Yli 40-vuotiaat: Mitä vaivoja, kremppoja tms sinulla on?
Olen 43v, ei mitään perussairauksia tai iän tuomia juttuja. Fyysisesti olen paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen.
Kommentit (32)
Struuma (edessä todennäköisesti leikkaus, tai lääkitys), refluksitauti ja alkava nivelrikko nilkassa (urheiluvamma). Paino on normaali. Liikun aktiivisesti ja paljon enemmän kuin parikymppisenä, joten väittäisin olevani aika hyvässä fyysisessä kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:07"]
Struuma (edessä todennäköisesti leikkaus, tai lääkitys), refluksitauti ja alkava nivelrikko nilkassa (urheiluvamma). Paino on normaali. Liikun aktiivisesti ja paljon enemmän kuin parikymppisenä, joten väittäisin olevani aika hyvässä fyysisessä kunnossa.
[/quote]
ja ikää tasan 40
40 is new thirty. Ei mutta oikeasti, ihmiset ovat vielä hyvässä kunnossa nelikymppisenä, jos ei ole perussairauksia ja panostavat liikuntaan/ruokavalioon/terveeseen elämäntapaan.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ollut kihta 10v. Ehkä väsyneempi kuin ennen. Ei muuta perusvaivaa. Hyvät tulokset ikäkausitarkastuksestakin juuri sain (40v). Läskiä kun saisi 10kg pois.
Olen mies ja 40. Hampaissa alkaa näkyä, että niitä olisi saanut harjata ja etenkin langata säännöllisemmin. Hiusraja on viime aikoina vetäytynyt kovaa vauhtia, mutta eihän se kyllä mikään kremppa sinänsä ole.
Keskikehonrakentaja (bmi vielä sentään normaali), hiukset valkoiset edestä ja ohenemaan päin vaikka pitkät ovatkin, hampaat hoidetut mutta niissä kulumia ja ienvetäytymiä, niskahartiasärkyä entistä useammin. Iho edelleen hyvä ja rypytön. Allergiaa lukuunottamatta ei mitään lääkittäviä sairauksia. Ikä 47-v.
Ikää 47 v. Ylipainoa jonkin verran, diabetes tablettihoidolla. Vaihdevuosia odotellessa, kuukautiset ehti jo olla 6 kk pois, mutta nyt tulevat taas kuukauden välein.
Polvet vähän renaa.
Ristiselkää vähän vihloo.
Hengästyn helposti.
Alkaahan noita olla.
Eipä vielä mitään, vaikka elämäntavat kaikkea muuta kuin terveelliset, olen alkon suurkuluttaja ja eineksiä ja karkkia mässyttävä läski. Ikää 40 v.
Vielä vuosi sitten olisin retostanut olevani elämäni kunnossa 52-vuotiaana. Niin olinkin. Mutta nyt on todettu työperäinen rasitusvamma olkapäässä. Se valvottaa öisin. En olisi ikinä uskonut että näin käy, koska olen jo 30 vuoden ajan joogannut joka päivä ja luulin sillä pitäväni selkävaivat loitolla niskaa rasittavasta työstäni huolimatta. Keväisin on allergiaa ja verenpaine on normaalin ja hiukan koholla olevan rajoilla. Silmälasit minulla on ollut 22-vuotiaasta asti, joten ikänäkö ei ole varsinaisesti johtanut muutoksiin.
Ei mitään. Olen hyvässä kunnossa, hoikka ja näytän korkeintaan kolmekymppiseltä.
41 v.