jotenkin ne silmät on kirkkaammat kun laittaa ripsaria ja luomiväriä, värivoide antaa iholle väriä eikä iho näytä niin kalpeelta. Ja joo-o, nautin siitä myös.
Joskus meikkaan, joskus en, joskus se on on kivaa laittaa vähän meikkiä, joskus taas en jaksa, viitsi ja ehdi laittaa. Ihan sama se on minulle ja itsevarmuudessani ei ole mitään eroa onko minulla meikkiä vai ei. Hampaat pesen aina ennen lähtöä ja iloisesti hymyilen joka tapauksessa. N46
Sama meikki vapaalla ja töissä. Sävyttävä päivävoide, ripsiväri ja kulmaväri. Joskus poskipunaa. Meikkaan niin vaikken menisi mihinkään. Kivempi näky peilissä. Ehkä olisi eri asia jos ei olisi niin vaalea karvoitus.
Juhliin voi jo vähän enemmän nähdä vaivaa.
Ei kumpikaan. Töissä istun omassa huoneessani 90 % päivästä näkemättä juuri ketään, mikään pakko ei olisi todellakaan. En myöskään nauti meikkaamisesta muuta kuin viihteelle lähtiessä, jolloin koko tällinki. Aamuisin laitan ripsaria ja vähän väriä kulmiin, peitepuikkoa pariin kohtaan, that's it.
Taasko tämä aihe!?!?
Ketjun aloittaja on ennenkin aloittanut samasta aiheesta ketjun. Aihe tuntuu olevan sinulle pakkomielle
Tykkään meikata, kiva huomata miten kaunistuu. Ainut ikävä kohta on silmien rajaaminen, harvemmin onnistun rajaamaan tismalleen samalla tavalla, mutta onhan niissä silmissäkin eroa.
Päivinä jolloin en veikkaa on koko päivän jotenkin nuupahtanut olo. 
Todellakin meikkaan. En kestä sitä kun ihmiset tuijottaa huonoa ihoa.
Muiden odotusten täyttäminen lähtee omasta itsestä, ainakin länsimaissa, vaikka asiasta postaileva koittaakin sävyttää tämän(kin) miesten niskaan. Eläkää vaan rohkeasti oman näköistä elämää sukupuolesta riippumatta.
Tällä hetkellä selvästi suurempi osa kokee että on pakko. Säälittävää! Kuka sen pakon asettaa? Saako työpaikasta kenkää jos sinne ilmestyisi naturellina?
Ap
Mulla on kasvoissa arpi jonka haluan peittää. Samalla sitten laitan silmiin rajaukset ja ripsariakin. Eli enimmäkseen pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä selvästi suurempi osa kokee että on pakko. Säälittävää! Kuka sen pakon asettaa? Saako työpaikasta kenkää jos sinne ilmestyisi naturellina?
Ap
Median ja yhteiskunnan luomat ihanteet ja ulkonäköpaineet naisten ulkonäölle.
Nautin siitä, että näytän huolitellulta ja viehättävältä, en niinkään meikkaamisesta sinänsä. Vaikea ymmärtää, miten tämä meikkaaminen on joillekuille täällä niin vaikea asia. Eilenkin joku aloitti keskustelun siitä, ovatko äidit opettaneet tyttärille meikkaamista. Siitä olisi voinut tulla ihan kiva keskustelu, mutta ei, jotkut ihme ankeuttajat alkoivat siinä paasata meikkaamisen kauheudesta. Kas kun ei sanaa synti käytetty. Meikkaaminen on minulle arkirutiini, kuten siistien työvaatteiden valinta ja pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En jaksa kuunnella työkavereiden kommentteja siitä miten väsyneeltä ja nuhaiselta näytän (krooniset pandat ja rosacea). Ihan sama pidätkö säälittävänä, mutta ihmiset ovat usein huonotapaisia ja jos 1 minuutti meikkausta aamulla estää kommentit niin olen ok asian kanssa.
Ei se mikään pakko ole, missäpä tuollaista olisi lakiin kirjattu? Vähän oudot vaihtoehdot sulla, ap.
Mutta haluan näyttää siistiltä ja mahdollisimman hyvältä. Näin viisikymppisenä on jo aika haaskan näköinen meikkaamattomana.
Kukaan ei meikkaa vain omaksi ilokseen. Paskaa puhuvat. En haluaisi meikata lainkaan, mutta joskus on pakko, yhteiskunta olettaa, että nainen on meikattuna jotenkin edustavampi ja asiantuntevampi.
Mun käsketään lähteä kotiin sairastamaan jos en laita meikkiä. 😆 No nyt ”sairastan” etänä. Etätöissäkin kyllä joskus meikkaan, ihan huvin vuoksi, eihän mua kukaan nää.
Vähän kumpaakin. Mutta enemmän nautin.
Jos lakkaan nauttimasta lopetan meikkaamisen.