Opiskelijan outo käytös
Jos yliopistossa on opiskelija joka ei kommuikoi mitenkään, onko se joku ns vamma vai mahdollinen kouluampuja?
Koulussamme on opiskelija joka ei koskaan sano mitään kenellekkään. Ei edes opettajalle kun hänen nimeä kysyttiin. Katsoi vain. Ei osallistu mihinkään kommunikointiin mutta osallistuu silti tunneilla tehtäviin ja projekteihin. Aika selkäpiitä riipivää kun toiselta kysyttiin nimeä ja hän vain katseli seinille, samoin ruokalassa kun yritimme ottaa kontaktia, ei mitään. Asumme Helsingissä joten kaikenlaista on nähty mutta silti kummeksuttaa ja mietityttää että eikai tässä nyt ole seuraava kouluampuja. Kuuro hän ei ole koska kuitenkin pysyy kartalla tunneilla mitä pitää seuraavaksi tehdä
Kommentit (8)
Jättäkää se ihminen rauhaan. Varmaan pelkää tollasia kotkia.
No ei ole kouluampuja,vaan todennäköisesti aspergerin oireyhtymästä kärsivä: Hänellä ei siis ole KYKYÄ kommunikaatioon, vaikka hän haluaisikin. teidän teillä tarvitse hengata hänen kanssaan, hän ei todennäköisesti edes kaipaa sitä.
Sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai mutismia veikkaisin, menee puihin, kun pitäisi puhua ventovieraille, eikä saa sanaakaan suustaan.
No josko on vaikka mykkä. Mikä lienee, ei se siitä kouluampujaa tee. Aainakin kaikki kouluampujat joista olen lukenut, ovat puhuneet muille.
Yliopisto-opiskelijat eivät ole kouluampujaporukkaa. Yliopisto-opiskelu ei edes ole koulumaista.
Puhut nyt jostain amk-tasoisesta opinahjosta, korkeintaan.
Ehkäpä hän on vain sairaalloisen ujo. Itse olin lapsena, ja vielä nuorenakin juuri tuollainen. Pääsin siitä eroon kun elämässä tuli paljon sontaa niskaan, ja piti silti vain selvitä sekunnista toiseen. Ei vaan ollut enää energiaa jännittämisiin ja ihmisten pelkäämisiin, puhumattakaan että olisin miettinyt mitä mä nyt sanon tässä tilanteessa. Sitten pitikin opetella uudelleen pikkasen miettimään, ettei ihan mitä tahansa voikaan sanoa ääneen.
Toivottavasti tuo tyyppi selviää korkeakouluopinnoistaan ujoutensa kanssa, minä en selvinnyt.
Olemme kyllä jättäneet hänet rauhaan, kun selvästi ei halua komminikoida. Voiskohan olla jotain asbergeriä sitten tms. näiden viimevuosien jälkeen vain jotenkin alkoi karmimaan kummallisen oloinen kaveri joka ei mitään sano vaikka kysyttäisi, katselee vaan seiniä. Mutta tuo asberger ehkä on todennäkösempää kuin mielenterveysongelmat tms.
Oisko hän jonkun lajin autisti. Onko aspergeri sellanen ettei kästä sosiaalisia sääntöjä.