Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyselin mummon käytöstavoista ja vanhemmat ärähti

Vierailija
31.08.2020 |

Meidän mummo on 77v ja kyselin vanhemmiltani hänen muuttuneesta käytöksestä. He sanoivat mulle että älä viitsi jankuttaa ei me voida asialle mitään, ole hiljaa.

Mietin että jos tässä on taustalla jotain mistä en tiedä, muori on laihtunut ja hoitaa kotona 247 sairastunutta puolisoaan. Puolisolla oli aivokasvain joka leikattiin. Siitä aikaa kohta 5v.
Tila mennyt huonoksi kun Tajunnanmenetys kohtauksia tulee päivittäin.

Olen käynyt mummolla kylässä ja silmiini vaikuttaa yli pirteältä ihan kuin olisi hädissään kokoajan ja siksi touhuaa vilkkaasti.
Olisko paha jos teen huoli ilmotuksen ja toivon että sairaanhoitaja kävisi viikoittain heillä kylässä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin ilmotuksen heidän parhaaksi

Vierailija
2/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun jollakin on silmät auki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee!

Vierailija
4/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tarvitsee kiireesti apua miehensä hoitoon.

Ei nelikymppinenkään jaksa yltäpäivää hoitaa ketään.

Miksi ihmeessä vanhempasi eivät (tai sinä) anna isoäidillesi vapaata esim. Viikonlopuiksi?

Vierailija
5/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus! Ja puhu itse mummon kanssa siitä, kuinka hän jaksaa. Surullista, että vanhempasi sulkevat silmänsä mummon uupumukselta, älä sinä tee niin.

Vierailija
6/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli-ilmoitus! Ja puhu itse mummon kanssa siitä, kuinka hän jaksaa. Surullista, että vanhempasi sulkevat silmänsä mummon uupumukselta, älä sinä tee niin.

https://yle.fi/uutiset/3-10421446

Juu, etsi joku sellainen hyväkuntoinen joutilas, eikä hänen tarvi olla edes sukulainen...:-)

Kukaan muu ei sitä tee, olen siitä jo varma.

Vierailija
7/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin ilmotuksen heidän parhaaksi

no siinä menee helposti samalla molemmat ja menee asuntokin myyntiin aika pian:-(

Vierailija
8/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummo saanut edes lomaa? https://stm.fi/omaishoito

Jos tajunnanmenetyskohtauksia tulee hoidettavalle jo päivittäin, hoidettava kuuluisi mielestäni jo vanhainkodin vuodeosastolle tms., ei tuollainen stressi ole mummollesi hyvästä.

Vierailija
9/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi pelkäävät joutuvansa vastuuseen, joten on helpompi vain teeskennellä etteivät huomaa mummin uupumusta. Olet ihana kun huolehdit! Voi olla niin, että mummu kokee ettei saa välittää väsymystä, pitää jaksaa. Vaari voi päästä vaikka 3 päiväksi viikossa hoitoon, ja mummu saa levätä. Tee ilmoitus, olet ainoa joka välittää.

Vierailija
10/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lomia ollut vuosiin eikä kuulemma saa nukuttua yöllä ja syö vain valmisruokia puoliksi . Kerrankin olivat pesseet hampaat vasta puolenpäivän jälkeen ja mua ihan oikeasti vaan pelottaa miten hän pärjää todellisuudessa.

Kyllä vaikuttaa pirteältä kun olemme käymässä mutta kuka haluaisi näyttää toista puolta toisille kovin helposti. Leipoo hirveästi ja sillä pian näännyttää itsensä uupumukseen asti.

Koska mummollakin on omia sairauksia jotka väsyttää.

Ja siis syö valmisruokia puoliksi miehen kanssa .

Mielestäni sairaanhoitajan kotikäynti olisi heille molemmille hyväksi eikä kiusaksi.

Vierailija
11/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oot helmi kun välität. Sun vanhemmat on tyhmiä ja vastuuttomia, minkä itsekin tiedät. Heiltä puuttuu myös keinot.

Ilman muuta huoli-ilmoitus, on älytöntä että vanhuksen pitää hoitaa laitoskunnossa olevaa toista vanhusta. Eikä takuulla saa mitään omaishoitokorvaustakaan.

Vierailija
12/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuspalvelujen kuuluu kartoittaa palvelutarve ja järjestää ikäihmisille heidän tarvitsemansa hoito ja esim. ruokapalvelu.

Vanhempasi suututtavat. Miten voivat olla noin kädettömiä. Onneksi sinä olet fiksu.

Vierailija
13/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä mielestäni jo aihetta puuttua mummon jaksamiseen kun leivonta on terapiaa. Mielestäni voi ollakin hyvin mutta jatkuvalla syötöllä pullien syönti ja leipominen tarkoittaa että mummo peittää omat ahdistuksensa niihin. Ja loukkaantuu jos joku ei ota koska ajattelee muiden ilahduttamista. Se on hyvä ajatus kyllä mutta itse aion puuttua hänen jaksamiseen ennenkuin käy huonosti.

Olen nähnyt vierestä että nyt hänellä on stressiä ja tarvitsee apua. Ei saa jättää ketään oman onnensa nojaan.

Vierailija
14/14 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tähän saaa jonkun ratkaisun muori pian on rättiväsynyt