Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitää rintojen riippua että pääsee julkiselle pienennysleikkaukseen?

Vierailija
28.09.2013 |

Mitä kriteerejä siihen on? Rintojen koko, riippuvuus, paino?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että melkoisen ikävä mies sinulla 20!

Itse olen miettinyt leikkaukseen menoa, tällä hetkellä rintaliivit kokoa 80J ja näissä on liian suuri ympärysmitta ja liian pieni kuppi... Ikää löytyy 25v, ajatteli n kuitenkin odottaa siihen asti, että lapset olisi imetetty, lapset ovat kuitenkin muutaman vuoden sisällä suunnitelmissa hankkia.

Mies tukee leikkausmietintöjäni, vaikka sanoo että kyllä hän tällaisina voisi rintani pitää. Muutama ystäväni ei leikkausta ymmärrä, mutta heidän mielipiteensä ei paljoa kiinnosta.

Miksi haluaisin leikkaukseen? Vaatteiden ja rintaliivien ostaminen on vaikeaa ja käy kukkaron päälle. Juokseminen ja urheilu, jossa pompitaan paljon sattuvat hyvistä urheilurintaliiveistä huolimatta. Niska ja hartiasäryt ovat tuttua touhua. Rintojen alusta hikoilu runsaasti ja vaikkei siitä ongelmia vielä ole, en halua että jatkossakaan tulisi.

Leikkauksen tarpeelisuuteen ottamatta kantaa, oletko kokeillut ostaa rintaliivejä brittiläisistä nettikaupoista, mm. bravissimo, figleaves, brastop. Hinta tuntuvasti edullisempi kuin suomalaisissa liikkeissä postimaksut mukaanluettuna ja kokoja löytyy. Suomalaisessa lumingeriessa on myös hyvä valikoima ja hinnatkin suht edullisia, vaikkakin kalliimpia kuin brittikaupoissa. Alennusmyyntejä kannattaa hyödyntää.

Vierailija
22/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin leikkaukseen, monien asioiden vuoksi, yksi niistä oli erikoisliivien kalleus.

Mieheni vastusti leikkausta, murisi ja uhkaili koska oli kuulemma valinnut minut juuri suurien rintojeni vuoksi. No sanoin hänelle että ostatko  ja maksatka kaikki minun liivini ja kustannatko hierojalla käynnit niin ei kuulemma kuulu hänelle semmoinen.Sanoin että ei kuulu sinulle myöskään minun leikkaukseen menoni.

Tissit on leikattu ja avioliittoni rakoilee. Mies inhoaa arpisia pieniä(80C) rintojani, kuten hän sanoo.

En ole aivan varma, että kannattiko tämä. Koska jos ero tulee(näyttää pahasti siltä) menee talo myyntiin ja lapsilta ydinperhe.

No kannatti, jos pääset noin ikävästä miehestä eroon.

Mun käsittääkseni leikkauskriteerit ei ole niinkään kiinni riippumisesta (jos kerran kaikki saa tästä vähintään 40 pistettä ja vain 50 tarvitaan), vaan juuri siitä, että mitä haittaa on. Voihan pienetkin rinnat riippua, eikä siitä ole haittaa, koska ne ei paina juuri mitään.

Mutta eläköön postimyynti: haittoja voi pienentää merkittävästi myös kunnollisilla, oikeankokoisilla ja kunnolla tuetuilla rintaliiveillä, joita postimyynnistä saa paljon laajemmalla valikoimalla kuin marketista tai edes aluvaatekaupasta. Joistain liikkeistä voi jopa tilata omilla mitoilla teetetyt liivit. EIhän ne ilmaisia ole, mutta kallis se leikkauskin on, ja näiden kanssa pahimmatkin vahingot on tilapäisiä (ja yleensä vain rahallisia). Toki ymmärrän, että useimmat leikkaukseen asti päätyneet ovat jo yrittäneet tälläkin puolella etsiä ratkaisua sitä löytämättä - mutta muille rohkaisuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein noista senttitaulukoista, että roikkuvat rinnat ovat suurempi peruste pienennysleikkaukselle kuin roikkumattomat? Miksi?

Minulla on tämänhetkinen kuppikoko 70I, ja rinnoista on kyllä kipua ja haittaa - mutta ei niin paljon, että vaikeaan leikkaukseen suostuisin. Mutta rintani eivät juurikaan roiku, nännit ovat korkealla, ja sain tuolla mittauksella tulokseksi vain 21 cm. Kummallista.

Vierailija
24/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein noista senttitaulukoista, että roikkuvat rinnat ovat suurempi peruste pienennysleikkaukselle kuin roikkumattomat? Miksi?

Minulla on tämänhetkinen kuppikoko 70I, ja rinnoista on kyllä kipua ja haittaa - mutta ei niin paljon, että vaikeaan leikkaukseen suostuisin. Mutta rintani eivät juurikaan roiku, nännit ovat korkealla, ja sain tuolla mittauksella tulokseksi vain 21 cm. Kummallista.

Mulla on sama kuppikoko ja en koe että rintani olisivat edes mitenkään valtavan isot eikä niistä ole muuta haittaa kuin jonkun verran rajoituksia vaateostoksilla ollessa. Esim. joskus vyötäröstä sopivat puserot/paidat ovat liian pieniä rintojen kohdalta.

Kuppikoon mukaan ei kyllä voi arvioida minkä kokoisia rintoja naisilla on, niin moni käyttää ihan väärän kokoisia rintsikoita, ympärys liian iso ja kuppi liian pieni.

Vierailija
25/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin. Pituus kaulakuopasta oli 50. En päässyt julkisella koska oma bmi oli liian korkea. Eli ylipainoista eivät leikkaa. Olin yksityisellä. Tuli tuo mistä joku kertoikin, nännipihan kuolio eli nänni poistettiin. Tunto on mennyt, sivuista yhä kuin puutuneet. Leikkauksesta 3 v. Nännitön toisesta, tunnoton osittain mutta silti elämäni paras päätös. Rakastan näitä, ovat siinä missä kuuluukin eivätkä lerputa kainaloissa, eivät kerää katseita, liivejä saa joka kaupasta. Olen todella tyytyväinen vaikka nännin menetys kova paikka olikin. Hetkeäkään en leikkausta katunut.

Vierailija
26/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama kuppikoko ja en koe että rintani olisivat edes mitenkään valtavan isot eikä niistä ole muuta haittaa kuin jonkun verran rajoituksia vaateostoksilla ollessa. Esim. joskus vyötäröstä sopivat puserot/paidat ovat liian pieniä rintojen kohdalta.

Kuppikoon mukaan ei kyllä voi arvioida minkä kokoisia rintoja naisilla on, niin moni käyttää ihan väärän kokoisia rintsikoita, ympärys liian iso ja kuppi liian pieni.

En ole väittänyt 70I-rintojen olevan valtavan isot, mutta onhan se sama koko kuin tuo aiemmin mainittu 85F. Ei varmasti moni koe 85F:n rintojakaan mitenkään rajoittaviksi, se on kovin yksilöllistä. Minulla taas on jatkuva hartiajumi ja selkäkipu, ja rinnat ovat itsessään aika kipeät. Esim. rajumpi liikunta sattuu, kun rinnat hölskyvät, eikä mistään oikein löydy sopivia urheiluliivejä jotka pitäisivät ne paikallaan. Asiaan tietty vaikuttaa sekin, että minulla on kystiset rinnat joten ne olisivat aika kipuherkät paljon pienempinäkin. Koko vain pahentaa asiaa.

Mutta en kyllä lähtisi missään tapauksessa sanomaan, että 70I on ihan normikoko. Kyllä ne ihan tarpeeksi isot ovat ollakseen tiellä.

Vierailija
27/31 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se kuppikoko kaikkea kerro.. Jos rinnat ovat venyneet niin ne saattaa saada ängettyä e kuppiin.. Tai saattaa tarvita se k-kokoa olevat liivit. Riippuu liiveistä, mittaajasta.. Jokainen jolla on isot rinnat niin tietävät mitä tarkoitan. Rinnat ovat aina tiellä, väärässä paikassa, edessä, esteenä. Tuskaa ilman fyysistä kipua.

Vierailija
28/31 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tajuaisi tän paremmin kun näkis vähän tätä elämää. Selällään maatessa saa varoa ettei runno kyyynärpäällä kainalossa makaavaa rintaa.

Ryntäät pitää koota rintakehälle jotta saa kädet edes lähelle kylkiä.

Avomies useamman kerran vahingossa nojannut kädellä rintaan, kun on niin lörpöt rinnat.

Sattuu. Helvetisti.

Liivit ei ole koskaan mukavat, ei edes ne sadan euron liivit. Mutta eipä ole mukava ilmankaan.

Maatessa kun kääntyy, pitää tuoda rinnat mukana, muuten jää kyljen alle.

Olispa tää huono komedia mut ei. Tää on mun realityä.

Sit ihmiset sanoo et miten sä noista eroon haluat tai ettei porukka usko ettei isot rinnat yleensä ole kauhean nätit (paitsi jos tykkää tennispallo sukkahousussa tyylistä).

Vierailija
29/31 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaan nännit erityisen ylhäällä tai sitten mittasit rintsikat päällä tuon mitan ü

Vierailija
30/31 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Itse laihduin useita kymmeniä kiloja, ympärysmitta pieneni 90->70, kuppi kasvoi samaa tahtia...

Nyt sain lääkäriltä lähetteen rintojen pienennys arvioon. Sain laskettua itselle kokonaispisteet, jos oikein, 110?

Vierailija
31/31 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up