Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada aikuiset kuuntelemaan?

Vierailija
29.09.2013 |

Koulutan työkseni ja ilmoitan nykyisin aina ennen tilaisuutta, että koska mitään materiaalia ei oel jaettu ennakkoon, ei tarvita läppäriä tai tablettia enkä aio lähestyä ketään tilaisuuden aikana puhelimitse, joten kännykänkin voi jättää laukkuun tai taskuun.

Mitä tekevät aikuiset: yrittävät viettää aikaansa näytön äärellä!

Perjantaina ilmoitin, että puhun vain silloin, kun kukaan kuulijoista ei ole sähköisten viestinten äärellä joten läppärit ja puhelimet pois käsistä, katse minuun. Heidän työnantajansa on ostanut minulta 2 tuntia aikaa, se käytetään siihen, mitä työnantaja halusi eikä nettisurffailuun.

Sain olla 45 min hiljaa kunnes tajusivat, että olen tosissani. Ja kyllä, työnantajansa maksoi minulle 2 tunnista ja vieläpä kiitti siitä, että olin vaatinut keskittymistä asiaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaisit asiasi, kuuntelisivat kaikki sinua ilman rukoilemistasi ja kettuilua. Mutta jos et osaa ja juttusi nukuttavat, ketuttavat ja pitkästyttävät, niin tuollaista se on. Vaihda alaa.

Vierailija
2/5 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:04"]

Jos osaisit asiasi, kuuntelisivat kaikki sinua ilman rukoilemistasi ja kettuilua. Mutta jos et osaa ja juttusi nukuttavat, ketuttavat ja pitkästyttävät, niin tuollaista se on. Vaihda alaa.

[/quote]

Mistä he tietävät jo ennen kuin aloitan, että en osaa asiaani? En rukoile heitä kuuntelemaan, suurin osa kuunteleekin ihan mielellään, mutta nämä muutamat eivät, ja koulutuksen jälkeen saan heiltä palautetta siitä, että he eivät oppineet mitään. Miten voi oppia, jos ei kuuntele?

Jos lapset eivät saa olla tietokoneen äärellä kuin max 2 tuntia päivässä, niin eikö samaa voisi vaatia aikuisilta? Eilen olin kuuntelemassa stand up -komiikkaa ja sama juttu, osa porukkaa näprää puhelimiaan, vaikka Suomen paras koomikko esiintyy. Tietävätkö nämä jo etukäteen, että esiintyjä ei osaa asiaansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavia tuollaiset, jotka eivät salli muistiinpanojen tekemistä samalla kun kuuntelee. Oppijoita on erilaisia. Esim. minä opin parhaiten, kun teen samalla muistiinpanoja. Jos pitää vaan istua tumput suorina ja kuunnella, alkavat ajatukseni vaeltaa, enkä opi yhtään mitään. Miksi sen ymmärtäminen on niin kamalan vaikeaa?

Vierailija
4/5 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:28"]

Ahdistavia tuollaiset, jotka eivät salli muistiinpanojen tekemistä samalla kun kuuntelee. Oppijoita on erilaisia. Esim. minä opin parhaiten, kun teen samalla muistiinpanoja. Jos pitää vaan istua tumput suorina ja kuunnella, alkavat ajatukseni vaeltaa, enkä opi yhtään mitään. Miksi sen ymmärtäminen on niin kamalan vaikeaa?

[/quote]

Koska tuosta 2 tunnista käytetään 1.5 tuntia johonkin muuhun kuin minun puheeni kuunteluun ja se kännykällä leikkiminen vie todellakin pohjan pois esim. keskusteluharjoituksista! Mitä ihmeen muistiinpanoja täytyy tehdä kesken käytännön harjoituksen?

Vierailija
5/5 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 18:28"]

[/quote]

Mistä lähtien Angry Birdsissä on ollut muistiinpanosivusto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän