Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain palkan vahingossa kaksi kertaa!

Vierailija
31.08.2020 |

Huomasin tänään että minulle on maksettu palkka kahteen kertaan. Eli tupla määrä. Ensimmäinen palkka on tullut eilen yöllä ja toinen viime yönä.

Siirsin toisen palkan nyt pojan tilille niin sittenhän se on pojan rahaa eikä Kela pääse hakemaan sitä takaisin.

Muilla kokemuksia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela jättää seuraavan kelapalkan maksamatta

Vierailija
2/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perii korkoineen takaisin sen. Tai vähentää seuraavasta. Piilottelu ei auta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako kela hyvääkin palkkaa?

Vierailija
4/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Kelako sulle palkan maksaa?

Höpö höpö taas näiden juttujen kanssa.

Vierailija
5/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela hakemaan takaisin? Kelallako sä olet töissä?

Vierailija
6/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo

Vierailija
7/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksettiin aikoinaan 2,00 ylityötunnin sijaan 200 ylityötuntia. Ei mennyt kovin kauaa, kun perivät takaisin. Jos olisin tyhjentänyt tilini, olivat varmaan antaneet potkut ja pistäneet perintään. Vähintäänkin perineet takaisin seuraavista palkoista.

Vierailija
8/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ja näyttää hyvältä.

Mutta tuo kyllä huomataan jossain vaiheessa, kun kirjapito ei täsmää maksajalla.

Ikiomaksi ylimääräistä palkkaa ei siis saa.

Aloituksen yötkin olivat tosi ihmeellisiä, mutte niihän ne tuppaavat näissä porvoolaisissa aloituksissa olemaan.

Vierailija
9/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan lujasti tehneesi työtä kahden edestä. Rahat kuuluvat sinulle.

Vierailija
10/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille maksettiin just jonkun virheen takia palkka kahteen kertaan. Esimieheltä tuli jo edellisenä päivänä viestiä, että tällainen vahinko on käynyt ja mukana oli tilinumero, mihin ylimääräinen palkka piti palauttaa, ja että palkanlaskija laittaa vielä tilipäivänä sähköpostia niille, joita asia koskee.

Vierailija
11/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin vuosia sitten palkatonta lomaa 2kk ja palkanlaskija ei muistanut vaan maksoi palkan. Tämä kuitattiin sitten niin että myöhemmän ajan palkkaa ei sitten maksettukaan. Toisaalta olisi järkevämpää maksaa se pois ja saada palkka oikeana ajankohtana, sillä jos jää puolen vuoden jälkeen työttömäksi tai muulle vapaalle (äitiysloma tms.) niin etuuden suuruus riippuu juuri menneiden kuukausien tuloista. Silloin olisi tietysti paras, että palkanmaksut ajoittuvat oikeille kuukausille ja sille ajalle jolloin sen on oikeasti saanutkin.

Vierailija
12/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, se peritään takaisin joka tapauksessa. Saattaa olla mahdollista maksaa se takaisin osissa, jos sellainen tarjous tulee. Mutta joka tapauksessa sinä joudut sen ylimaksetun summan palauttamaan tavalla tai toisella. Jos se oli KELAn tukia, seuraavia tukia ei vaan makseta, kunnes ao. ylim. maksettu summa on korvattu.

Vierailija
13/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petos ei kannata kirjoitti:

Minulle maksettiin aikoinaan 2,00 ylityötunnin sijaan 200 ylityötuntia. Ei mennyt kovin kauaa, kun perivät takaisin. Jos olisin tyhjentänyt tilini, olivat varmaan antaneet potkut ja pistäneet perintään. Vähintäänkin perineet takaisin seuraavista palkoista.

Apua! Onneksi et tainnut käyttää niitä jo?

Voiko siis olla että Kela ei maksa ensi kuussa palkkaa? Eihän se nyt silleen voi mennä. Ei mulla ole rahaa olla ilman rahaa tai siis että millä hitolla mä sit maksan kaiken. Vuokra on ainut mikä menee suoraan Kelalta

Vierailija
14/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksettiin jokaiselta kolmelta äitiyslomalta liikaa lomarahoja. Kahdella kerralla huomautin ja maksoin liiat takaisin. Kolmannella kerralla pidin hyvänäni. Eivät huomanneet. Kolmas kerta oli toukokuussa 2001 joten tuskin enää huomaavatkaan. 

Vierailija
15/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on ulkoistanut takaisinperinnän nahkaliivejä käyttäville mopoilijoille, tulee nenä kipeeksi siinä sivussa kun hakevat rahat takaisin.

t.Kelakerttu

Vierailija
16/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kirjanpitäjä huomaa virheensä.

Vierailija
17/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maksettiin joskus oman palkkani lisäksi toisen työntekijän palkka (eri summa kuin minulle). Ilmoitin asiasta heti huomattuani esimiehelle ja hän otti yhteyden palkanlaskentaan josta sain ohjeet rahojen palautukseen. Ei olisi tullut mieleenkään salata asiaa, koska tollainen tulee 100% varmuudella ilmi.

Vierailija
18/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petos ei kannata kirjoitti:

Apua! Onneksi et tainnut käyttää niitä jo?

Voiko siis olla että Kela ei maksa ensi kuussa palkkaa? Eihän se nyt silleen voi mennä. Ei mulla ole rahaa olla ilman rahaa tai siis että millä hitolla mä sit maksan kaiken. Vuokra on ainut mikä menee suoraan Kelalta

Hulluilla on hullujen ongelmat.

Vierailija
19/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheellinen suoritus huomataan ennemmin tai myöhemmin. Kun työntekijä huomaa, että on maksettu liikaa vaikkapa pari tonnia, niin ei sitä rahaa kannata pistää haisemaan, vaan suosiolla palauttaa. Työnantajalla on oikeus periä liikaa maksettu palkka takaisin. 

Vierailija
20/40 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuplapalkan kerran, soitin esimiehelle. Hän sanoi vaan että pistä osa säästöön, seuraavaa palkkaa ei tule.