1600 euroa veronpalautuksia 20 000 euron tuloistani!
Kommentit (57)
Mun tulot 17000e, veronpalautus jotain luokkaa 1100e, en vielä tiedä kun lopullista päätöstä ei ole tullut.
No nyt mä ymmärrän miksi jouduin maksamaan viime vuonna 37k€ veroja. Jonkun se teidänkin siipeily on maksettava.
Olet siis lainannut valtiolle yli vuodeksi lähes kymmenyksen palkastasi. Mieti mitä kaikkea kivaa olisit tuolla tehnyt, kun olisit laskenut veroprosentin oikein.
Eikö se joulukuussa ole vielä kivempi keksiä tuolle summalle käyttöä? Varsinkin 20 000 euron tuloissa?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:05"]
No nyt mä ymmärrän miksi jouduin maksamaan viime vuonna 37k€ veroja. Jonkun se teidänkin siipeily on maksettava.
[/quote]
Kakkosen oma mies kyllä maksaa veroja sunkin edestä, joten don´t worry :) Siksipä mun ei tartte kuin tehdä töitä omaksi ilokseni.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:09"]
Eikö se joulukuussa ole vielä kivempi keksiä tuolle summalle käyttöä? Varsinkin 20 000 euron tuloissa?
[/quote]
Voihan sen noinkin tehdä, jos ei muuten saa säästettyä joulurahaa :)
[/quote]
Mikä ihmeen siipeily? Olen yrittäjä ja pienituloinen, kuten ehkä aloituksesta näit. Kerropa minullekin, miten siipeilen sinun tuloillasi yrittäjänä? Yrittäjillä on suhteessa huomattavasti kireämpi verotus kuin palkansaajilla. Maksan tänä vuonna 3000 bruttotuloistani pakollista yrittäjän eläkevakuutusta ja veroja yli 1000 euroa kuussa.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:06"]
Olet siis lainannut valtiolle yli vuodeksi lähes kymmenyksen palkastasi. Mieti mitä kaikkea kivaa olisit tuolla tehnyt, kun olisit laskenut veroprosentin oikein.
[/quote]
Olen laskenut veroprosenttini oikein, mutta tämä kaikki tuli ylimääräisinä verovähennyksinä vuoden aikana hankkimista yrittäjätoimintaan liittyvistä välineistä.
ap
Suomessa on progressiivinen verotus, ei se mitään siipeilyä ole.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:16"]
[/quote]
Kunpa julkisia palveluitakin saisi käyttää saman progression mukaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:12"]
[/quote]
Kakkosen oma mies kyllä maksaa veroja sunkin edestä, joten don´t worry :) Siksipä mun ei tartte kuin tehdä töitä omaksi ilokseni.
[/quote]
Lol!
15 000 tuloja, palautuksia 2000. Valitettavasti tulonhankkimiskuluja ei voi tietää etukäteen, siksi palautukset.
Minulla oli tulot noin 4000 € ja palautuksia tulee yli 500 €. Opiskelija siis olen.
Kummaa, minulla oli verotettavia tuloja 26000 ja palautuksia tuli 3400. Olin hyvin hämmästynyt, koska edellisenä vuonna maksoin 30000 euron tuloista veroa 3000 euroa enemmän. Eli näyttäisi niin kuin tuossa kohtaa verohaitaria neljästä tonnista menisi veroihin kolme...
t. pienyrittäjä minäkin (olisikohan meille tullut joku ylimääräinen vähennys?)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:33"]
Kummaa, minulla oli verotettavia tuloja 26000 ja palautuksia tuli 3400. Olin hyvin hämmästynyt, koska edellisenä vuonna maksoin 30000 euron tuloista veroa 3000 euroa enemmän. Eli näyttäisi niin kuin tuossa kohtaa verohaitaria neljästä tonnista menisi veroihin kolme...
[/quote]
Oletko maksanut enemmän YEL-vakuutusta?
[/quote]
Yrittäjät nimenonmaan ovat niitä siipeilijöitä, jotka saavat suoria yritystukia ja siihen vielä päälle takaukset, lainat, korkotuet ja kunnat maksavat nekin yrityksille innovaatiotukiaisia. On organisaatiota jotka jakaa erimuotoista yritystukea. Seurakunnatkit ovat lähteneet tähän toimintaa mukaan.
Yritykset vain kierrättävät verot valtionkautta, vai mitä ap.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:33"]
[/quote]
Oletko maksanut enemmän YEL-vakuutusta?
[/quote]
En, vaan samasta summasta kuin edellisenä vuonna. Ja tuo oli siis verotettava tulo, joten siitä on YEL-maksut jo vähennetty. Mielenkiintoista. Jos verotus on löystynyt pienituloisilla, se on kyllä oikea suuntaus, koska raha päätyy kulutukseen.
Mulla on verotus mennyt aika tarkkaan oikein, palautusta 230 euroa noin 20 000 euron tuloista. Toki olisi kivaa saada "joulurahaa" mutta mulle sittenkin tärkeämpää on ollut voida käyttää nuokin sataset kyseisinä ansaintakuukausina... Sitä paitsi meillä mies uskoo tuohon verottajalta joulurahaa malliin ja on saamassa 1000 euron palautuksen. Eli jouluillaan sitten sillä :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 14:42"]
[/quote]
Yrittäjät nimenonmaan ovat niitä siipeilijöitä, jotka saavat suoria yritystukia ja siihen vielä päälle takaukset, lainat, korkotuet ja kunnat maksavat nekin yrityksille innovaatiotukiaisia. On organisaatiota jotka jakaa erimuotoista yritystukea. Seurakunnatkit ovat lähteneet tähän toimintaa mukaan.
Yritykset vain kierrättävät verot valtionkautta, vai mitä ap.
[/quote]
Onko lääkkeet jäänyt ottamatta? Minä en ole saanut koskaan senttiäkään (enkä penniaikana penniäkään) mitään tukea. Kahtena ensimmäisenä toimintavuotena yel-maksussa oli joku alennus, jonka arvoksi jäi muutama satanen. Kiitos siitä sinulle oi mahtava siipeilijöiden elättäjä. Ja tietenkin maanviljelijöillä on eri tilanne, mutta se ei varsinaisesti liity pienyrittämiseen.
Mullakin meni niin, että olin maksanut veroja kokonaiset 600 euroa koko vuonna ja sain 500 takaisin...herätti hieman ihmetystä :)