Kaikki, mitä laitat facebookiin, on sinne laittamisen jälkeen julkista
Kommentit (12)
Mitä väliä? Minun elämäni tiskin kovin montaa kiinnostaa ja kaikki mitä kirjoitan sinne voi mennä kertomaan vaikka Mikkelin torille . En ymmärrä panikoijia.
Mitä sitten?
Lässynlää. on se vaan niin kamalaa jos sinne ylipäänsä jotain kavereille laittaa.
Kuvat on seuraava perkeleestä, hohhoijakkaa. :)
Juu, olen aikuinen ja käsitän että sivultani joku saattaa ottaa jotain puheenaiheeksi kylillä jotain, niinkuin se eroaa siitä että kasvokkain niin tekisin.
Pyhä pamaus. Miksi olet siellä jos et mitään voi julkaista? Minä julkaisen kaikkea mitä keksin, eikä niistä saa kunnianloukkausta tai ei se kuva omalla seinällä olkkarissa ole sen naurettavampi mitä se on Facessa.
Joku raja tuohon sekoiluun, pliis.
Jos sinne kirjoittelee juttuja "vain minä"-asetuksilla. Eiväthän ne ole julkisia. Tosin en ymmärrä miksi joku noin toimisi. Mutta periaatteessa.
No ne voi levitä vaikka asetukset olisivatkin "vain minä", koska tietoturva on aika lapsenkengissä siihen nähden kuinka paljon kaikkea siellä on ja kuinka suurelta määrältä ihmisiä. Kyllä on tiedossa että kaikki mitä sinne laittaa on julkista. Tai ainakin sinne kannattaa laittaa vain sellaisia asioita joiden leviäminen laajalle ei haittaa mitään.
Mutta mitä sitten? Mun kepeät päivitykset ei ole varsinaisesti mitään kaapista kaivettuja luurankoja. Jotakuta tuttua saattaa kiinnostaa sen verran että peukku nousee, laajemmalti yhteiskunnassa noilla jorinoillani tuskin olisi mitään arvoa kellekään.
Mä odotan ekaa oikeudenkäyntiä tuosta JULKISUUDESTA sillä jos laitan yksityisyydessä vain kaverit ja joku kaveri menee ilman lupaani jotain jakamaan niin millähän oikeudella?
Ymmärrän että tätä ei joku nyt tajua, mutta oikeasti siinä on jakaja sen omistajana mitä julkaisee, se on hänen. Ei kaikkien luettavaa jos sitä ei ole laitettu julkiseksi. Tällä minä en käsitä sitäkään miten julkisuuteen on joitain yksityisiä keskusteluja laitettu jakoon, koska jos se ei ole julkinen niin sitä ei ole lupa levittääkään. Mutta tämä kaikki pitää ilmeisesti oikeusasteissa setviä ennenkö jotkut käsittää että kaikki mitä Facessa lukee EI OLE julkista. :D Sitä varten pitäisi olla kaveri, eli hyväksytty ja senkin jälkeen pitäisi ottaa huomioon että jotkut tahtoo vielä erikseen laittaa vain tietyille ihmisille ketjuja näkyviin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:45"]
Heh, kutonen on vissiin vähän pihalla palstan puheenaiheista. :)
[/quote]
Ilmeisesti. Mitäköhän tässä nyt tarttee taas tietää puheenaiheita?
6
Tässä taidetaan nyt viitata tuohon Ruusilan kuvakohuun, jossa eukko postasi fb-profiiliinsa kuvan viattomasta kanssatreenajasta ja pilkkasi tämän asustusta/ulkonäköä. Vastasi nousseeseen kohuun (mm.) ettei muistanutkaan että moni muukin seuraa hänen julkista fb-profiiliaan kuin pelkät kaverit.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:45"]
Mä odotan ekaa oikeudenkäyntiä tuosta JULKISUUDESTA sillä jos laitan yksityisyydessä vain kaverit ja joku kaveri menee ilman lupaani jotain jakamaan niin millähän oikeudella?
Ymmärrän että tätä ei joku nyt tajua, mutta oikeasti siinä on jakaja sen omistajana mitä julkaisee, se on hänen. Ei kaikkien luettavaa jos sitä ei ole laitettu julkiseksi. Tällä minä en käsitä sitäkään miten julkisuuteen on joitain yksityisiä keskusteluja laitettu jakoon, koska jos se ei ole julkinen niin sitä ei ole lupa levittääkään. Mutta tämä kaikki pitää ilmeisesti oikeusasteissa setviä ennenkö jotkut käsittää että kaikki mitä Facessa lukee EI OLE julkista. :D Sitä varten pitäisi olla kaveri, eli hyväksytty ja senkin jälkeen pitäisi ottaa huomioon että jotkut tahtoo vielä erikseen laittaa vain tietyille ihmisille ketjuja näkyviin.
[/quote]
Rauhotu! Monet hyvät jutut facessa päätyy meemin muotoon. Jos sulla on joku suuri taideteos jolla on tekijänoikeudet ym. niin miksi laitat sen sinne faceen kun sen voi kuka tahansa sieltä poimia ja levittää ilmaiseksi? Pölliihän Marimekkokin muilta, face on kuitenkin vähän eri asia, se kun ei ole bisnestä.
Ei välttämättä, jos yksityisyysasetukset on kunnossa ja kaverisi eivät ole kusipäitä. Montakohan kertaa tämä pitää sinulle sanoa?