Rauma, Kurikka ja Nurmijärvi rasistikuntia?
Onko niissä paljon persuja päättäjinä?
"Kunnat ottavat vastaan ulkomaisia kiintiöpakolaisia epätasaisesti. Viiden vuoden aikana vain joka neljäs kunta on ottanut kiintiöpakolaisia.
Tiedot käyvät ilmi työ- ja elinkeinoministeriön tilastoista.
Monet pakolaisia vastaanottavat kunnat kärsivät talousvaikeuksista. Muun muassa Kajaanin, Kotkan ja Savonlinnan talous on Kuntaliiton tilastojen mukaan reilusti alijäämäinen.
Vauraista kunnista esimerkiksi Rauma, Kurikka ja Nurmijärvi eivät ole ottaneet kiintiöpakolaisia."
Kommentit (16)
Paikkakunnilla asuu viisasta väkeä, kuten entinen pääministerimme.
Omalla paikkakunnallani noita kulttuurinrikastuttajia asuu ja haittaahan niistä vaan on.
4, Juu, sama täällä. Eivät ryökäleet osaa edes vielä roskapussia roskakatokseen roska-astiaan vaan jättävät oven pieleen harakoiden ja oravien leviteltäviksi. Ketuttaa siivottomuus. Ja keräävätkö roskansa pois? Ei tietenkään, vaan jättävät sen huoltomiesten tehtäväksi.
Aloittaja kuulostaa ikävän ennakkoluuloiselta ja rasistiselta perussuomalaisia kohtaan. Toivottavasti AP ei koskaan muuta mainitsemiinsa kuntiin. En haluaisi tuollaista suvaitsematonta ihmistä naapurikseni, koska hän myrkyttää ilmapiirin.
No Kurikasta on Saarakkalan autoliikkeen poika, sehän on aika korkeassa huudossa persuissa.
Hienoa. Olen synynyt Raumalla ja olen ylpeä nyt myös siitä ettei Rauma ota vastaan pakolaisia. Menisi kaunis kaupunki piloille. Onneksi jossain on vielä viisaitakin. Miksi ottaa pakolaisia hillumaan kaduille ja kerjäämään sossunluukulle? Tekisivät turvapaikan eteen jotain töitäkin.
Kiintiöpakolaisistahan valtio maksaa kunnille rahaa. Siitä syystä esimerkiksi konkurssi-Kotka ottaa heitä innolla vastaan toivoen että ymmärtäisivät sitten valtion rahan loputtua muuttaa esimerkiksi pääkaupunkiseudulle.
Ehkä noi säännöt on muuttuneet vuosien varrella, mutta aiemmin kun valtio maksoi tuosta kunnille, niin kaikki täysin jumalan hylkäämät kunnat otti noita innoissaan. Vähän passiivisemmat luotti siihen, että pakolaiset kyllästyy itse siihen paikkaan parissa kuukaudessa ja muuttavat itse Helsinkiin tai Turkuun. Vähän aktiivisemmat hoiti asian siten, että pakolaista oltiin vastaanottamassa ja sille lyötiin käteen bussiraha Helsinkiin tai Turkuun ja sanovat vieä maksavansa kai vuokratakuutkin, jos se häipyy. Näin noi 'vastaanottajakunnat' sai valtion avustukset ja kaikki kustannukset jäi sitten noiden kahden kaupungin maksettaviksi.
Joo, rahaa maksetaan neljä vuotta, sen jälkeen saa kunta itse elättää pakolaisensa.
Ehkä ne on kuntia joilla ei ole varaa ottaa pöljä
Kurikka on erittäin varakas kunta, ja siitä lehtijutussa puhuttiinkin johon aloituksessa viitataan, eli rahaa olisi mutta ei ole meininkiäkään että pakolaisa otettaisiin.
En tiedä noista muista, mutta Kurikassa on työpaikat tiukassa. Voi olla että kunnassa muetitään sitäkin, että minkälainen tulevaisuus tulijoilla siellä ihan oikeasti olisi. Mielestäni on ihan ehdottoman tärkeää, että on tarjota jotain järkevää tekemistä tulijoille, muuten he jäävät yhteiskunnan ulkopuolelle.
Kurikka naitetaan Jalasjärven tai Seinäjoen kanssa. Jalasjärvi on yksi velkaisimmista kunnista Suomessa ja Seinäjoellakin lomautetaan opettajia ja lastensuojelun työntekijöitä.
Miksi niin monell pakolainen tarkoittaa jotain rikollista parikymppistä miestä?
Meidän pikkukuntaan otettiin juuri kiintiöpakolaisia, 1 kurdiperhe ja 1 afgaaniperhe, en kyllä ihan äkkiä usko niitä perheen vanhempia tai pikkutyttöjä tuleviksi raiskaajiksi. Voi toki olla että perheisiin vielä poikalapsiakin syntyy mutta täällä syntyneet yleensä myös integroituvat hyvin.
Täytyykin pistää mieleen josko muuttais tulevaisuudessa johonkin noista kunnista. Minulle raiskaus- ja rikosvapaa ympäristö on tärkeä.