Paljonko pitää rintojen riippua että pääsee julkiselle pienennysleikkaukseen?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:27"]Vaiva ja kivut. Minä sain julkisella F-85 koon rinnat pienennettyä kokoon C.
[/quote] kokoinen pääsee siihen, mitä jos laihduttaisit\kuntoilisit\kiinteytyisit siihen kokoon että ympärys olisi 75 mikä täysi normaali, johan tissit pienenisi ja myös kiinteytyisi. Laiskuudesta odotetaan että kunta maksaa ja tissit pienenee. Älytöntä, ei laihatkaan saa silikoneja koska mä vaan haluan!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:27"]Vaiva ja kivut. Minä sain julkisella F-85 koon rinnat pienennettyä kokoon C.
[/quote] kokoinen pääsee siihen, mitä jos laihduttaisit\kuntoilisit\kiinteytyisit siihen kokoon että ympärys olisi 75 mikä täysi normaali, johan tissit pienenisi ja myös kiinteytyisi. Laiskuudesta odotetaan että kunta maksaa ja tissit pienenee. Älytöntä, ei laihatkaan saa silikoneja koska mä vaan haluan!!!!!!
[/quote]
Onkohan ympärysmitta oikein? Itse pidin aina väärää ympärysmittaa, kun ei löytynyt riittävän isoa kuppia. F-kuppi 85:n ympärysmitalla ei ole edes iso.
Itseäni inhottaa tuo neuvo, että laihduttakaa laihduuttakaa niin rinnatkin pienenee ja kiinteytyy. Ihminen, joks kyselee täällä pienennyksistä on varmaan itsekin tietoinen näin "yksinkertaisista" ohjeista ja varmaan tehnytkin kaiken voitavansa asian eteen.
Toinen ärsyttävä asia on vedota silikoneihin ja muidenki pieni rintaisten kauhistelu asiasta, ihminen ei vain voi ymmärtää toisen tuskaa, jos ei ole sitä itse kokenut.
Itse suosittelen ensimmäiseksi pyytämään lääkäriltä lähetteen niska- hartijaseudun hierontaan, jotta saa kelakorvauksen (säästö se on pienikin säästö) ja lisäämään liikuntaa, joka edesauttaa kyllä laihtumisessa.
Ei se laihdutus kuule kaikkien rintoja pienennä. Itse olen ollut aina normaalipainoinen, mutta raskauden ja imetyksen jälkeen rinnat jatkoivat kasvuaan. G-kupissa kun mentiin (koko ennen raskautta D), pääsin leikkaukseen. Nyt on C/D-kuppi ja tyytyväinen olen.
Lääkäri totesikin, että juuri minunlaiseni potilas, nuori ja normaalipainoinen, hyötyy eniten leikkauksesta.
edellinen jatkaa. Tunto meni osittain ja imetys ei onnistunut enää, mutta on mun mielestä kaiken sen arvoista :)
Ei todellakaan kaikilla laihdutus pienennä rintoja. Itse laihdutin ennen leikkausta 15 kg ja vaikka paino oli normaalipainon puolella, rinnat pysyivät G-kupissa. Ja koska laihdutus eikä imetyskään auttanut asiaan, menin pienennysleikkaukseen.
Ja kyseessä on iso leikkaus riskeineen, johon kukaan tuskin kovin heppoisin perustein lähtee.
Vaiva ja kivut. Minä sain julkisella F-85 koon rinnat pienennettyä kokoon C.
löytyy asiaan ihan talukkokin ja pisteet lasketaan sen mukaan mitä itsellä on vaivoina ja mittoina. voin linkittää..
Pienennysleikkaukseen pääsyn kriteerit
RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUS
Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa (pisteytys 0-100)
Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät huomioiden.
Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta
40 pistettä Alle 27 cm
50 pistettä 27-31 cm
60 pistettä Yli 31 cm
Niska- ja hartiaoireet
0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35
Toimintakyvyn rajoittuminen
0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi yli 35
Lähde: Sosiaali- ja terveysministeriön oppaita 2005:5/Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet
Kiitos linkityksestä!
Mulla tulee jo tuosta ekasta mittauksesta lähemmäs 40 cm. Pidemmän päälle tuosta leikkauksesta varmaan olisi hyötyä vähentyneinä hartiaoireina mutta ovatko leikkauskivut sen arvoiset? Ja mikä tärkeintä, säilyykö tunto! ap
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:47"]
No se vähän riippuu...
[/quote]Todella surkea vastaus
Onko leikkauksen läpikäyneitä linjoilla? Oletteko jälkikäteen tyytyväisiä päätökseenne? ap
Eräs tuttu oli leikkauksessa vuosia sitten ja on edelleen tyytyväinen, vaikka niska-hartia-selkäsäryt eivät kokonaan poistuneetkaan. Vähenivät kuitenkin selvästi.
Olen käynyt ja todella tyytyväinen. Kannattaa googlata kuvia leikkauksesta. Siinä näkee, kuinka eri muotoiset rinnat ovat leikattuna. Yhdysvalloissa tehdyt leikkaukset ovat sillä tavalla erilaiset, että siellä rintoihin jätetään kokoa ja nännipiha nostetaan tosi ylös. Suomessa tehdään luonnollisemman näköiset. Lopputulos on kuitenkin yleensä kaunis siihen nähden mitä rinnat ovat olleet.
Vaikeinta koko operaatiossa on ylipäätään päästä leikkauspäätöksestä vastaavan plastiikkakirurgin arvioitavaksi. Ainakin terveyskeskuksessa suhtaudutaan nihkeästi. eikä lähetettä anneta helposti. Kannattaa kysyä työpaikkalääkäriltä lähetettä, itselläni se hoitui helposti. Koska leikkausta ei tehdä kosmeettisista syistä, pitää olla näyttöä haitoista. Jos rintojen alle jäävä ihottuma voi olla sellainen, jos ei esim. niskahartiavaivoja ole ollut.
Leikkauksesta toipuminen oli helppoa, mutta joillekin voi tulla isoja hankaluuksia. Pahin riski lienee nännipihan kuolio, mikä on kuitenkin aika harvinainen ja koskee enemmän sellaisia tapauksia, joissa poistettavaa on paljon. Näistä kaikista lääkäri kyllä kertoo.
Mietityttää. Olen melko nuori, alle 30v, lapseton. Tissien kasvu otti vallan vasta parikymppiä täytettyäni. Nyt mennään G-kupin löllöttimillä, toinen vielä asteen suurempi. Niska aina jumissa, sitä se on tosin ollut nuorempanakin, mutta nyt vielä pahemmin ja seurauksena päänsärkyä/migreeniä. Pituus toisessa nippanappa yli 27, toisessa juuri alle. Mahtaakohan mun täytyä sitten vain odottaa, että ne valahtavat painovoiman ansiosta pari senttiä alemmas? Vai kannattaako muutenkin odottaa, kun olen vielä nuori? Syöpä pelottaa, mutta nämä ovat aika painavat ja luultavasti pienennysleikkauksella ne varmasti nousisivat ylemmäs. Roikkuminen on todella rumaa ja vie kyllä viimeisimmätkin itsetunnon rippeet.
Lapsia ajattelin joskus tehdä, mutta se ei ihan lähitulevaisuudessa näy näin ilman miestä, tulevat migreenit kylläkin. Ajatuksia, vaikka vanha ketju onkin?
Minä halusin leikkaukseen, monien asioiden vuoksi, yksi niistä oli erikoisliivien kalleus.
Mieheni vastusti leikkausta, murisi ja uhkaili koska oli kuulemma valinnut minut juuri suurien rintojeni vuoksi. No sanoin hänelle että ostatko ja maksatka kaikki minun liivini ja kustannatko hierojalla käynnit niin ei kuulemma kuulu hänelle semmoinen.Sanoin että ei kuulu sinulle myöskään minun leikkaukseen menoni.
Tissit on leikattu ja avioliittoni rakoilee. Mies inhoaa arpisia pieniä(80C) rintojani, kuten hän sanoo.
En ole aivan varma, että kannattiko tämä. Koska jos ero tulee(näyttää pahasti siltä) menee talo myyntiin ja lapsilta ydinperhe.
Pakko sanoa, että melkoisen ikävä mies sinulla 20!
Itse olen miettinyt leikkaukseen menoa, tällä hetkellä rintaliivit kokoa 80J ja näissä on liian suuri ympärysmitta ja liian pieni kuppi... Ikää löytyy 25v, ajatteli n kuitenkin odottaa siihen asti, että lapset olisi imetetty, lapset ovat kuitenkin muutaman vuoden sisällä suunnitelmissa hankkia.
Mies tukee leikkausmietintöjäni, vaikka sanoo että kyllä hän tällaisina voisi rintani pitää. Muutama ystäväni ei leikkausta ymmärrä, mutta heidän mielipiteensä ei paljoa kiinnosta.
Miksi haluaisin leikkaukseen? Vaatteiden ja rintaliivien ostaminen on vaikeaa ja käy kukkaron päälle. Juokseminen ja urheilu, jossa pompitaan paljon sattuvat hyvistä urheilurintaliiveistä huolimatta. Niska ja hartiasäryt ovat tuttua touhua. Rintojen alusta hikoilu runsaasti ja vaikkei siitä ongelmia vielä ole, en halua että jatkossakaan tulisi.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 18:43"]
Kiitos linkityksestä!
Mulla tulee jo tuosta ekasta mittauksesta lähemmäs 40 cm. Pidemmän päälle tuosta leikkauksesta varmaan olisi hyötyä vähentyneinä hartiaoireina mutta ovatko leikkauskivut sen arvoiset? Ja mikä tärkeintä, säilyykö tunto! ap
[/quote]
Näihin ilmeisesti vastaa vain ne, joilla kaikki meni leikkauksessa täydellisesti. Minulla ei säilynyt tunto.