RÖYHKEÄ "ystävä"!!
Olemme olleet 20vuotta parhaat kaverit. Tämän kymmenen vuoden aikana kaverini on matkinut minua kaikessa! Nuoruus aikana mm. Musiikkimaku,vaatteet,korut,meikit ja nyt aikuisiällä sisustustyyli,auto, kotiin tekemäni hankinnat ja mun keksimät sanonnat esittelee niinkuin ne olisi itse keksinyt. Ollessani raskaana sanoin kaverille että jos poika tulee, nimeksi annamme ehdottomasti "Oliver Johannes" (nimi Johannes kulkee miehen suvussa, Oliver minun suvussa) Ystäväni huudahti siihen että "eikä, se on mun lapsen nimi!" Siinä vaiheessa ajattelin että niimpä niin...kaikista maailman nimistä se sama onkin just sun ihannenimi. noh tyttö meille tuli ja nimi jäi odottamaan jos seuraava olisi poika. Tänään oli vika tikki kun olin tämän kaverini lapsen ristiäisissä. Pappi julkaisi nimen Teppo Oliver Juhani. Purin hammasta ja yritin hymyillä mutta sisällä kiehui. Eikö tuo ole jo jokseenkin noloa antaa lapselleen nimi minkä joku muu on keksinyt! Muutenkin tällä kaverilla ollut aina kova kilpailuvietti kanssani. Löysin ihanan miehen itselleni ja baarijuoksut tämän ystäväni kanssa jäi. Kaveri etsi epätoivoisesti miestä itselleen. Muutin avoliittoon, menin kihloihin,hankin lapsen. Nyt kaverilla oli kova kiire päästä ns. Edelleni kaikessa elämänmuutoksessa. Otti ensimmäisen miehen kuka osoitti kiinnostusta, jätti ehkäisyn pois 1kk seurustelun alkamisen jälkeen (melko uhkarohkeasti ajattelivat että tuskin tulee raskaaksi, kaveri kuitenkin pettyi kun eka testi näytti negaa ja toisen testin näyttäessä plussaa oli ihan ihmeissään että oho ei voi olla totta, miten tässä näin kävi) kauheella kiireellä pankkiin ottamaan yhteistä asuntolainaa.(mitä eivät saaneet) Noh mies kyllästyi kaverini motkotukseen ja lähti kaverini ollessa viimeisillään raskaana. nyt siis yh. Jossain vaiheessa mun sietokyky päättyy, en tiedä millon mutta mun mielestä röyhkeää käytöstä! Eläis omaa elämäänsä ja ei kiirehtis asioiden edelle. Itse asumme vielä vuokralla ja säästämme omaa asuntoa varten. Halusikohan ystävä päästä mua askeleen edelle vai miten tää pitäisi tulkita? Oli pakko avautua. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (34)
Jos oikeasti välität vielä "ystävästäsi", pidä hänelle kunnollinen saarna siitä, kuinka paljon hänen tempauksensa ärsyttävät sinua. Jos et pysty puhumaan aiheesta, kirjoita hänelle kirje/maili/FB-viesti ja pyydä ottamaan yhteyttä.
Jos et enää jaksa tuollaista ystävyyttä, niin ei sinun tarvitse. Katkaise siteet, älä soittele enää, älkää tavatko enää. Harmi tietenkin, että olet valinnut hänet lapsesi kummiksi (miksi ihmeessä???). Mutta jos et siedä häntä, niin ei häntä tarvitse pelkästään kummiuden takia retuuttaa elämässäsi mukana. Etsi muita ihmisiä, joista tulee sinulle ja lapsellesi läheisiä aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:00"]
Suutuksissani kirjoitin väärin! Kaverin lapsesta tuli siis Teppo Oliver Johannes.
Ei Juhani. Minulla ikää 26 ja ystäväni 21. Ja tämä ystäväni on lapseni kummi joten varmaan pakko sietää kaikki nuo "sattumat"
[/quote] Jaaha, ja varmasti sinun sukulaisesi ja varsinkin miehesi sukulaiset tietävät, että kaverisi kakaran nimi on Teppo Oliver Juhani/Johannes? Paljon jonkun sinun kaverisi kakaran nimi kiinnostaa muita, varsinkin jos häntä kutsutaan Tepoksi, ei Oliveriksi... Kasvapa ja hanki nyt se harrastus, vaikka posliinimaalaus tms.
On joo kokemusta sunkaltaisista tyypeistä, jotka menee avoliittoon ja kihloihin ja saa lapsen ja sitten on ihan ihmeissään, kun kaikki ympärillä tekee samoin! Kun sen piti olla vaan sun juttu!
Ap lopeta kaverisi elämän vahtaaminen ja keskity elämään omaa elämääsi. Kuulostat lapselliselta ja itsekkäältä. Et sinä ole mikään maailman napa!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:43"]
On joo kokemusta sunkaltaisista tyypeistä, jotka menee avoliittoon ja kihloihin ja saa lapsen ja sitten on ihan ihmeissään, kun kaikki ympärillä tekee samoin! Kun sen piti olla vaan sun juttu!
[/quote]
En tiedä sun ajatusmaailmaa, mutta itse menen avoliittoon, kihloihin ja hankin lapsen sitten kun tiedän kenen kanssa asiat aion tehdä.
Kaverini kun oli seurustellut kuukauden tämän miehen kanssa ja hirveellä kiireellä piti asiat tehdä.
Kiitos asiallisista kommenteista.
Ja ihmettelen vaan miten niin monella taitaa olla paha olo, kun niin ilkeästi pitää kirjoittaa :)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:07"]
Olet sinäkin melkoinen "ystävä", kun pidät itseäsi selvästi "ystävääsi" ylempänä olevana. Sinä olet se menestyvä, järkevä, onnellinen ja mitä muuta ja kaverisi on vain onneton reppana. Pitäisikö sinua kadehtia? Sinunko elämäsi on sellainen, että muiden pitäisi ottaa siitä mallia? Hyvähän se on sieltä tämän hetkisen onnen keskeltä huudella kommentteja toisten epäonnisista rakkaussuhteista. Ehkä joku säälii sinuakin vielä jonain päivänä. Sitä odotellessa, rouva Täydellisyys. ;)
[/quote]
Mä en ole missään vaihessa ylistänyt itseäni. Ja nimenomaan EN HALUA että mun elämästä otetaan mallia. Jokaisen tulisi edetä omassa elämässään omalla painolla, eikä vertailla omaa elämäntilannetta ystävän elämäntilanteeseen.
Kyllä, olen onnellinen omaan tilanteeseeni, en sillä kaverilleni millään muotoa kerskaile, koskan tiedän että hänen tilanne ei ole ihanteellinen ja välttelen oman onneni puhumisesta tälle ystävälle ettei tule pahaa mieltä.
Eikai kukaan maatalonisäntä hommaa 50 lehmää, ennen kuin puitteet on kunnossa, navetat sun muut. Se tässä on asian pointtina.
Elämä kun ei ole mielestäni kilpajuoksua.
Ap
[/quote]
Aika moni isäntä hankkii ne 50 lehjmää, vaikka ei olisi puitteet kunnossa eli nykyaikana lehmiä voi omistaa, vaikka navetta olisi vasta rakenteilla. Elämä maalla on ennakoimista: et kai oikeasti kuvittele, että kun laittaa 2 milj, euroa navettaan niin on varaa pitää sitä kuukausikaupalla tyhjänä?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:26"]
Olet sinäkin melkoinen "ystävä", kun pidät itseäsi selvästi "ystävääsi" ylempänä olevana. Sinä olet se menestyvä, järkevä, onnellinen ja mitä muuta ja kaverisi on vain onneton reppana. Pitäisikö sinua kadehtia? Sinunko elämäsi on sellainen, että muiden pitäisi ottaa siitä mallia? Hyvähän se on sieltä tämän hetkisen onnen keskeltä huudella kommentteja toisten epäonnisista rakkaussuhteista. Ehkä joku säälii sinuakin vielä jonain päivänä. Sitä odotellessa, rouva Täydellisyys. ;)
[/quote]
Mä en ole missään vaihessa ylistänyt itseäni. Ja nimenomaan EN HALUA että mun elämästä otetaan mallia. Jokaisen tulisi edetä omassa elämässään omalla painolla, eikä vertailla omaa elämäntilannetta ystävän elämäntilanteeseen.
Kyllä, olen onnellinen omaan tilanteeseeni, en sillä kaverilleni millään muotoa kerskaile, koskan tiedän että hänen tilanne ei ole ihanteellinen ja välttelen oman onneni puhumisesta tälle ystävälle ettei tule pahaa mieltä.
Eikai kukaan maatalonisäntä hommaa 50 lehmää, ennen kuin puitteet on kunnossa, navetat sun muut. Se tässä on asian pointtina.
Ap
[/quote]
Aika moni isäntä hankkii ne 50 lehjmää, vaikka ei olisi puitteet kunnossa eli nykyaikana lehmiä voi omistaa, vaikka navetta olisi vasta rakenteilla. Elämä maalla on ennakoimista: et kai oikeasti kuvittele, että kun laittaa 2 milj, euroa navettaan niin on varaa pitää sitä kuukausikaupalla tyhjänä?
[/quote]
Sehän tässä olikin nyt se pääpointti :D Voi hyvää päivää!
Ehkä se haluaa olla niin kuin sinä? Inhottavia ihmiset kenellä ei ole omia mielipiteitä tai omaa tyyliä.
Olisiko Apn pitänyt jäädä odottamaan löydettyään ihanan miehen, että kaverikin löytää sopivan miehen kenen kanssa edetä elämää omassa tahdissaan.
Jotain kertoo jo sekin että mies lähti... ei taida olla ihan tasapainoinen ihminen tämä sinun ystäväsi?
Ei tuollaisella "ystävällä" mitään tee.
On pokkaa laittaa lapselleen tuo sun valitsema nimi.
Ja noita eri nimiähän on pilvinpimein, miten sattuikin että on sama ihannenimi?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2013 klo 16:43"]
[/quote]
En tiedä sun ajatusmaailmaa, mutta itse menen avoliittoon, kihloihin ja hankin lapsen sitten kun tiedän kenen kanssa asiat aion tehdä.
Kaverini kun oli seurustellut kuukauden tämän miehen kanssa ja hirveellä kiireellä piti asiat tehdä.
Kiitos asiallisista kommenteista.
Ja ihmettelen vaan miten niin monella taitaa olla paha olo, kun niin ilkeästi pitää kirjoittaa :)
[/quote] Sinullahan se paha olo oli kun tänne tulit katkotonta puheripulia kirjoittamaan. Ihmettelin kovasti näitä,asiallisia kommentteja, taisi olla osa ihan ap:n itsensä rustaamia. Olet vielä nuori, sinulla on vielä mahdollisuus muuttua ja kasvaa. Katselepa välillä muutakin kuin omaa napaa, kaikki kun ei pyöri sinun napasi ympärillä ja kaikki eivät todellakaan ole sinun navastasi niin kiinnostuneita kuin luulet heidän olevan. Ehkä joskus asian tajuat, ehkä..
Kyllä, olen loukkaantunut siksi tulin tänne avautumaan.
En haluakkaan että asiat pyörivät napani ympärillä, haluan että ystävälläni olisi joskus edes omia mielipiteitä ja suunnitelmia. Minä haluan ainakin kulkea omaa tietäni enkä kopioida ketään.
Onko sulla kaikki ihan hyvin?
valitettavasti ap teksteistäsi huokuu tietty paremmuuden tunne sekä ylimielisyys. Koet oman toimintasi olevan oikeaa ja ajattelet, että joku toinen ihannoi sinua ja haluaa samaa kuin sinä - mielestäsi siinä onnistumatta.
Et kuulosta kovin mukavalta ystävältä.
Ei ole ollut tarkoitus antaa sitä kuvaa että olisin mitenkään ylimielinen.
Pointtina tässä oli se että koko ystävyyden ajan kaverini on matkinut minua monessa asiassa.
Esim. ennen ystäväni ei ole mitenkään ollut kiinnostunut sisustamisesta, ei ole ollut väliä jos lattioilla on ollut risaiset räsymatot. Mä aloin sisustamaan maalaisromanttiseen tyyliin niin kaverini kyseli mitä olen mistäkin ostanut ja asuntoonsa alkoi ilmestyä samanlaista verhoa, sohvaa, mattoa, sisustustavaraa.
Nuorempana kuuntelin tiettyä musiikkigenreä, kaverini kysyi mikä bändi tämä on kun kuuli mun soittavan erään kappaleen.
Heti alkoi hehkuttamaan kavereillemme että hän kuuntelee ja jumaloi tätä bändiä. Soitin kyseisen bändin toisen biisin ja kaverini kysyi mikäs tää biisi on, sanoin että se ja se bändi. Kaverini: "eiku niin joo niinhän se olikin"
Mä olen sanonut että ellen löydä sopivaa miestä ja mene naimisiin ennen kuin olen 40 vuotias, saa naimisiin meno jäädä.
Noh ystäväni alkoi käyttää tätä sloganina kavereillemme.
Sanoin että haaveilen tietynvärisestä ja merkkisestä urheiluautosta, niin eikös tämä kaveri ollut heti että joo niin minäkin, tismalleen samasta autosta haaveillut.
Sitten tuli tämä lapsen nimi asia, mikä mielestäni meni jo liian pitkälle.
Saattaa kuulostaa pieniltä ja mitättömiltä asioilta mutta mua ne ärsyttää ja tuossa on vain murto osa missä mua on matkinut.
Jos kaveripiiristä joku on ostanut esim. tietynlaisen huonekalun, mä en halua samanlaista missään nimessä, koska haluan että mulla on oma tyyli ja ettei kukaan pääse sanomaan että matkit sitten kun hankit samanlaisen.
Kyseinen kaveri myös sanonut että harmi kun sun miehestä ei ole kopiota, kun voisi itselleen ottaa. Se kuulosti jo melko sairaalle?
Mutta pointtina tässä se miten voisi asiasta ilmaista ilman että välit tulehtuvat.
Mun lapsen kummi kun hän nyt sattuu olemaan.
[/quote]
Ap